Re: Quest integroituu Imatralle
Otinpa vielä tukivarren irti ja puristin sen tuoliin kiinni - kiekko akselille josko tuossa vois pinnoja kiristellä ja vannetta oikoa, ei se ihan täydellinen ole.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Otinpa vielä tukivarren irti ja puristin sen tuoliin kiinni - kiekko akselille josko tuossa vois pinnoja kiristellä ja vannetta oikoa, ei se ihan täydellinen ole.
Joo, oli se niin, että Uudessa Questissa takaheiluri on laakeroitu kahdella erillisellä korvakenivelellä.
Vanteessa oli pientä heittoa kun aloitin ja pikkuhiljaa kiristelin heittojen kohdalta - nyt on miun tekemäks "hito" suora Pinnatkin on paljon kireemmällä mut ei suinkaan kaikki ole samassa kireydessä - sormituntumalla. Kannattaako enää mitään tehdä? Pystyheittoa on yhdessä kohtaa n. milli ei taida persuksissa juuri tuntua?
PW kirjoitti:Vanteessa oli pientä heittoa kun aloitin ja pikkuhiljaa kiristelin heittojen kohdalta - nyt on miun tekemäks "hito" suora
Pinnatkin on paljon kireemmällä mut ei suinkaan kaikki ole samassa kireydessä - sormituntumalla. Kannattaako enää mitään tehdä? Pystyheittoa on yhdessä kohtaa n. milli ei taida persuksissa juuri tuntua?
Onneksi olkoon. Kiekko alle vaan ja kovaa ajoa.
jori kirjoitti:Tämä viimeinen kuvapari oli todella valaiseva. Tuo takaheilurin pistoakseli on kyllä erittäin työläästi tehty. Molempiin päihin hitsataan laipat ja tulpat porataan ja kierteytetään ja prikkaankin on vielä pitänyt sorvata ura putken päälle.
Niin, eikös tuo pysys paikallaan, pelkästään tuolla korvakkeesta kiinnitettävällä pikkuruuvilla kuten meijän ohjausakselikin?
Tuota nivelputkea on vielä keskeltä ohennettu sorvissa - kevennystarkotuksessako
PW kirjoitti:jori kirjoitti:Tämä viimeinen kuvapari oli todella valaiseva. Tuo takaheilurin pistoakseli on kyllä erittäin työläästi tehty. Molempiin päihin hitsataan laipat ja tulpat porataan ja kierteytetään ja prikkaankin on vielä pitänyt sorvata ura putken päälle.
Niin, eikös tuo pysys paikallaan, pelkästään tuolla korvakkeesta kiinnitettävällä pikkuruuvilla kuten meijän ohjausakselikin?
Tuota nivelputkea on vielä keskeltä ohennettu sorvissa - kevennystarkotuksessako
Näinhän se on, kyllä se pysyisi ilman prikkaa ja ruuvia ja toisen pään tulppaamista ja kierrereikää.
Kevennyksen (sorvaus) tarkoitus lienee helpottaa asentamista. Jos noin pitkä akseli olisi tasapaksu, sen pitäisi olla täysin suorassa reikien läpi pujotettaessa. Nyt riittää, että se on suorassa aloittaessa ja lopettaessa. Väliosa menee helpommin. Tämä järjestely mahdollistaa tarkemmat nivelreiät ja pienemmän välyksen, eli vähemmän klappia takaheiluriin.
Vielä vähemmän klappia jää uudessa systeemissä, jossa akselista on jäljellä vain päät ja nekin selvästi kauempana toisistaan (välys ei aiheuta niin suurta liikettä). Kehitys kehittyy.
Pari ongelmaa kasauksen edistyessä, vaihdevaijerin pistin vaihtoon koska vanhan rispaantunut olis ollu vaikee pujottaa uuteen vaihtajaan (ohjurin pienireikä).
Kaupasta 2,10m pitkä vaijeri mutta eihän se riitä ku vanha on yli 10cm pidempi. Kuortakin on vähän huono lyhentää ja mutkia oikoo - ei viittis kainalon alta vetää vaijeria kulkemaan. Mistäs saa pidempiä vaijereita?
Toinen ongelma ku ruuvasin vaihtajaa paikalleen, siihen jäi pieni klappi Kyllä ne on yleensä kiristyny ihan tiukaksi
Ei kai tuohon mitään prikkaa kuulu, joka olis tippunu?
Jonkinlaisen lukitus prikan näköinen kolo tuossa on, mutta se voi olla että se prikka on siinä kuitenkin kuten kuuluu. Yleensä lukitus prikat tuossa ei vaikuta millään tapaa klappiin vaihtajassa koska ne ei kuulu olla puristuksissa.
Tandemin vaijerit on pitempiä. Kuukkeli löytää monta kauppaa.
Aiaii, kun se kiiltää.
Kai vaihdat ketjut myös samassa yhteydessä.
jori kirjoitti:Aiaii, kun se kiiltää.
Kai vaihdat ketjut myös samassa yhteydessä.
No ei ne kauaa kiillä joo, uudet ketjut on jo menossa paikoilleen. Yritän askarrella vanhan vaijerin ja ehkä vanhan vaihtajankin takas.
Hidasta on homma, välillä pari päivää hesassa, sitten pikkuasiat tökkii ja huomenna sataa - päiväunetkin hidastaa, niiden jälkeen on jo pimeetä
Sen taas huomannu, ett kaikesta pitäs ottaa kuva ennen purkamista. Sehän olis nykyään helppoo, ei vaan muista ja ymmärrä kun on sen aika. Tulis osat takas oikein päin, vaijerin kulut ym.
Ketjurissa viel paikoilleen, siinäkin kaksvaihtoehtoo - ketjun liittäminen ja vaihteen säätö, sitten pääsis.
PW kirjoitti:Sen taas huomannu, ett kaikesta pitäs ottaa kuva ennen purkamista. Sehän olis nykyään helppoo, ei vaan muista ja ymmärrä kun on sen aika. Tulis osat takas oikein päin, vaijerin kulut ym.
Ketjurissa viel paikoilleen, siinäkin kaksvaihtoehtoo - ketjun liittäminen ja vaihteen säätö, sitten pääsis.
Sama vika. Toisinaan muistan ja sitten kun en muista harmittaa pirusti.
Sellainen asenne auttaa muistamaan kuvan tärkeyden, että ajattelee asian niin, että minä tässä kerään tietoa muiden avuksi ja käytettäväksi. Muuthan eivät voi muistaa, mikä tilanne oli ennen aloittamaani purkamista. Vaikka itse kuvittelee näkevänsä ja muistavansa, on kuitenkin lähes aina itsekin nöyrryttävä olemaan vain yksi niistä muista, jotka eivät olleet edes paikalla, ja katsoa kuvasta.
Jep, löysin kuitenkin noista ottamistani kuvista vastaukset äskeisiin pähkäilyihin.
Ketjun asennus tökkii - vaikka kuinka yritin kattoo, kierteellä se varmaan on. Hermo meinaa mennä pikkuhommien kanssa
Sainpas ajettavaan kuntoon