Re: SH19
Hienoa jälkeä on sakari taas tehnyt... nostaa hattua ja kumartaa.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Hienoa jälkeä on sakari taas tehnyt... nostaa hattua ja kumartaa.
jori kirjoitti:Onkos tuo päistä tulpattu poikkikotelo 40 x 40 x 2.
Se on 60 x 30 x 2 mm. Sattui löytymään Kuusakoskelta sopivan kokoinen pala, eikä tarvinnut ruveta ruveta leikkeleen pitkästä tangosta.
Kävin tänään ensi kerran saunassa ukkovarvasvaurion jälkeen. On vielä kovasti onnettoman näköinen.
Sakari
Ensimmäiset koeajot SH19:llä ajettu. 20":n renkailla olemus ja käsiteltävyys paljon parempi. Ei kummempia ongelmia.
Ominaisuuksien ero 20":n ja 26":n renkailla on yllättävän iso. 26":n renkailla ajettaessa ajajan täytyisi olla selvästi minua (172 cm) isompi.
Sakari
Sain SH19:n viimeinkin maalaamosta. Kyllä ei kannata itse ruveta maalaamaan. Jauhe/pulveri/poltto (tai joku noista) maalaamossa tulee niin hyvää jälkeä, ettei uskoisi vempainta tekemäkseen. On aivan tehdastekoisen näköinen ja maksoi vain 80 €.
Sakari
Ajoin tänään n. 30 km:n testilenkin SH19:llä Jyvässeudulla. Ihan mukavan letkeää menoa takajousituksen ansiosta. Pitkä akselin väli ja omatyyppiseni alaohjaus aiheuttavat suuren kääntösäteen, mutta maltilla hyvin selviää kaupunkiliikenteessäkin, eikä sudi hiekkaisissa vastamäissä.
Vaihteita on 21, mutta aion kokella 63:a lainaamalla SH18:sta 3 x 21 vaihteisen takapyörän, odotellessani SH18:n sähkölaitteistoa Keravalta, jonne jätin sen korjattavaksi.
Olen yli kymmenen vuoden ajan etsiskellyt ja tehnyt erilaisia versioita takabokseista, mutta useimmat eivät ole tyydyttäneet. Ovat olleet turhan meluisia ja rajoitteisia, hankalia ja hitaita käyttää. Tänään löysin paikallisesta Rikmanin pyörkorjaamosta korin, joka on kuin luotu SH19:ään. Kori on merkiltään Basil Cento ja löytyy täältä: http://www.basil.nl/gb/assortment/ Maksoi Rikmanilla 25 €.
Kori on kätevä kauppareissuja ja kruisailuja varten. Nostaa vain nopeasti kauppakassin tai repun koriin. Ei tarvitse tunkea johonkin suljettavaan koteloon.
Sakari
Mikähän on, kun ei kuvat näy.
jori kirjoitti:Mikähän on, kun ei kuvat näy.
Näkyykö nyt?
Sakari
Näkyy ainakin täällä, todella hyvin istuu tuo kori kieltämättä.
TMS kirjoitti:Näkyy ainakin täällä, todella hyvin istuu tuo kori kieltämättä.
Syy, miksi kuvat eivät Jorille näkynyneetkään oli se, että temppuilin vähän liikaa. Kopioin ensimmäisestä lähettämäni viestistä kuvien URL-osoitteet ja lähetin kuvat viestiin Img:n avulla ja poistin viestistä liitetiedoston avulla lähettämäni kuvat. Mutta eiväthän kuvat näkyneetkään, kun olin liitetiedostojen kuvat poistanut.
Palasin päiväjärjestykseen liittämällä kuvat viestiin liitetiedostojen avulla.
Sakari
Onpas todella hyvin pyörän imagoon sopiva kori. TYYYYLIÄ!
jori kirjoitti:Onpas todella hyvin pyörän imagoon sopiva kori. TYYYYLIÄ!
Kiitos Jori!
Kun SH18:sta kampiakseli katkesi ja sen ajot siirtyivät syksyyn, siirsin E-Spin2-sähköpaketin SH19:ään, johon olin jo asentanut 3 x 21 x 3 = 63 vaihteiston. Akulle löytyi paikka korista, jonka vasta hankin ja jonne se mahtui juuri ja juuri.
Kyllä täytyy sanoa, että nojapyörily nousi mulla aivan toiseen luokkaan, kun ensi kerran eivät vaihteet lopu. Vielä yli 40 km/h vauhdeissa voi vielä aivan rauhallisesti polkea. Tosin se toistaiseksi vielä edellyttää loivaa alamäkeä.
Ja vastamäethän meneee laulellen. Kun Vaajakosken Wessmannin mäessä nopeus ilman sähköä on n. 6,5 km/h:ssa luokkaa, se on sähköavusteisesti 14,5 km/h:ssa luokkaa.
Ohjaustankoon asentamani ohjausyksikön vasemmalla olevaan DRIVE-vipuun liitin kumiprofiilin, josta peukalolla painamalla moottori käynnistyy tarvittaessa. Liikkeelle lähdettäessä voi CRUISE-vivun laittaa päälle ja kohta liikkeelle pääsyn jälkeen moottori käynnistyy alkukiihdytykseen, minkä jälkeen sen voi vapauttaa.
Sakari
Sakari
irakas kirjoitti:Kun SH18:sta kampiakseli katkesi ja sen ajot siirtyivät syksyyn, siirsin E-Spin2-sähköpaketin SH19:ään, johon olin jo asentanut 3 x 21 x 3 = 63 vaihteiston.
Eikös 3x21x3 ole 189 Mulla ei ole vielä loppunut vaihteet kesken edes noissa kolme vaihteisissa
Jukka
jviirret kirjoitti:irakas kirjoitti:Kun SH18:sta kampiakseli katkesi ja sen ajot siirtyivät syksyyn, siirsin E-Spin2-sähköpaketin SH19:ään, johon olin jo asentanut 3 x 21 x 3 = 63 vaihteiston.
Eikös 3x21x3 ole 189
Mulla ei ole vielä loppunut vaihteet kesken edes noissa kolme vaihteisissa
Jukka
Niinpä onkin! Minkä ihmeen laskuopin mukaan olen laskenut 63?
Kuinkahan iso sinulla on pienin takaratas ja isoin eturatas, jos se ovat riittävät polkemiseen vielä esim. 35 km/h vauhdissa?
Sakari
irakas kirjoitti:Kun Vaajakosken Wessmannin mäessä nopeus ilman sähköä on n. 6,5 km/h:ssa luokkaa, se on sähköavusteisesti 14,5 km/h:ssa luokkaa.
Kun viimeksi keväällä juoksin sitä mäkeä ylös niin menin vähän kovempaa kuin sinä ilman sähköpapua. Nyt häviäisin jo, normaalilla lenkkivauhdilla.
irakas kirjoitti:Kuinkahan iso sinulla on pienin takaratas ja isoin eturatas, jos se ovat riittävät polkemiseen vielä esim. 35 km/h vauhdissa?
Kolmevaihteisessa jos on vaikka suurin helposti ostettava 52 hampainen edessä ja pienin sovelias renkaassa 13. 90 kadenssilla pääsee tuon 35 kilsaa tunnissa 559/32 renkailla ja normikammilla.
irakas kirjoitti:Kuinkahan iso sinulla on pienin takaratas ja isoin eturatas, jos se ovat riittävät polkemiseen vielä esim. 35 km/h vauhdissa?
Joku voisi laskea kuinka suuren tehon mäki antaa jos nopeus polkematta on tuon 35km/h. Kannattaako siinä enää vauhtia yrittää esim 100w poljenta teholla nostaa vai onko keskinopeuden kannalta järkevämpi säästää energiaa seuraan ylämäkeen. Vastoin parempaa tietoa väitän etty keskinopeus kulutettua kaloria kohti on suurempi jos jyrkissä alamäissä ei edes yritä polkea vauhtia lisää.
Sähköllä huristelijoilla tämä tapahtuu automaattisesti kun avustus loppuu 25km/h nopeudessa.
Jukka