Re: Pyöräsi kuva
PW kirjoitti:Kitkavaihtaja on kätevä
Paras.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
PW kirjoitti:Kitkavaihtaja on kätevä
Paras.
Vilijami kirjoitti:PW kirjoitti:Kitkavaihtaja on kätevä
Paras.
Oma mielipiteeni että naksu on paras . Kun ostaa tarpeeksi laarukkaan .
Oppilaani tekivät nukkeanimaation, jossa oli mukana myös Arcus velomobiili
Koko animaation voi katsoa https://youtu.be/P7YYi2qy2BA
Azub Tricon 26" varustettuna yläohjauksella, Shimano Steps E8000 moottorilla ja Nuvincin 380 takanavalla.
torneol kirjoitti:No, pakassa 9 ratasta ja vaihtajassa 8 vaihdetta. Ei ihme, että jompikumpi reuna jää käyttämättä
.
Laskin lööperiä. Kyllä sieltä 9 vaihdetta löytyi, kun avasi ja putsasi kahvan. Tuli myös kaikki vaijerit uusittua ja Blackburnin tarakka asennettua. Nyt saa sivulaukut irti ja kiinni nopeasti. Joka reissulla niitä ei kuitenkaan tarvita.
Mulla on tämmönen nojakki, minkä merkkiä ja mallia en itse tiedä.. Jos jollakulla on tietoa mikä tän merkki/malli on, ni kertokaa toki!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tervetuloa foorumille Onko tuore hankinta?
Ensi katsomalla olisin veikannut Challenge Hurricane mutta niissä ei taida olla edessä joustohaarukkaa. Joku viisaampi osaa varmaan vastata.
Tiedä viisammasta, mutta kyllä tuo Challenge Hurricane on vanhemman mallisella takahaarukalla. Joku on vaan muokannut siitä omannäköisensä vaihtamalla myös ohjaustangon.
Hurricanehan on ollu hyvinkin yleinen ja suosittu pyörä. Nyt niitä näkee paljon myynnissä kun isompikiekkoset on tullu muotiin mutta varmast hyvä ja kestävä pyörä - ei ku kovaa ajoo ja paljon kilsoja
Joo tanko on tosiaan vaihettu.. Mulla on alkuperänen kapeampi tanko tallessa. Ilmeisesti etuhaarukka on sitte kans jälkiasennus tavaraa..(?!?) Hommasin pyörän viime kesänä eli melko uusi tapaus..(mulle) tässä on SRAM DualDrive, jossa 3 napavaihdetta ja kasetilla 8 vaihdetta.. ihan näppärän tuntunen systeemi!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Onko pyörä jostain Kokolan seutuu kotosin . Jos sit tuntuu että voisi tietää eninmän siittä .
Nojanalle kirjoitti:Onko pyörä jostain Kokolan seutuu kotosin .
Hain pyörän Helsingistä, mutta edellinen omistaja kertoi omistaneensa pyörän muutamia vuosia. Voihan olla mahdollista, jos hän on hankkinut pyörän Kokkolan suunnilta. En tullut kysyneeksi.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tervehdys Oulusta!
Olen palstalla uusi, tosin olen seuraillut viestintää muutaman vuoden rekisteröitymättä.
Pitkällisen pohdinnan jälkeen tuli hankittua vuodenvaihteessa nojapyörä ICE Sprint X, jotta saisi pyöräilyyn uutta intoa. Yritän liittää (melko kehnon, kännykästä katosi varsinainen kamera) kuvan, jos osaan käyttää foorumin editoria oikein.
Aiemmin tuli pyöräiltyä paljon. Oulussa sinänsä pidetään pääpyörätiet hyvässä kunnossa talvella, ja yli 15 vuotta menikin ilman autoa, kaksi lasta ehti tulla. Oli kesäpyörät ja talvipyörät, peräkärry lasten kuskaukseen ja toinen jämäkämpi tavaran kuljetukseen. Naapuri-mokoman houkuttelemina erehdyimme joku vuosi sitten yhteisomisteiseen autoon, sitten hän muutti Turkuun ja me jäimme autokkaiksi. Laiskuus kasvaa auton myötä ja maha. Nyt kun mittarilukemani alkaa jo viitosella, täytyisi pyöräilyyn saada uutta intoa, että sillä viitsii liikennöidä töihin, koska hyötyliikenteessä sitä pyöräilyä tulee parhaimmin harjoitettua. Aikaa erilliselle pyöräilyharrastukselle ei välttämättä löydy; tosin kesällä on tullut kuljettua suunnistusrasteilla nojapyörällä.
Uudenrapea pyörä on siis viime vuoden mallin ICE Sprint X. Edessä 20:n ja takana 26 tuuman renkaat. Täysin jousitettu, mikä onkin tarpeen, koska tavanomaiset reittini vievät keskustan liepeiltä tai läpi ja on useissa paikoin kaikenlaista kanttausta ja asfaltinrailoa ennen kuin pääsee uusille leveille pyöräbaanoille. Pyörä oli ollut demopyöränä maahantuojalla ja foorumin myyntipalstalta sen bongasinkin.
Taakse vaihdoin ja pinnasin Shimanon Alfine 11 -napavaihteen. En ole koskaan ollut mikään lehtivaihteiden ystävä, ja tässäkään en päässyt ihastumaan alkuperäiseen 9 vaihteen hammasrataspakkaan: kiihdyttäessä saa ryskytellä kiekolta toiselle, ja jos liikennevaloihin tai muusta syystä hidastaessa ei muista etukäteen pykältää pienemmälle, pulassa on, kun yrittää päästä uudelleen liikkeelle. - Napavaihteella kiihdytyksessä pykälät napsuvat nopeaan, ja niitä voi pienentää vaikka paikallaan seistessä. Tiedän toki, että tästä on muitakin näkemyksiä ja tottumuksia. Laitoin taakse 18 hampaan rattaan. Myös Shimanon ketjunkiristäjä on takana, ja sen säätöväli riittää siihen, että voin käyttää etupään kaikkia kolmea lehteä (44/32/22), tosin vain suurin ja toiseksi suurin ovat yleensä käytössä tasaisessa Oulussa. Ehkä talvella tulee tarvetta pienemmällekin.
Kevättalven pärjäsin talvirenkailla ilman nastoja. Kesällä alla sileät renkaat.
Harmi kyllä, en ennättänyt kesäkuun kokoontumisajoihin. Oli erinomaisen kiirettä töissä ja siviilissä sekä napavaihteen asennus juuri kesken.
Terveisin Jukka K.
(En ole nimimerkistä huolimatta tohtori, vaan tavallinen maisteri. Italiassa sekin riittää dottore-nimitykseen...)
EDIT: en onnistunut lataamaan kuvaa Ketunkuvalla enkä Gatesin selaimella. Kumpikin herjasi http-virheestä. No, ei se kummoinen kuva ollut, koska huonolla selfiekameralla napattu. Tulipahan ainakin henkilönä esittäydyttyä...
Tervetuloa foorumille Toi http-virhe kuvien latauksessa johtuu liian isoista kuvista. Tää foorumisofta on sen verran tymä että kuvat pitää pienentää valmiiksi. 1000 pikseliä pidemmällä sivulla on yleensä ollut sopiva.
Onnittelut hyvästä valinnasta, Sprint X on hieno pyörä. Itse olen myös napavaihteiden ystävä, se 11-vaihteinen alfine on mullakin 2 pyörässä.
Tervetuloa minunkin puolestani. Näytät olevan kokenut pyöräilijä napavaihteen puolaamisesta päätellen. Täysjousitettu trike on ollut suosittu pyörätyyppi nykyään, mutta talvikaudeksi tuntuvat monet siirtyvän kaksipyöräisieen. Sähköavulla saattaisi talvikin mennä täysjoustotrikellä. Ilman taitaa olla liian raskas lumikeleissä.
Kuvat saat liitettyä editorisivun alla "liitteet" välilehden takaa "Lisää tiedostoja" - napista. Maksimikoko on 1200 pikseliä.
Laita kuvia ja tarinaa uuden nojapyöräilijän näkökulmasta. Ennen kaikkea haluamme kuulla pyöränparanteluprojekteista ja niihin liittyvistä oivalluksista. Jos sinulla on kuvia navanvaihto-operaatiosta, voisin laittaa tämän esittäytymisesi omaksi ketjukseen. Tervetuloa vielä kerran.