Parhaat Kommentit

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja jooseha »

terppa kirjoitti:

Mä oon pari kertaa "vähän väsyneenä" tarjonnut viirin kaipaajille "jääkö sulla pikkulapsetkin joilla pää on samalla korkeudella näkemättä" tai " sitten on varmaan aika käydä optikolla" versioita,

Mä olen kanssa käyttänyt noita ja yleensä vielä yhdistettynä. Tahtoo vastapuoli mennä vaikeaksi, kun huomaa että näkemättömyyden syy onkin katsojassa ja vielä jää kiinni siitä. Kukaan ei ole kehdannut myöntää olevansa niin sokea ettei näkisi lapsia.

Salsa
Sisällöntuottajakokelas

Viesti Kirjoittaja Salsa »

jooseha kirjoitti:
terppa kirjoitti:

Mä oon pari kertaa "vähän väsyneenä" tarjonnut viirin kaipaajille "jääkö sulla pikkulapsetkin joilla pää on samalla korkeudella näkemättä" tai " sitten on varmaan aika käydä optikolla" versioita,

Mä olen kanssa käyttänyt noita ja yleensä vielä yhdistettynä. Tahtoo vastapuoli mennä vaikeaksi, kun huomaa että näkemättömyyden syy onkin katsojassa ja vielä jää kiinni siitä. Kukaan ei ole kehdannut myöntää olevansa niin sokea ettei näkisi lapsia.

Sama täällä. Kun alan puhumaan lapsista niin toinen osapuoli kyllä hiljenee. Tai sitten kommentti tulee että noh, sinä et ole lapsi.

Olen pyörän käyttäjä, en sen huoltaja.
HPV Gekko Fx 2013-> Optima Baron XS 2014-> Performer Toscana 20/26 2015->

Premnas

Viesti Kirjoittaja Premnas »

No mun näkyvyyttä liikenteessä tuo tämänpäiväinen tyyppi vertasi siihen, kun eräs autoilija oli kuulemma ajanut kulman takaa pienestä tietyömaapläntistä varoittavien kartiotötsien päälle. Että auton keula oli kuulemma peittänyt näkyvyyden, kuskista näkyi vain hieman päätä. Ei tullut sitten mieleen että ehkä sen kuskin ajoasento oli syynä eikä se että auton keula vaan peitti kaiken näkyvyyden. Muutenkin tosi hyvä vertaus, tietääkseni en kuitenkaan aja 30-40cm korkeudella sentään :roll: . Tuota lapsivertausta en olekaan vielä kokeillut, seuraavaksi varmaan pitää sitäkin testata.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

vaaka

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Vähän Leopardihenkeä oli mutsin alkkareiden design.

Jos vihreät ärsyttää, on toki skotlantilaisen panimon Brewdog idea turkiksen käytöstä. Roadkill orava täytetty pullolla. Miltä kuulostaa oravan turkki tangon päässä, eli liito-orava? Kun liito-oravia on kaikkialla... Terveisiä animalialle, että panimo käytti luomua ja eläviä eläimiä ei vahingoitettu.

Varusteleka myy monia lippuja ja tuulessa Japanin sotalippu mallia viime sota liikkuu näkyvästi nouseva aurinko kuviosta ja valkopunaisesta värityksestä johtuen. Liput ovat suuria. On kielletty joissain maissa muistaakseni, mutta vähemmän vaaraa tällä mantereella kuin nuo sakuviirit.

jori

Viesti Kirjoittaja jori »

Pietarissa oli viimeeksi käydessäni Nevan varren tiessä keskellä tietä useampi puolen metrin halkaisijainen mikälie sortumareikä. Niin syvä, ettei pohjaan näkynyt, eikä kukaan ajanut autoaan reikään. Miten tämä on mahdollista, vaikka reikä on melko matala, eikä lippua tai muutakaan varoitusmerkkiä missään. Taitavat vain olla etevämpiä atuoilijoita siellä, vai mitä tästä pitäisi päätellä. :roll:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

irakas

Viesti Kirjoittaja irakas »

Ovat tottuneet varautumaan kokemuksien pohjilta siihen, että mitä tahansa voi tulla vastaan. :shock:

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

jori

Viesti Kirjoittaja jori »

irakas kirjoitti:

Ovat tottuneet varautumaan kokemuksien pohjilta siihen, että mitä tahansa voi tulla vastaan. :shock:

Onhan se näinkin, mutta reikä tiessä on kyllä paljon nojapyörääkin matalampi nähtävä. :twisted:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

fillarji

Viesti Kirjoittaja fillarji »

Suomessa vaan ollaan pakkomielteisiä siitä että kaikki on normin mukaista, jotkut jopa alkavat aukomaan päätään siitä :)

ajarmala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

terppa kirjoitti:

Mä oon pari kertaa "vähän väsyneenä" tarjonnut viirin kaipaajille "jääkö sulla pikkulapsetkin joilla pää on samalla korkeudella näkemättä"

MInäkin käytän juuri tätä samaa: Jääkö sulla kirkkaankeltaiset pikkulapsetkin, joilla pää on samalla korkeudella, näkemättä?

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

mhelander

Viesti Kirjoittaja mhelander »

ajarmala kirjoitti:
terppa kirjoitti:

Mä oon pari kertaa "vähän väsyneenä" tarjonnut viirin kaipaajille "jääkö sulla pikkulapsetkin joilla pää on samalla korkeudella näkemättä"

MInäkin käytän juuri tätä samaa: Jääkö sulla kirkkaankeltaiset pikkulapsetkin, joilla pää on samalla korkeudella, näkemättä?

Sama täällä. Tätä käytän ja sitä että et sitten näe reikiä tien pinnassa tai ajat koko ajan koirien/kissojen/jänisten/oravien päälle... yleensä arvostelija nolostuu niin paljon että siitä aiheesta ei stten enää jatketa.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja

Viesti Kirjoittaja rutunen »

Olin parkissa. Takaa tuli ihmisjoukko josta yksi totesi: On se elävä...

Quest Carbon -2015

ajarmala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

jori kirjoitti:

Pietarissa oli viimeeksi käydessäni Nevan varren tiessä keskellä tietä useampi puolen metrin halkaisijainen mikälie sortumareikä.

Ei noita ole ainoastaan Pietarissa. Myös meillä Vihdissä ja myös Lohjalla teissä on vastaavalaisia teräväreunaisia reikiä. Olen tässä ajatellut käydä joku yö merkkaamassa ne oranssilla spraymaalilla. Sitten ne ainakin näkisi riittävän kaukaa, jotta ne ehtii väistää ajoissa. Sellainen teräväreunainen reikä tiessä rikkoo helposti renkaan ja jopa vanteenkin, jos sitä ei näe eikä ehdi kiertää sitä ajoissa.

Ja toisaalta, jos ne merkkaa, niin ehkäpä jopa kunnan tienpitoviranoamainen huomaa, että teissä on vaarallisia reikiä...

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

PW
KOM

Viesti Kirjoittaja PW »

rutunen kirjoitti:

Olin parkissa. Takaa tuli ihmisjoukko josta yksi totesi: On se elävä...

:lol:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Premnas

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Ajarmala, kannatettava idea!

Ja kiitos kaikille kommentoineille tuosta viiriaiheesta :D . Pitääkin ensi kerralla sanoa noista. Ei mulla ainakaan jää huomaamatta lapset tai elukat liikenteessä, vaikka nehän ovat (varsinkin eläimet) matalammalla kuin nojakki. Eikä niiden värityskään usein ole kovin huomiota herättävä.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

TKorho
Sisällöntuottajakokelas

Viesti Kirjoittaja TKorho »

ajarmala kirjoitti:

Ei noita ole ainoastaan Pietarissa. Myös meillä Vihdissä ja myös Lohjalla teissä on vastaavalaisia teräväreunaisia reikiä.

Teillä siellä ollaan vaan vieraskoreita! Tehdään tiet kotoisiksi mahdollisille venäläisille turisteille!

Viime talvi on ollut huono, jotenkin pakkasen (ja lumen?) puute on syönyt asfaltit juuri tuollaisiksi terävärajaisiksi mataliksi kuopiksi myös täällä Tampereella. Niin ovat teräviä, että jopa autolla väistän niitä kun pelottaa. Pyörällä en onneksi ole joutunut ottamaan mittaa vielä.

Vastaa Viestiin