Re: Spectri (SpecBike tadpole trike) ja kangaskate
Tätä mä just tarkoitan. Toinen sanoo 32 ja toinen 52 ja kaikki on aina sitä mieltä, että hyvin pärjätty mäessä kun mäessä.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Tätä mä just tarkoitan. Toinen sanoo 32 ja toinen 52 ja kaikki on aina sitä mieltä, että hyvin pärjätty mäessä kun mäessä.
Minäkin olen nallen kannalla, kevyt välitys -luomupyörään-, mutta sähköpelissä on taas kokonaan eri meininki, koska matkanopeus kasvaa noin 10km/h. Ainakin itselläni.
Ahdasta on takajarrun tienoilla.
Tuleva kakkoskuljettaja suunnittelee jo viiriä.
Ei tule toimiin noin . Laita se toiselle puolelle lehteä .
Löysin kampia. Noihin pitäs etsiä nyt rattaita.
Edit: Kammet 150 mm. Alempien kampien pulttijako 130 BCD.
Tarvitset toisenlaisen adabterin siihen .https://hollandbikeshop.com/fi-fi/merkk ... 80mm-taka/ Tämän tapaisen , joka nostaa sen satulan ulonmaksi . Näitä sovitteita on valitettavasti kymmenia eri merkejä .
Outo juttu, Eikö tuo ole kuitenkin se alkuperänen takahaarukka? Kyllä mulla on toiminut ihan normaali (shimanon) levyjarru parkkijarruna tuossa. Onkohan toi moottorinapa ihan standardi tuon levyn suhteen? Tai saisko sen paikkaa säädettyä sivusuunnassa jotain prikkoja puolelta toiselle siirtelemällä?
Mahe kirjoitti:Outo juttu, Eikö tuo ole kuitenkin se alkuperänen takahaarukka? Kyllä mulla on toiminut ihan normaali (shimanon) levyjarru parkkijarruna tuossa. Onkohan toi moottorinapa ihan standardi tuon levyn suhteen? Tai saisko sen paikkaa säädettyä sivusuunnassa jotain prikkoja puolelta toiselle siirtelemällä?
Kiinalainen toleranssi. Ei noi navat ole eksaktisti 135 mm.
janx kirjoitti: ↑03 Helmi 2025, 16:51Mahe kirjoitti:Outo juttu, Eikö tuo ole kuitenkin se alkuperänen takahaarukka? Kyllä mulla on toiminut ihan normaali (shimanon) levyjarru parkkijarruna tuossa. Onkohan toi moottorinapa ihan standardi tuon levyn suhteen? Tai saisko sen paikkaa säädettyä sivusuunnassa jotain prikkoja puolelta toiselle siirtelemällä?
Kiinalainen toleranssi. Ei noi navat ole eksaktisti 135 mm.
Tehkööt haarukan valmistajat korjauskset kun me tehdään moottorinapoja joissa jarrulevyn kiinnitys kohta ei oo ihan speksien mukainen
No Paseon Yosepowerin navan kanssa ei mahdu edes jarrulevy taakse Paseoon.
Miten tämän pulttijako mitataan?
BCD tulee sanoista Bolt Circle Diameter, eli pulttikehän jakoympyrän halkaisija. Lukema on siis sen ympyrän halkaisija, jolle pultit sijoittuvat.
Nelipulttisessa se on sama kuin kahden kauimmasen reiän välimatka, mutta muissa jaoissa mittaaminen on hankalampaa. Siksi on tehty taulukoita pulttivälin, eli kahden vierekkäisen pultin mitan ja BCD mitan välille. Tästä linkistä löytyy yksi sellainen.