Nojailija kirjoitti:Myytti ei ole totta ainakaan aerobisilla tehoilla, sprintistä en tiedä. Nojakilla pystyy tuottamaan enemmän aerobista tehoa kuin pystypyörällä
Näin ainakin jos on vuosia harjoitellut molemmilla poljenta-asennoilla.
Perustan väitteeni mittaustuloksiini muutaman viikon sisältä, tein samanlaisen ramppitestin pystykuntopyörällä ja nojapyörällä.
Loistavaa! Juuri tätä kaivattiin, oikeaa mitattua dataa, eikä käsien heiluttelua!
Epäilemättä on niin, että tämmöisiin tuloksiin vaaditaan paljon nojapyörällä harjoitellut moottori, jotta elimistö on sopeutunut tuottamaan voimaa noja-asennossa.
Nojailija kirjoitti:Näkyy selvästi että nojakilla on alempi pulssi / tuotettu teho, esim. 275W pystyllä alkoi jo tuottaa ongelmia (pulssi 203), nojakkilla pulssi oli vain 191. vastaavasti toisinpäin tulkittuna pulssi 191 antaa pystyllä 225W mutta nojalla 275W! MOT. Todistakaa toisin jos pystytte..... 
Vielä parempi olisi jos saisi mitatun datan hapenkulutuksesta, eli onko hapenkulutus samalla pulssilla eri pystyssä ja nojakissa. Jotenkin tuosta kuvauksesta voisi päätellä, että ainakin todella kovilla tehoilla ajettaessa pystärillä ollut kovempi pulssi tarkoittaa myös kovempaa kulutusta.
Olisi kiva jos olisi käytössä joku tehoja mittaava harjoitusvastus, ja muutamalla eri kuljettajalla tehdä saman tyyppistä testiä nojakilla ja pystärillä.
Mutta Terolle iso käsi, kiitos!
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"