Rungon materiaaleihin meni n. 35€. Maalit n. 60€ (maalikauppalasku oli 131€ koska pohjamaalia ei saanut litraa pienemmässä purkissa ja piti ostaa maalin mitta astioita tulevaisuuttakin varten...)
Komponenttien hinnat laskeskelen tässä jossakin vaiheessa tällä viikolla. Katseltiin kaverin kans minkä hintainen on halvin maastopyörä josta löytyy Avidin Elixir jarrut, hinta oli aika karu 4990€
Tätä pyörää kuvaa hyvin vanha jaaritus: toiset tekee mitä osaa, toiset mitä tahtoo. Todella hieno pyörä kyllä!
Ainoa asia mitä ihmettelen noin harkitussa kokonaisuudessa on paluupuolen ketjun vienti putkea pitkin ilman taittopyörää. Itselläni oli aikanaan M5:ssa samanlainen, mutta vaihdoin sen taittopyörään kun nihkeästi kulkeva ketju rupesi harmittamaan. Nykyisessä pyörässä (Challenge Furai) paluu puoli kulkee taittopyörän kautta suorilla suojaputkilla jo valmiiksi ettei tarvi muuttaa. Mielestäni se on paljon parempi niin, varsinkin jos pyörällä ajaa muulloinkin kuin auringonpaisteessa.
Ketjun paluu putkea pitkin johtuu siitä, että tekijälle ensimmäinen (ja ainoa?) pitkäketjuinen pyörä. Ja toiseksi siksi että kun se on myös siinä valokuvassa näin, josta kaikki lähti alulle...
Jukka osui hinta arviollaan aikalailla oikealle hehtaarille. Osat joita käytin tässä pyörässä, ei ole niitä halvimpia mahdollisia. Pyörän hinnaksi kertyi kokonaisuudessaan 852€. <- tuosta toimituskuluja n. 60€
Viimeksi muokannut THuhtamaki, 31 Elo 2010, 19:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihan sitten vertailuna että esim. Optima Baronin pelkkä runkoputki on hinnaltaan 675€ (2,5kg) ja Baron Elite 925€ (2,4kg). Tokihan nuo on alumiini runkoja (Elitessä hiilikuituinen takahaarukka) ja kevyempiä ku tuo mun omatekele (pelkkä runko 3,6kg), mutta silti kalliita kevennys kiloja
Samaa lampua olen itsekin kaavaillut. Kerro lisää tuosta kiinnityksestä, saako jalat pahasti valokeilan vilkkumaan? Parempi tuo varmasti kuin putken päällä, jaloista heijastuva valo pilaisi pimeänäkökyvyn totaalisesti.
Entä oletko kauankin käyttönyt Met Parachute:a? Päätin olla hankkimatta sitä tai Casco Viper:ia tai Giro Switchblade:a tai Sweet Fullface:a kun luin irtokiinnikkeisten leukasuojien aiheuttamista vammoista. Tyylin: "NAPS!" ja muovi viiltää nenää...
Ihan sitten vertailuna että esim. Optima Baronin pelkkä runkoputki on hinnaltaan 675€ (2,5kg) ja Baron Elite 925€ (2,4kg). Tokihan nuo on alumiini runkoja (Elitessä hiilikuituinen takahaarukka) ja kevyempiä ku tuo mun omatekele (pelkkä runko 3,6kg), mutta silti kalliita kevennys kiloja
Tätä ei varmaan sais sanoo ääneen, mut itte oon kans miettiny ett aika kalliita on noi nojiksien rungot. Lowracer tyyppiset kun on aika yksinkertasia malliltaan eikä putki paljoo maksa oli sitt vaikk alumiinia
Petri W
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Upea pyörä! toiset ne osaa, näyttää kuvissa ihan tehdastekoiselta ja väritys on kivan pirteä.
Kun tekoprosessia on lukenut niin herää itselläkin orastava halu koettaa saisiko pyörän kasaan, tosin kun tietää oman kätevyystason niin lopputulos olisi reilusti roisimpi semmoinen josta näkisi kilometrin päähän, että tuo on ihan itse tehty Tänään kolahti postilaatikosta Kärkkäisen mainos ja siellä olisi sopiva elintenluovuttaja... sähköavusteinen fillari 349 €, tiedä sitten osien laadusta...
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Samaa lampua olen itsekin kaavaillut. Kerro lisää tuosta kiinnityksestä, saako jalat pahasti valokeilan vilkkumaan? Parempi tuo varmasti kuin putken päällä, jaloista heijastuva valo pilaisi pimeänäkökyvyn totaalisesti.
Entä oletko kauankin käyttönyt Met Parachute:a? Päätin olla hankkimatta sitä tai Casco Viper:ia tai Giro Switchblade:a tai Sweet Fullface:a kun luin irtokiinnikkeisten leukasuojien aiheuttamista vammoista. Tyylin: "NAPS!" ja muovi viiltää nenää...
Lampusta ei oo vielä ajokokemusta ollenkaan ku tänään vasta tuli. Kiinnike on tehty ohjaustanko kiinnikkeksi, eli on "väärinpäin" tuohon keulaputki kiinnitykseen. Itse laitoin sellaiseen DealExtremeltä ostettuun kumikiinnikkeeseen ( http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12000 ) lampun kiinni.
Tuota MET Parachutea oon käyttäny n. vuoden. Todella kevyt, mukava päässä, leukasuoja ei ahdista hengitystä. Ainoa jännäpuoli tässä kypärässä ainakin mulla silmälasipäisenä on että se pitää laittaa päähän siten että kypärään "mennään" naama edellä ja "pyöräytetään" päälaelle
... Tänään kolahti postilaatikosta Kärkkäisen mainos ja siellä olisi sopiva elintenluovuttaja... sähköavusteinen fillari 349 €, tiedä sitten osien laadusta...
Ohoh, aika edullinen. Netissä Karkkainen.com ei tuntenut moista, ainoa sähköpyörä oli sprint, 990 e. Osaatko kertoa tarkemmin?
Ohoh, aika edullinen. Netissä Karkkainen.com ei tuntenut moista, ainoa sähköpyörä oli sprint, 990 e. Osaatko kertoa tarkemmin?
Joo, virallisesti tuo iso magneetti mainoslehtinen kait ilmestyy huomenna 1.9 joten sitä uusinta ei vielä ole netissä luettavissa eikä verkkokauppakaan pyörää tunne, lisätietoja olen yrittänyt itsekkin etsiä. Mutta siis takakannessa oli mainos nozetti Roma sähköpyörästä, 6-vaihteinen Shimano, 24" malli. Levyjarrut edessä ja takana, Varusteet: Led valot, heijastimet, lokasuojat ja juomapullo, suositushinta 1090 mutta tuntuu olevan maahantuojan ja kärkkäisen syyskamppanja tuote.
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Tulipa mieleen ottaa kuva ajovalon valokuviosta. Tämä on surkea kännykameralla otettu kuva jossa valo näyttää himmeämmältä ku oikeasti on. Aattelin huomenna käydä säkkipimeällä pyörätienpätkällä ottamassa paremmalla kameralla jalustalta parempia kuvia.
Muttä tässä kuvassa seinä on n. 3,5m päässä lampusta. Oikeassa reunassa näkyy eturissojen varjoa ja yläreunassa tallinovia kampikeskiön varjoa... Tämän aamun työmatkalla tuli selväksi että kyllä näkee.fi tällä lampulla...
202km takana ja muuta moitetta ei oo tullu mieleen ku toistaiseksi puuttuva taustapeili (korjautuu tulevalla viikolla) ja tuo halppis ketju ei oikein toimi tuon NC-17 46T eturissan kanssa. Pitää ostaa hitusen kapeampi ketju nii ei yritä etuvaihtajaan koskematta hypätä isoimmalle rattaalle...
Niskatuesta kaikki on höpötellyt ketkä on pyörän päällä käynyt istumassa, mutta itsellä ainoa kerta ku niskatukea oon kaivannu oli kun makasin varttitunnin paikallaan ja puhuin puhelimeen. Kait se pitää sitte joulupukille heittää emailia että tois mulle tuohon Optiman penkkiin passelin niskatuen.
Älä laita niskatukea jos et sitä kaipaa. Sitten kun se on, se on helposti tiellä päätä kääntäessä, eikä pään kääntäminen muutenkaan ole nojakissa niin helppoa.
Älä laita niskatukea jos et sitä kaipaa. Sitten kun se on, se on helposti tiellä päätä kääntäessä, eikä pään kääntäminen muutenkaan ole nojakissa niin helppoa.
Näin juuri. Jos jotain alat hankkia, niin Ronin Nojapyörä myy Nazcan säädettävää niskatukea, jonka saanee yhtä hyvin penkkiin kuin penkkiin (porataan reiät ja laitetaan ruuveilla).
Lowridessä kokeillessa päädyin siihen, koska sen saa säädettyä sopivaksi myös ajoon kypärän kanssa. Itse tilasin moisen, juuri odottaa matkahuollossa noutoa.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"