Edessä 38 ja takana isoin 28 - 622kiekolla, ei äkkiseltään kuullosta kauheen raskaalta mutt liikkeellä lähdöt on raskasta.
Mulla on Räntiksessä edessä 32 ja takana isoin 34 - 406 kiekolla ja 130mm kammilla. Sulla on aivan järkyttävän raskaat välitykset näille keleille, ei ihme kun tuntuu raskaalta. Kuiva puhdas asfaltti ja aurinkoinen +25° on sitten eri asia
Edessä on nyt toisena 28 piikkinen, tänään ajoin kyll isommalla 38:lla. Kaupasta löyty myös 8-pakka jossa isoin 32piikkinen, jotta siitäkin saa apuja jos siltä tuntuu.
Pohjan jos tuohon sais tehtyä, auttasko ilmaa vasten taistelussa? Takakiekot, varsinkin tuo isompi vetävä tietyst haraa ilmaa vastaan myös mutta onko tästä mahollista saada nopeempi ku kattamattomana jääpi nähtäväksi
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Arkiajossa taitaa paino ja vierintävastus olla ne keskinopeuteen enempi vaikuttavat tekijät kuin aerodynamiikka.
Pysähdyksiä, kiihdytyksiä, mutkia, väistelyä ja nousuja. Jos jossakin alamäessä pääsee nopeusalueelle jossa aerodynamiikan merkitys korostuu niin ei siinä uskalla täysiä päästellä jos kyseessä kaupunkialueen klv.
Perälaudan vaihdoin ohueksi 4mm vaneriksi. Askartelin ja säätelin tänään kangasta perästä, naruja ja kuminauhoja vähemmän, sidonta yksinkertasempi - helpomp säätää ja purkaa. Tuohon olis helppo ommella istuvampi kate jos leikkaa perälaudan muotosen takakappaleen ja ompelee sivut siihen kiinni. Ongelmana vaan se, ett sitten ei oikein voi säätää, penkin kulmaa ja/tai etäisyyttä? Sivukappaleiden takareunaan jos laittas reikäniitit ni naruilla pystys selkänojan asentoo säätämään. Onko muita ideoita?
Pelkäsin ensin, ett ohut vaneri ei kestä mutt vaikuttas siltä, ett kangas ja liinat tukee vaneria.
20170501_183904.jpg (227.76 KiB) Katsottu 6907 kertaa
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Kääntämällä renkaan pyörimään oikein päin saattaisi rullaus myös parantua
Tartteeko sitä penkkiä olla jatkuvasti säätämässä? Mä en ainakaan viitsisi
Rullaus ei oo viel ollu mielessä
No onhan se noinkin tuon säätämisen kanssa, tää nyt vaan on tämmönen säätöpyörä kokoajan kokeiluja menossa, enkä oo viel löytäny oikeeta asentoo.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Tämän pyörän pohja vielä tekemättä/testaamatta - Jori loihe Virossa lausumaan idean julki, jota itsekin oon miettiny mutta en muistaakseni oo tänne kirjottanu. Jos pohja olis joustavaa materiaalia kun sille astuu, jalat on tukevasti maassa - asettuu istumaan, jalat polkimille - pohja palutuu paikalleen. Jori ehdotti trikookangasta mutta se ei kauaa kestä, maata vasten tallomista Ehkä astinlevy vois olla irtonainen, naruilla nouseva ja laskeva levy. Narut vois virittää toimimaan niin, ett levy laskee samalla kun selkänojan vetää eteen - katekangas löystyy, levy laskeutuu maahan, jalat sisään, istualleen, jalat polkimille, nojaus taakse, jolloin astinlevy nousee runkoputkiin kiinni Ymmärsköhän tuosta kukaan mitään
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Tämän pyörän pohja vielä tekemättä/testaamatta - Jori loihe Virossa lausumaan idean julki, jota itsekin oon miettiny mutta en muistaakseni oo tänne kirjottanu. Jos pohja olis joustavaa materiaalia kun sille astuu, jalat on tukevasti maassa - asettuu istumaan, jalat polkimille - pohja palutuu paikalleen. Jori ehdotti trikookangasta mutta se ei kauaa kestä, maata vasten tallomista Ehkä astinlevy vois olla irtonainen, naruilla nouseva ja laskeva levy. Narut vois virittää toimimaan niin, ett levy laskee samalla kun selkänojan vetää eteen - katekangas löystyy, levy laskeutuu maahan, jalat sisään, istualleen, jalat polkimille, nojaus taakse, jolloin astinlevy nousee runkoputkiin kiinni Ymmärsköhän tuosta kukaan mitään
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Kesän seissy tämä pyörä kun tuo vetävä kiekko on ollu muissa hommissa. Nyt laitoin 559 kiekon, 9 pakka ja Durano renkaaksi. Ei oo niin järeen näkönen ku 622 paksulla kumilla ja tuntui liikkuvan paljon kevyemmin, lyhyen testin perusteella.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Kesän seissy tämä pyörä kun tuo vetävä kiekko on ollu muissa hommissa. Nyt laitoin 559 kiekon, 9 pakka ja Durano renkaaksi. Ei oo niin järeen näkönen ku 622 paksulla kumilla ja tuntui liikkuvan paljon kevyemmin, lyhyen testin perusteella.
Mhin verrattuna kevyemmin. Siihen isopaksurenkaiseenko?
Laita kuva.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
20170722_153128.jpg (173.12 KiB) Katsottu 6001 kertaa
Juu siihen paksuun verraten ja hyvin lyhyellä testillä.
Jarrut taas tietyst puuttuu - kova rumba kun ei oo kaikkiin pyöriin osia, vaihdella jarruja pyörästä toiseen. Jotain aina puuttuu tai ei löydy nyt levyjarrukiinnike ei käy vapaanaoleviin jarruihin.
Keulan teippaukset ei kestäneet, siksi keulakaye puuttuu.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Joo, hieno camberi. Tuo on ihan oikeastikin hyödyllinen, kun kiekkona on nyt 20" kiekkoa suurempi. Muistaakseni bensanpihistysporukat mittasivat, että alle neljän asteen camberi ei vaikuttanut vierintävastukseen mitään, mutta vaikuttaa selvästi sivuvoimienkestävyyteen.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Oikeanpuoleisessa takakiekossa on rumpujarru
Nopeesti googlettamalla, en löytäny - millaset nippelit ja vaijerit tuohon tarvittas Kai ne siihen itekin pystyy askartelemaan vaikei aitoja löytyskään
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.