Venäläinen kaupunkimaasturi
Hyvä demo siitä, miten lumiolosuhteissa vaikuttaa vetävien pyörien määrän lisääminen.
Tässä lisää
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Hyvä demo siitä, miten lumiolosuhteissa vaikuttaa vetävien pyörien määrän lisääminen.
Tässä lisää
Jukan (jviirret) vertailu nojapyörä/maantiepyörä - viime kesältä.
Aikas hieno itse tehty kinneri.
https://youtu.be/JsqQiBa39-U
Montako kinneriä tallissa pitää olla. Johnilla taitaa olla kolme, Quatro mukava pitkille matkoille, Alfa 7 nopea mäkisiin maastoihin ja Milan on vaan nopea
Tässä esitellään lähinnä Milania.
Mikä näistä Australian "romurallivehkeistä" tekee noin epävakaita? Painopiste näyttäs olevan tosi alhaalla mut silti kaatuilevat helposti
PW kirjoitti:
Mikä näistä Australian "romurallivehkeistä" tekee noin epävakaita? Painopiste näyttäs olevan tosi alhaalla mut silti kaatuilevat helposti
Kyllähän kolmipyörän saa aika helposti nurin tuollaisessa kisatilanteessa.
Mutkat on eri tiukkoja ja kisailu rajumpaa kuin Nokialla herrasmieskisoissa
Aika härskiä menoa näyttää olevan. Tosi moni kaatuminen oli kontaktitilanteen seurausta. Kyllä henkilöautonkin saa heitettyä mettään kun "vippaa" edellä menevältä perän sivuluisuun.
On siellä joukossa tietty puhtaita ajovirheitäkin jossa yksinkertaisesti tullaan kurviin liian kovaa. Sellaisen kaatumisen saa kyllä aikaiseksi matalammallakin katteella varustetulla kinnerillä. Tietty eihän tommonen kate juuri mitään paina.. Antaa vaan visuaalisesti vaikutelman huomattavasti korkeammasta painopisteestä. Tietysti tuulipinta on isompi ja korkeammalla, minkä vuoksi mahdollinen sivutuuli voi tehdä enemmän kiusaa kuin "normi" kinnerille.
Vilijami kirjoitti:PW kirjoitti:
Mikä näistä Australian "romurallivehkeistä" tekee noin epävakaita? Painopiste näyttäs olevan tosi alhaalla mut silti kaatuilevat helpostiKyllähän kolmipyörän saa aika helposti nurin tuollaisessa kisatilanteessa.
Mutkat on eri tiukkoja ja kisailu rajumpaa kuin Nokialla herrasmieskisoissa
Miusta näyttää, ettei nuo kauheen kovaa aja verrattuna eurooppalaisiin kinnerikisoihin - eikä niissä juuri näe kaatoja. Ausseissa kuskit taitaa olla lapsia ja nuoria
Muistaakseni nää oli jotain opiskelijatouhuja.. Tyyliin yliopistojen mestaruussarja tms. Eli välttämättä kuskit ei siviilissä harrasta kinneröintiä.
Tää oli sit ihan hihasta vedettyä mutua!
Joskus kattellu "in car" videota kärkikuskien kahinoista, niin kyllä sielläkin hirveetä kyytiä mennään. Tasoeroja tietysti on paljon, niin kuin meilläkin.
Tarkkaan kun katsoo, niin aina on kyse perän luistosta ulkokaarteeseen, joka johtaa yliohjauseen pitävämpien etupyörien takia. Luultavasti noissa ei ole takajoustoa, joka parantaa eurooppalaisten kinnerien takapään pitoa. Ongelma tuossa videolla on, kuten Härski esitti, että jyrkässä kurvissa takana tuleva tönäisee edellä ajavan perää ulkokaarteen suuntaan, 1. jolloin takarengas luistaa ulommas ohjauskulma nousee ylisuureksi ja ajokki rullaa ympäri.
Tämä on se sama syy, miksi kinnerin takarenkaan räjähtämistä kaarteessa pelätään. Äkkiä löystyvä rengas menettää sivuttaispidon ja homma jatkuu kohdasta 1.
Kaarikinnerin uusin video, jossa ajellaan metsäreittejä Vantaan Kuusijärven maastossa. Alla takana Continentalin Topcontact Winter 50mm 26" talvirengas. Yllättävän hyvä oli pito pahimmissakin ylämäissä! Kyllä tadpolellakin talvella ajelee!
https://youtu.be/Z5TUN37yRH8
Df:ssä yhdet vilkut taustapeilin pidikkeessä - näkyy eteen ja taakse. En tiedä, onko df:n oma varuste Tykkään osista, jotka toimittaa useampaa tehtävää - peilinpidike/vilkku.
Tuollainen olisi helppo tehdä itsekin. Ei se ole kuin 22 millin putken pätkä, jossa on kiinni pelkkiä vakio-osia - peili ja tangonpäävilkku
Jep, kaikki on helppo tehdä ite kunhan osaa ja tietää ett on olemassa tangonpäävilkut
Vähän ihmettelen miks vilkussa on musta täppä keskellä jos keskustakin olis läpinäkyvä, eikö paremmin näyttäs valoa?
On noita tangonpäävilkkuja tosiaan parempiakin.