Tänään kävin hakemassa Tw-Bents Mantis Triken kotiin ja siihen pientä fiksausta ja säätöä tein kotipihalla. Naapuri roskia viedessään tuli kysymään, että onko sulla (kinnerin) koppa huollossa no ei, siinähän se vieressä oli.
Parhaat Kommentit
- terppa
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
Re: Parhaat Kommentit
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Koskenpartaalla = kävelykadulla joku takana kysyi lapseltaan: "Pystyyköhän tuolla ajamaan?"
Puoli tuttu tuli vastaan ja tokaisi niin tutun ja ärsyttävän: "Oot lähteny pyöräilemään." Harvoin sanotaan: "Oot lähteny autoileen"
Helsingin kirjeenvaihtajakin oli saanu kommenttia Helsinkinojakista päivän lenkillään: "Toi on v**un siisti." Keskustassakin oli jo käyny pyörähtämässä
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- jviirret
Juottolan terassilta huudeltiin:"tuommosen ostan määki, vois ajaa päissäänki"
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
jviirret kirjoitti:Juottolan terassilta huudeltiin:"tuommosen ostan määki, vois ajaa päissäänki"
Jukka
Ihmisen suurimpia tarpeita päissään ajo tietyst jos aina on
Petri
-
PW kirjoitti:Koskenpartaalla = kävelykadulla joku takana kysyi lapseltaan: "Pystyyköhän tuolla ajamaan?"
Puoli tuttu tuli vastaan ja tokaisi niin tutun ja ärsyttävän: "Oot lähteny pyöräilemään."Harvoin sanotaan: "Oot lähteny autoileen"
Nämä on juuri näitä päättömän puheita, kun hämmennykseltään ei mitään järkevää osaa sanoa. "Pystyyköhän tuolla ajamaan?" olisi ihan järkevä kommentti, jos sen esittäisi pyöräänsä taluttavasta, mutta tuskin sinä talutit.
PW kirjoitti:Helsingin kirjeenvaihtajakin oli saanu kommenttia Helsinkinojakista päivän lenkillään: "Toi on v**un siisti."
Hyvä, että suihautit vielä ne viimeistelymaalitkin. Heti huomasivat, miten siisti tuli.
Tänä aamuna Hervantaan kiivetessä huomasin kyyrypyöräilijän peilistä takanani saavuttavan. Ajelin hikoilua vältellen hiljaa, paitsi ylämäet nopeasti, jotta vähän liian iso vaihde ei haittaisi kadensseja. Kiihdytin aina mäkeen ja jätin tuota ylämäessä ja lorvin sitten tasaisemmalla, kunnes taas kiihdytin ylämäkeen. Kun sitten pitemmällä tasaisella osuudella saavutti minut, kysyi: "Onko tuolla raskas polkea ylämäet." Mistähän se sen sai päähänsä, kun itse aina ylämäissä jäi kauas taakse. Näin älyttömiä kommentit ovat, kun hämmentyy. Vastasin sille, että minulla on tällaiset 115 mm lyhyet kammet, jottei olisi liian kevyt polkea ylämäessä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
jori kirjoitti:Nämä on juuri näitä päättömän puheita, kun hämmennykseltään ei mitään järkevää osaa sanoa. "Pystyyköhän tuolla ajamaan?" olisi ihan järkevä kommentti, jos sen esittäisi pyöräänsä taluttavasta, mutta tuskin sinä talutit.
Kysymys on vaan väärin muotoiltu. Ne epäilee osaisikovat itse ajaa. Kukapa sitä suoralta kädeltä itseään epäilisi
Viime viikolla tuli pyyttonilla ajaessani oikein muotoiltu kommentti "En pysyisi pystyssä." Harvinaisen oikeassa oli
- irakas
Hyvin usein pikkupojat sanovat ohi ajaessani: "Minä haluan tuollaisen!"
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
-
Tänä aamuna tuli kaveri pystärillä vastaan varsin kovaa alamäessä ja huusi jo kaukaa: "Hyvin gulgee, gu ei oo imanvastusta ollenghaa" Oli aivan oikeassa, sillä minulla oli varsin kova myötätuuli juuri tuossa kohdassa.
Minua siis kommentoi, sillä itsellään posket lepattivat vastatuulesta ja alamäen vauhdista.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Kommentti kai tämäkin on....
Tänään lenkillä Ilmajoki - Rengonharju välillä vastaantuleva raskaankaluston kuljettaja koki velvollisuudekseen viittoa minua ajamaan pyörätiellä. Ei ollut itse ilmeisesti siellä käynyt ajamassa fillarilla kun ei tiennyt että se on tosi kurjassa kunnossa. Muutenkin, tuolla hetkellä mulla oli hieman 40km/h päälle nopeutta ja se olisi jokatapauksessa ollut liikaa pyörätielle. Onneksi näistä ei tarvitse välittää - en siis edes vaivautunut vastaamaan viestiin millään kansainvälisellä käsimerkillä.
Harmi että jätin kameran pois kyydistä tällä kertaa... Olis saanu tuon lisäksi traktorin ohituksen videolle...
Savenmaan Trike "Taipale" 2011 May -> / Raptobike Lowracer 2013 September -> Dual 700C Raptobike (lowracer) 2015 January
- vph
- Sisällöntuottaja
vuoltu kirjoitti:Tänään lenkillä Ilmajoki - Rengonharju välillä vastaantuleva raskaankaluston kuljettaja koki velvollisuudekseen viittoa minua ajamaan pyörätiellä. Ei ollut itse ilmeisesti siellä käynyt ajamassa fillarilla kun ei tiennyt että se on tosi kurjassa kunnossa.
Olenkohan ainut foorumilainen jonka mielestä tämä yllä oleva on aivan sama asia kuin marinaketjussa oleva kertomus
Kyllä rupes kupolissa kiehahtamaan työmatkalla kun on erikseen jalkakäytävä ja pyörätie niin nuoret tytöt kävelee vastaan pyörätiellä ja huomasivat muka sitten vasta minut kun eturengas osu sääreen. Eivät reagoineet kellonsoittoon, ei huuteluun. Mutta se fukin puhelin pittää olla naamassa kiinni. Totesin heille, että tämä on pyörätie ja minä en tässä väistä. Pyytelivät anteeksi ja sanoivat, että kun on korkkareilla niin vaikeaa kävellä epätasaisella alustalla.
Erona näissä on se, että tuo raskaankaluston kuljettaja ei ajanut pyöräilijään kiinni, eikä ilmoittanut ei-väistävänsä. Onneksi.
Itseni tunnistan kummastakin tapauksesta, törttöilevät jalankulkijat ottaa kupoliin, kun pitää jarruttaa ja hiljentaa, ja toisaalta ajan aina maantien puolella, jos pyörätie on liian huonossa kunnossa (niinkuin se useimmiten on) - ja saan sitten hemmetin ärsyttäviä käden viittilöintejä pyörätien puolelle.
- Wacky
Voi olla että muut ymmärtää miten nämä kaksi pientä seikkaa muuttaa tilannetta. Ensiksi kaksi jalankulkijaa kulkemassa pyörätietä yleensä riittää tukkimaan koko pyörätien molempiin suuntuun toisin kuin tiellä ajava polkupyöräili joka tukkii korkeintaan yhden kaistan yhteen suuntaan. Toiseksi jalankulkeva kaksikko ei huomioinut muuta liikennettä ja heräsi kännykästään vasta kun joku koski toisin kuin pyöräilijä joka näki kun toisesta ajoneuvosta viittelöitiin.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
Tänään tuntuu olevan ihmiset avoimempia kuin normaalisti. Lyhyellä lenkillä 3 eri naista kommentoivat:
1) "Kiva peli sulla" - "Jep, on tämä mukava"
2) "Hieno vehje sulla" - "Juu on ja vaimokin pitää"
3) "Kiva vehje" - "jep (ja hymyilyä)"
Kakkosen ilme kertoi että olisi pitänyt ajatella paremmin mitä vastaa. Onneksi en kuitenkaan sanonut vaikkapa "juu, lapsetkin pitää" tai vastaavaa.
Toinen mitä olen tuossa huomannut on että ihmiset olettavat että kun 3 pyöräisellä ajelee niin tietää kaiken pyöristä ja niiden osista, ei siinä, kyllähän tässä väkisinkin oppii kun ihmiset vuorollaan tulevat kertomaan miten jotkut osat on huonoja ja jotkut hyviä ja kuinka ennen asiat olivat kaikki paremmin.
-
Tänään kun olin lenkillä ,ajoin lapsiperheen ohi . Niin sieltä kuulu kommetti " Äiti tuo mies ohjaa perseen alta. ".
"Eikö siinä tule selkä kipeäksi?"
jooseha kirjoitti:"Eikö siinä tule selkä kipeäksi?"
Joo, tätä kysytään usein - yleensä kysyn tuleeks sohvalla tai nojatuolissa?
Petri