TKorho kirjoitti:Uudet sykemittarit ovat tosi hyviä, ne osaavat enemmän asioita kuin aiemmin, ja kun ostaa sopivan niin ei tarvitse edes kuntotiedettä osata paljoakaan. En mainosta (kun ei ole mitään kytköstä muuta kuin tavallisena asiakkaana), mutta kehun kuitenkin Suunnon T3C/D tai nyt uusissa malleissa M4/5 "sarjaa". Nämä nimittäin ovat siitä hyviä että ei tarvita tietokonetta kunnon analysointiin eikä tarvitse tietää treenauksen tieteestä niin paljoa että osaisi itse määritellä sykkeensä eri rajat eri päiville, vaan sykemittari itse tekee tuon analyysin. Ei tarvitse latailla ja analysoida, eikä tule jämähdettyä edes kiinteisiin sykerajoihin. Ja antaa myös "harjoituskalenterin", eli määrittelee muutamalle seuraavalle päivälle mitä kannattaisi tehdä.
Jutun jujuna on se että se myös osaa sanoa että elä liikoja hillu! Ja osaa myös huomioida että välillä olisi hyvä tehdä kovempaa ja välillä hiljempaa, ja eri kestoja. Tuo opetti jopa minua kuuntelemaan omaa kehoa, niin että ymmärsin mitä väsyneena oleminen on... Kuvittelin nuoruusaikojeni perusteella että pystyisin kesäisin polkemaan työmatkat (heti) joka päivä, mutta ei kunto kestänyt. Ja kuitenkin mittari myös vähän ohjaa ja patistaa välillä käydä kuntoilemassa.
Eikä haittaa jos et pysty sitä noudattamaan, teet silloin kun ehdit ja haluamallasi tavalla ja kone kyllä adaptoituu.
Pystyykös noille myös sanomaan, että tänään ehdin treenata 23 minuuttia, 4 päivän päästä 45 minuuttia, ja siitä 3 päivän päästä 6h, ja vekotin laskee sen mukaan passelin setin? Vai onko nuo vehkeet niille joilla liikkuminen on viitsimisestä eikä ajanpuutteesta kiinni?