Re: Renkaat
Mikähän olis oikea talvirengas 406 koossa? Nastojahan tuskin tarttee olla, ainakaan kinnerin eturenkaissa.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Mikähän olis oikea talvirengas 406 koossa? Nastojahan tuskin tarttee olla, ainakaan kinnerin eturenkaissa.
Jos sä haluat pysähtyä tehokkaasti niin suosittelen just nastarenkaita eteen, mutta jos ilman menet niin ei mitään virallisia kitkoja ei ole sen kokoisena olemassa joten kannattaa ottaa mahdollisimman pehmeällä kumiseoksella olevat jotta pitoa on kylmällä mahdollisimman paljon ja kuten viljami tossa kertoi niin mahdollisimman leveä jotta paineet saa laskettua
Tietääkseni Schwalbe Marathon Winter taitaa olla ainut 406 kokoinen talvirengas. Se on nastarengas ja tarjoaa ihan hyvän pidon talvikelissä. Ikinä ei ollut ongelmia sepelin kanssa, mutta n. 500 kilometrin jälkeen sen renkaan omat nastat alkaa pureutua kumin läpi ja puhkoo sisäkumin.
Saukki kirjoitti:Ikinä ei ollut ongelmia sepelin kanssa, mutta n. 500 kilometrin jälkeen sen renkaan omat nastat alkaa pureutua kumin läpi ja puhkoo sisäkumin.
Eivät kai ole tuolla Pohjanmaalla oppineet vielä terottamaan sepelin särmiä, kuten pääkaupunkiseudulla.
jori kirjoitti:Saukki kirjoitti:Ikinä ei ollut ongelmia sepelin kanssa, mutta n. 500 kilometrin jälkeen sen renkaan omat nastat alkaa pureutua kumin läpi ja puhkoo sisäkumin.
Eivät kai ole tuolla Pohjanmaalla oppineet vielä terottamaan sepelin särmiä, kuten pääkaupunkiseudulla.
Kyllä niitä täälläkin teroitellaan. 406 kokoinen Marathon Plus ei kestä paikallista sepeliä. Minkään muun renkaan kanssa ei ole ollut niin paljon puhkeamisia, kuin niillä "pistosuojatuilla" renkailla. Johtuu varmaan siitä, että ajoin niillä aika kovilla paineilla. Taitaa olla tosiaan niin, että leveä ja matalapaineinen rengas kestää paremmin.
Saukki kirjoitti:jori kirjoitti:Saukki kirjoitti:Ikinä ei ollut ongelmia sepelin kanssa, mutta n. 500 kilometrin jälkeen sen renkaan omat nastat alkaa pureutua kumin läpi ja puhkoo sisäkumin.
Eivät kai ole tuolla Pohjanmaalla oppineet vielä terottamaan sepelin särmiä, kuten pääkaupunkiseudulla.
Kyllä niitä täälläkin teroitellaan. 406 kokoinen Marathon Plus ei kestä paikallista sepeliä. Minkään muun renkaan kanssa ei ole ollut niin paljon puhkeamisia, kuin niillä "pistosuojatuilla" renkailla. Johtuu varmaan siitä, että ajoin niillä aika kovilla paineilla. Taitaa olla tosiaan niin, että leveä ja matalapaineinen rengas kestää paremmin.
Voihan tuo noinkin olla. Itse ajelen kaupungilla baaripyörälläni, johon pumppaan (milloin muistan) noin neljän barin paineet. Yleensä paineet siis lienevät selvästi alemmat. Hämmentävän vähän on tullut sepelipuhkeamisia, vaikka ajan päivittäin pyöräteitä ja jalkakäytäviä Tampereen keskikaupungilla. Renkaat ovat kyllä erittäin vanhat, joten rengaskumin kovettminen tuntuu myös estävän sepelipuhkeamisia. Takana minulla on ainakin viisi votta
vanha Michelinin 47-622, kyljistäkin pistosuojattu, (samanlainen kuin kuvassa) ja edessä joku roskalavalta vuosia sitten pelastettu rengas.
jori kirjoitti:Eivät kai ole tuolla Pohjanmaalla oppineet vielä terottamaan sepelin särmiä, kuten pääkaupunkiseudulla.
Mielestäni täällä Oulussa vaihtoivat sepelin pyöreämpireunaiseen joitain vuosia sitten. En vaan löytänyt mitään faktaa muistin tueksi? Voiko joku täkäläinen kiistää tai vahvistaa muistikuvani?
Siihen Sveitsistä tuotuun "ekologiseen" sahanpuruunko?
jooseha kirjoitti:Siihen Sveitsistä tuotuun "ekologiseen" sahanpuruunko?
Ei nyt sentään, sitä suolattua sahanpurua kokeiltiin vain yhtenä talvena parin kilometrin pätkällä. Vähempi siitä oli haittaa, kuin sepelistä. Keväällä teiden kuivuttua suurin osa purusta lähti tuulen mukana ojaan.
Velomobiili käyttöön saa nyt Schwalbe G-One Speed 40-406 rengasta.
Tubeless easy eli voisi käyttää ilman sisärengasta.
Voisiko korvata Sherddan ?
Hinta 43 € eli aika kallis.
T:Jere
Tuo kuulostaa ainakin shreddan korvaajalta, mut eipä selviä ennen kuin sitä testataan
Helsingin keskustassa pyöräliike, josta vois löytyä 406 sisureita, prestalla? Juna saapuu kohta asemalle ja aikaa saattas vähän olla, napata näitä mukaan jotain hyötyäkin, ettei mee pelkäks huvireissuks
PW kirjoitti:Helsingin keskustassa pyöräliike, josta vois löytyä 406 sisureita, prestalla? Juna saapuu kohta asemalle ja aikaa saattas vähän olla, napata näitä mukaan
jotain hyötyäkin, ettei mee pelkäks huvireissuks
Miksi prestalla?
Ite oon metsästäny koko päivän 305 autonventtiili sisureita.
Vilijami kirjoitti:PW kirjoitti:Helsingin keskustassa pyöräliike, josta vois löytyä 406 sisureita, prestalla? Juna saapuu kohta asemalle ja aikaa saattas vähän olla, napata näitä mukaan
jotain hyötyäkin, ettei mee pelkäks huvireissuks
Miksi prestalla?
Ite oon metsästäny koko päivän 305 autonventtiili sisureita.
Luultavasti siksi et vanne on porattu sille. Sen reikä on pienempi kuin autoventtiilin tai dunlopin
Wacky kirjoitti:Luultavasti siksi et vanne on porattu sille. Sen reikä on pienempi kuin autoventtiilin tai dunlopin
Ahaa. Presta on siis pienempi halkaisijaltaan.