Tänään tyttäreni Maija otti Nokia 6220 Classic kännykälläni videon SH15:sta:
http://www.youtube.com/watch?v=03R2OmUanXU
Kuvauksen alussa juosta vilahtaa Maijan poika Ilmo, joka editoi videon.
Sakari
Tänään tyttäreni Maija otti Nokia 6220 Classic kännykälläni videon SH15:sta:
http://www.youtube.com/watch?v=03R2OmUanXU
Kuvauksen alussa juosta vilahtaa Maijan poika Ilmo, joka editoi videon.
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
Nyt se on sit valmis . Täytyy sit nostaa malja sille Sunnuntaina. Pitkän tien tämä projekti näytti kulkevan ja jäin vain miettimään mihin katekoriaan tämä ajoneuvo ryhmitetään. Mutta onnea uudelle kulkimelle.
Hieno peli ja näyttää toimivan moitteettomasti. Saisipa vielä ohjauksen toimimaan käsillä. Jos olisi keksitty Ameriikassa niin olisi jo patentti haussa
Hieno tosiaan - ja herkkäkulkuinen. Muutamalla vedolla kulki monta kierrosta hiekkakentällä. Kai sinä sen tuot Mäntyharjuun näytille?
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Olikos tuossa sähköt päällä ?
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Olikos tuossa sähköt päällä ?
Petri
Joo, hyvä kysymys! Kyllä oli sähköt päällä liikkeelle lähdettäessä ja ajoittain muulloinkin, jos vauhti meinasi ruveta hiipumaan, olihan alla sorapinta. Sileällä asfaltilla vauhtiin päästyä ei sähköavustusta tarvitse. En hoksannut videossa kunnolla näyttää miten soutaminen sekä jalkoja, selkää, käsiä ja liukuistuinta käyttäen toimii.
Jori:
"Kai sinä sen tuot Mäntyharjuun näytille?"
Kyllä, ilman muuta!
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
irakas kirjoitti:Joo, hyvä kysymys! Kyllä oli sähköt päällä liikkeelle lähdettäessä ja ajoittain muulloinkin, jos vauhti meinasi ruveta hiipumaan, olihan alla sorapinta. Sileällä asfaltilla vauhtiin päästyä ei sähköavustusta tarvitse. En hoksannut videossa kunnolla näyttää miten soutaminen sekä jalkoja, selkää, käsiä ja liukuistuinta käyttäen toimii.
Ota ehdottomasti videota enemmän tuosta soutamisesta, ja ilman sähköjä niin ei pyörä ja kuski katoa näkyvistä alle sekunnissa
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
tavasti kirjoitti:irakas kirjoitti:...
Ota ehdottomasti videota enemmän tuosta soutamisesta, ja ilman sähköjä niin ei pyörä ja kuski katoa näkyvistä alle sekunnissa
Luulinpa tosiaan videota katsoessani, että kyllä soutuliikkeillä saa yllättävän paljon tehoa. Ryhdyin jo pohtimaan soutupyörän rakentamista.
Nyt tuntuu olo sellaiselta, että jospa rakentaisikin rukouksen voimalla kulkevan vempeleen, yhdistettynä tietysti sähkömoottoriin. Video sitten asiasta, epäuskovaisille.
Mutta olipa silti taas vaikuttavaa työtä Sakarilta kuten aina.
terveisin
nimimerkki "kateudesta vihreä"
optimistx kirjoitti:tavasti kirjoitti:irakas kirjoitti:...
Ota ehdottomasti videota enemmän tuosta soutamisesta, ja ilman sähköjä niin ei pyörä ja kuski katoa näkyvistä alle sekunnissaLuulinpa tosiaan videota katsoessani, että kyllä soutuliikkeillä saa yllättävän paljon tehoa. Ryhdyin jo pohtimaan soutupyörän rakentamista.
Nyt tuntuu olo sellaiselta, että jospa rakentaisikin rukouksen voimalla kulkevan vempeleen, yhdistettynä tietysti sähkömoottoriin. Video sitten asiasta, epäuskovaisille.
Mutta olipa silti taas vaikuttavaa työtä Sakarilta kuten aina.
terveisin
nimimerkki "kateudesta vihreä"
Kyllä tässä nojapyöräilyssä tietynlainen rukouksen voima eli itsesuggerointi on useasti tarpeen varsinkin pitemmillä matkoilla. Miten sitä muuten viitsisi punnertaa kilometri kilometrin jälkeen.
Tein tänään n. 20 km lenkin SH15:lla. Tarkkaa matkaa ja varsinkaan nopeuksista en tiedä, kun SH11:sta ottamani aika uuden langattoman mittarin näyttö oikkuilee, eikä lukemia kunnolla näy vaikka patterinkin hankin siihen uuden. Ostin nyt Prismasta Sigma 400-mittarin, kun olen ollut tyytymätön noihin langattomiin, mutta myös langallisiin, kun johto menee niissä niin helposti poikki. Eipä tuu turhan kalliiksi, kun taas aikanaan streikkaa.
Saa nähdä mitä nopeuksia uusi mittari näyttää, kun tuntuu vauhti olevan yllättävän kovaa mututuntumalla.
Soudettaessa SH15:llä voi molemmilla jaloilla yhtä aikaa ponnistaa täysillä vauhdin lisäämiseksi. Tavallisella nojakilla ponnistaessa käytetään vuoroin toista ja vuoroin toista jalkaa.
Soutaminen on todistettu keuhkoille kaikkein parhaaksi urheilumuodoksi, koska siinä sisäänhengityksen ja uloshengityksen välinen rytmi on sopusoinnussa tarvittavien hetkellisten maksimivoimien kanssa. Kun soutaa SH15:lla voi jotenkin kokea tämän todeksi.
Olen usein miettinyt, kuinka turhauttavaa on ja mitkä energiat tuhlautuvat, kun tunkkaisissa kuntosaleissa kaverit soutavat teknisesti suunniteltua kitkaa vastaan sen sijaan, että päästelisivät oman energiansa voimilla eteenpäin raikkaassa ulkoilmassa maisemien vaihdellessa.
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
irakas kirjoitti:Tein tänään n. 20 km lenkin SH15:lla. Tarkkaa matkaa ja varsinkaan nopeuksista en tiedä, kun SH11:sta ottamani aika uuden langattoman mittarin näyttö oikkuilee, eikä lukemia kunnolla näy vaikka patterinkin hankin siihen uuden. Ostin nyt Prismasta Sigma 400-mittarin, kun olen ollut tyytymätön noihin langattomiin, mutta myös langallisiin, kun johto menee niissä niin helposti poikki. Eipä tuu turhan kalliiksi, kun taas aikanaan streikkaa.
Hanki joku gps laite, toimii ilman piuhoja ja tulokset ovat varmasti vertailukelpoisia sen kummemmin kalibroimatta.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
GPS laitteista lisää täällä > http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... =12&t=1897
tavasti kirjoitti:irakas kirjoitti:Joo, hyvä kysymys! Kyllä oli sähköt päällä liikkeelle lähdettäessä ja ajoittain muulloinkin, jos vauhti meinasi ruveta hiipumaan, olihan alla sorapinta. Sileällä asfaltilla vauhtiin päästyä ei sähköavustusta tarvitse. En hoksannut videossa kunnolla näyttää miten soutaminen sekä jalkoja, selkää, käsiä ja liukuistuinta käyttäen toimii.
Ota ehdottomasti videota enemmän tuosta soutamisesta, ja ilman sähköjä niin ei pyörä ja kuski katoa näkyvistä alle sekunnissa
Viime sunnuntain SH15:n Alban kastaisten jälkeen otti Nojanalle kännykälläni videon SH15:n ajosta ilman sähköavustusta Jyväsjärven rantaraitilta:
http://www.youtube.com/user/sajohol
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
irakas kirjoitti:Viime sunnuntain SH15:n kastajaisista Albasta jälkeen otti Nojanalle kännykälläni videon SH15:n ajosta ilman sähköavustusta Jyväsjärven rantaraitilta:
Ilmeisesti ylämäki?
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
jviirret kirjoitti:irakas kirjoitti:Viime sunnuntain SH15:n kastajaisista Albasta jälkeen otti Nojanalle kännykälläni videon SH15:n ajosta ilman sähköavustusta Jyväsjärven rantaraitilta:
Ilmeisesti ylämäki?
Jukka
Niin on. Täältä Jyvässeudulta on vaikea löytää aivan tasaista maata. Toiseen suuntaan ajettuna olisi antanut valheellisen kuvan.
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
Kun lähdettiin Nojanallen kanssa jatkamaan matkaa, sanoin Nallelle, että kohta on vastassa Jyväsjärven Rantaraitin jyrkin mäki, ja niinpähän se olikin. SH15:ssa kaupasta ostettu katkaisin oli taas palanut rikki ja toinen moottori oli käynnistettävä hätäkatkaisijalla, kun olin rautalangalla kytkenyt tuon rikkimenneen katkaisijan oikosulkuun. Tuossa vastaan tulleessa tiukassa vastamäessä en enää asiaa muistanutkaan ja painoin vaan molempien moottorien kytkinkahvoja enkä muistanut panna hätäkatkaisijaa päälle ja ponnistelin eteenpäin yhden moottorin avulla. Silloin kuitenkin liian suuren rasituksen vuoksi lentokoneen varaosana saamani suurimmalle rasitukselle joutuva bakeliittinen taittopyörä hajosi, ja matka loppui siihen. Nojanallen avulla sain kyydin Vaajakoskelle ja hain farmari-Toyotani. SH15 ei mahtunutkaan Toyotani takaluukusta ja jouduin SH15:n hajoittamaan osiin. Sisäänrunttauksen aikana katkesi raidetankoa kannattava tukivarsi. (Sinänsä hyvä asia että katkesi silloin eikä vauhdissa )
Homma olisi muuten ollut aivan OK, mutta olin sopinut seuraavan päivän klo 14:ään Keskisuomalaisen haastattelun ja haastattelijan koeajon. Maanantaiaamuna otin heti selvää, missä voisin hitsauttaa tukivarren kiinni ja onnistuihan se viimein. Rikkimenneen rissan tilalle sain Nojanallelta luotettavan näköisen metallisen hammaspyörän. Sain nippanappa SH15:n kasaan, kuitenkin ilman koeajoa, ennenkuin Keskisuomalaisen toimittaja ja valokuvaaja saapuivat. Haastattelu sujui hyvin, mutta, kun lähdin näyttämään, miten ajo SH15:llä sujuu, hyppäsivät ketjut Nallelta saamaltani rattaalta, hirttivät kiinni tukihaarukkaan ja ketjut katkesivat.
Olihan se noloa, mutta toimittaja oli ymmärtäväinen ja näki käytännössä, mitä uuden tuotteen kehittely on.
Olen asentanut Nojanallelta saamani hammaspyörän tilalle pommista sorvaamani taittopyörän ja homma pelaa taas.
Olen muuten nyt molempien Motionmeen Golden Motor-akkujen kotelot joutunut avamaan ja poistamaan kotelon kyljessä olevat pistokerasiat ja tuomaan johdot suoraan ulos, koska kummankin pistorasoissa ilmeni harmillisia kosketushäiriöitä.
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26