Vaakalla kävimme ja 22,8 kg näytti henkilövaaka pyörän osuudeksi ilman lukkoa 830g ja juomapulloa ja 300g työkalusettiä, nyt tosin "lenkkilukko" on 700g kevyempi mitä normaalisti käytettävä eli ajopaino asettunee 24 kg tuntumaan. Mäkiajoa kävin testaamassa eli ajoin jyrkimmän mäen tässä lähistöllä ja hyvin nousi, vauhtia hitaimmillaan samat 6,5km/h kuin ennenkin mutta ei ahista jalkoja.
Ilmajousi taitaa olla aika pätevä laite, soralla röykyttäessä meno on tosi paljon vakaampaa eli pitempi joustoliike ja nopeampi toiminta pitää pyörän paremmin tiessä, testailen lisää kun kerkeän... ja opettelen samalla jousta säätämään. Ilman painoa jousi nostaa pyörää aika paljon ja jalkaa joutui jatkamaa jakke & sepi tyyliin muoviputken pätkällä, jos ei ajoasentoa säätämällä saa makaavammaksi niin ensi kesäksi pitää rukata uusi jousenkiinnike.
Vakaammalta tuntuu muutenkin meno, johtuuko tiiviimmästä, tukevasta ajoasennosta, uusista vanteista vai mistä? mutta oli onnistunut osapäivitys, tuli samalla kulkupeli tutummaksi ja laskee kynnystä omatoimiseen ropaamiseen jatkossa.
Huumorimielessä laitoin siihen tollasen hitaan ajoneuvon kolmion 
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.