Virallinen marina ja v*tutusketju

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17784
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja PW »

Imi kirjoitti:

Nyt minullakin on asiaa tähän ketjuun. Polven takia en pääse ollenkaan pyöräilemään. Minutin jälkeen alkaa vihlomaan ja vihlonta kestää useampaa viikkoa.
Vielä viime vuonna pääsin pyörälemään hissukseen sen 2000km, nyt puoli kilsaa tuottaa ongelmaa. Jopa autolla ajo töin sattuu. Kävin fysioterapeutilla, joka totes että nivelsiteet on liian tiukat, joka aiheuttaa kipua. Kuulemma polvilumpio ei liiku ollenkaan. Kävelylenkkejä sentään pääsen tekemään metallisten polvitukien avulla. Kuntoutus on menossa, kaksi tuntia venyttelyä päivittäin pitäisi korjata ongelman, jospa pääsisin kesäksi taas pyöräilemään. Saa nähde, pitääkö mun myydä kaikki pyörät vaan pääsenkö jaloille.
-Imi

Harmillinen vaiva, luulis kuitenkin ett tuo korjaantuu jos kerran mitään ei ole rikki.
Kannattas kokeilla Jukan vinkkaamia lyhyitä kampia ja varmaan tässä tapauksessa mahollisimman lyhyitä.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Imi
Viestit: 93
Liittynyt: 09 Syys 2013, 15:15
Paikkakunta: Kempele

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja Imi »

Tein viimä syksynä itelle 120-set, jospa tekis toisen 100-sen ja alkais polkemaan hissukseen.

Giant revive (2012 -> 2022), Nojapyörä.tk CLWB (2013 -> 2015), Radius C4 (2014 -> 2022) TÄH1 flevo (2015 -> 2022)

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7169
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Imi kirjoitti:

Tein viimä syksynä itelle 120-set, jospa tekis toisen 100-sen ja alkais polkemaan hissukseen.

Kempeleen kyläkaupassa oli kohtuuhintaisia (20€?) 95mm lastenpyörän kampia 28t rattaalla. Kevyt välitys ei tässä tapauksessa haittaa?

Avatar
samuel
Sisällöntuottaja
Viestit: 1543
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja samuel »

Vilijami kirjoitti:
Imi kirjoitti:

Tein viimä syksynä itelle 120-set, jospa tekis toisen 100-sen ja alkais polkemaan hissukseen.

Kempeleen kyläkaupassa oli kohtuuhintaisia (20€?) 95mm lastenpyörän kampia 28t rattaalla. Kevyt välitys ei tässä tapauksessa haittaa?

Polkimen kierre taitaa olla pienempi kuin aikuisilla, meinaan jos lukkopolkimia haaveilee laittavansa.

- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7169
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

samuel kirjoitti:
Vilijami kirjoitti:
Imi kirjoitti:

Tein viimä syksynä itelle 120-set, jospa tekis toisen 100-sen ja alkais polkemaan hissukseen.

Kempeleen kyläkaupassa oli kohtuuhintaisia (20€?) 95mm lastenpyörän kampia 28t rattaalla. Kevyt välitys ei tässä tapauksessa haittaa?

Polkimen kierre taitaa olla pienempi kuin aikuisilla, meinaan jos lukkopolkimia haaveilee laittavansa.

Ihan normaali 9/16 kierre on, mulla on ollu lukot nuissa. 1/2" kierre taitaa olla vaan fauberikammissa?

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Voi kiva kun liityin kilsakisajoukkueeseen ja eikö heti mennyt överiksi kuormitus luupiikille. Ja ennen kisaa. Duunia varten pitää kuntoilla ja huolimatta uusista auttavista nikseistä, joita olen orjallisesti noudattanut pari viikkoa, kipu palasi. Iso päivä tänään toki, mutta harmittaahan se tietysti. Ja väärällä kädellä frisbeen heitto loppui, kun golfkyynärpääkohdan jänne ei tykännyt kylmässä rasituksesta. Molemmat kivat lajit mättää ja selkää sattuu. Lepo vaan, kun kolme pv ähelletty kovaa. Paitsi monta kuntoussessiota luupiikille päivittäin. On pakko, kun on niin syvältä tuo vaiva ja kesä lähestyy kilsakisoineen.

Avatar
Salsa
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 299
Liittynyt: 05 Loka 2013, 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja Salsa »

Tässä muutama viikko on pyöränmittari temppuillut. Itsekseni olen syytä vähän tutkiskellut enkä ole saanut selvyyttä.
Kilometritkin olen sitten käsin vihkoon merkinnyt ylös ja onhan se vähän pattiin ottanut. Tässä eilen tulin kaupasta ja laitoin kuitenkin mittarin kiinni telineeseen. Ensimmäisessä mutkassa lähti mittari vauhdilla irti. Meinasi osua takana ajaneeseen pyöräilijään :oops:
Selvispäs sitten, että siitä on pidikkeet menneet. Ihmekkään kun ei toimi. Vois vaa samantien kyllä uusia koko roskan mittareineen päivineen, mutta ennen kuin paneutuu asiaan niin voi vierähtää tovi. Vihko ja kynä siis mukana :D

Olen pyörän käyttäjä, en sen huoltaja.
HPV Gekko Fx 2013-> Optima Baron XS 2014-> Performer Toscana 20/26 2015->

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17784
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja PW »

Salsa kirjoitti:

Tässä muutama viikko on pyöränmittari temppuillut. Itsekseni olen syytä vähän tutkiskellut enkä ole saanut selvyyttä.
Kilometritkin olen sitten käsin vihkoon merkinnyt ylös ja onhan se vähän pattiin ottanut. Tässä eilen tulin kaupasta ja laitoin kuitenkin mittarin kiinni telineeseen. Ensimmäisessä mutkassa lähti mittari vauhdilla irti. Meinasi osua takana ajaneeseen pyöräilijään :oops:
Selvispäs sitten, että siitä on pidikkeet menneet. Ihmekkään kun ei toimi. Vois vaa samantien kyllä uusia koko roskan mittareineen päivineen, mutta ennen kuin paneutuu asiaan niin voi vierähtää tovi. Vihko ja kynä siis mukana :D

Eiks se Riku oo nykyään ammatiltaan pyöräkorjaaja? Vai laskuttaaks se siutakin :wink:
Eipä niitä puutarhurinkaan omenapuita kukaan leikkaa :oops: :mrgreen:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13851
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja jori »

Salsa kirjoitti:

Tässä muutama viikko on pyöränmittari temppuillut. Itsekseni olen syytä vähän tutkiskellut enkä ole saanut selvyyttä.
Kilometritkin olen sitten käsin vihkoon merkinnyt ylös ja onhan se vähän pattiin ottanut. Tässä eilen tulin kaupasta ja laitoin kuitenkin mittarin kiinni telineeseen. Ensimmäisessä mutkassa lähti mittari vauhdilla irti. Meinasi osua takana ajaneeseen pyöräilijään :oops:
Selvispäs sitten, että siitä on pidikkeet menneet. Ihmekkään kun ei toimi. Vois vaa samantien kyllä uusia koko roskan mittareineen päivineen, mutta ennen kuin paneutuu asiaan niin voi vierähtää tovi. Vihko ja kynä siis mukana :D

Android-puhelin kerää sijaintitietoa Googlen sivulle, josta voit sen käydä lukemassa.

Googlen tiedot voi tarkistaa yhtiön Sijaintihistoria-verkkosivulta, joka näyttää tallennetut sijaintitietosi kartalla päivän tarkkuudella. Sivulle on kirjauduttava samoilla tunnuksilla, joilla käyttää Googlen palveluita puhelimessaan.

Ohjesivu: https://support.google.com/gmm/answer/3118687?hl=fi

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1089
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Mulla on ollut pyörässä yksi kumi sellainen, että se laskee painetta noin barin viikossa. En ole viitsinyt alkaa penkoa, kun pumppaaminen kerran kolmessa viikossa on riittänyt.

Eilen sitten meni hermo. Viimeisen ilman lisäämisen jälkeen rengas oli tyhjä kolmessa päivässä. Otin kiekon irti, nappasin sisäkumin pois ja lähdin tutkimaan. Venttiili on näennäisesti kunnossa, sisäkumissa ja ulkorenkaan sisäpuolella ei näy mitään jälkiä. Vesiastiassa koko kierros ei tuota oikein mitään näkyvää. Paitsi että venttiilin varren päässä näkyy ihan pieni ilmakupla. Pyyhkäisen sen pois ja odotan... 20 sekunnin kuluttua siinä näkyy taas ihan pieni kupla.

Pihdeillä napakka ote ja Presta-venttiilin sielu 1/8 kierrosta tiukemmalle. Ei kupli enää. Grrrr.... Ei se missään vaiheessa ole ollut löysällä. :cry:

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13851
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja jori »

Hopea kirjoitti:

Mulla on ollut pyörässä yksi kumi sellainen, että se laskee painetta noin barin viikossa. En ole viitsinyt alkaa penkoa, kun pumppaaminen kerran kolmessa viikossa on riittänyt.

Eilen sitten meni hermo. Viimeisen ilman lisäämisen jälkeen rengas oli tyhjä kolmessa päivässä. Otin kiekon irti, nappasin sisäkumin pois ja lähdin tutkimaan. Venttiili on näennäisesti kunnossa, sisäkumissa ja ulkorenkaan sisäpuolella ei näy mitään jälkiä. Vesiastiassa koko kierros ei tuota oikein mitään näkyvää. Paitsi että venttiilin varren päässä näkyy ihan pieni ilmakupla. Pyyhkäisen sen pois ja odotan... 20 sekunnin kuluttua siinä näkyy taas ihan pieni kupla.

Pihdeillä napakka ote ja Presta-venttiilin sielu 1/8 kierrosta tiukemmalle. Ei kupli enää. Grrrr.... Ei se missään vaiheessa ole ollut löysällä. :cry:

Kannattaa muistaa ensi kerralla, että hitaat tyhjenemiset ovat useimmiten venttiilivikoja.
Virheistä oppii, ja fiksuimmat oppivat myös toisten virheistä. Ajatellaan tuota episodia positiivisesta näkökulmasta. Sinä teit työt ja moni oppi siitä. –Samaa hommaa, kuin minä teen työkseni. :)

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Salsa
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 299
Liittynyt: 05 Loka 2013, 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja Salsa »

PW kirjoitti:
Salsa kirjoitti:

Tässä muutama viikko on pyöränmittari temppuillut. Itsekseni olen syytä vähän tutkiskellut enkä ole saanut selvyyttä.
Kilometritkin olen sitten käsin vihkoon merkinnyt ylös ja onhan se vähän pattiin ottanut. Tässä eilen tulin kaupasta ja laitoin kuitenkin mittarin kiinni telineeseen. Ensimmäisessä mutkassa lähti mittari vauhdilla irti. Meinasi osua takana ajaneeseen pyöräilijään :oops:
Selvispäs sitten, että siitä on pidikkeet menneet. Ihmekkään kun ei toimi. Vois vaa samantien kyllä uusia koko roskan mittareineen päivineen, mutta ennen kuin paneutuu asiaan niin voi vierähtää tovi. Vihko ja kynä siis mukana :D

Eiks se Riku oo nykyään ammatiltaan pyöräkorjaaja? Vai laskuttaaks se siutakin :wink:
Eipä niitä puutarhurinkaan omenapuita kukaan leikkaa :oops: :mrgreen:

Joo onhan se :D hehe ei laskuta, mutta aattelin kerranki jos ite yrittäis selvittää asioita. Oli kuitenkin tänään ostanut mulle uuden mittarin :)

Olen pyörän käyttäjä, en sen huoltaja.
HPV Gekko Fx 2013-> Optima Baron XS 2014-> Performer Toscana 20/26 2015->

ärjy
Viestit: 125
Liittynyt: 02 Touko 2014, 20:01
Paikkakunta: joensuu

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja ärjy »

Meni sitten kyljestä säpäleiksi se viime kesänä hankittu kojakki :evil: siinä oli alusta asti semmoinen lievä kohouma jota ei saanut pois.. Nyt kolmannella lenkillä tälle keväälle.. räsähti kappaleiksi.. Ihankuin lasikuitumattoa on se nyt, pitkältä matkalta kerrokset irronneet toisistaan.. Pitää varmaan kokeilla niitä marathon plussia seuraavaksi..

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3875
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Yksittäinen renkaan hajoaminen ei todellakaan kerro rengas tyypin huonoudesta. Kuulostaa että valmistuksessa on katkennut muutama säije renkaan sisältä ja tämän takia se on pullottanut "aina" ja nyt sitten pidemmän rasituksen alla räjähti. Jos rengas pullottaa selvästi jostain kohtaa kannattaa ottaa yhteys valmistajaan/maahantuojaan jos kyseessä on uusi rengas niin veikkaan että 9/10 tapauksessa saat uuden renkaan.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Virallinen marina ja v*tutusketju

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Muistaakseni on eka kerta ku tällä foorumilla joku kertoo revenneestä Kojakista :shock:
Oliko taiteltava vai "jäykkä"?

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin