Sivu 6/7

Re: SH19

Lähetetty: 31 Maalis 2012, 14:15
Kirjoittaja Mustasudenkorento

Hienoa jälkeä on sakari taas tehnyt... nostaa hattua ja kumartaa. 8)


Re: SH19

Lähetetty: 31 Maalis 2012, 18:01
Kirjoittaja irakas
jori kirjoitti:

Onkos tuo päistä tulpattu poikkikotelo 40 x 40 x 2.

Se on 60 x 30 x 2 mm. Sattui löytymään Kuusakoskelta sopivan kokoinen pala, eikä tarvinnut ruveta ruveta leikkeleen pitkästä tangosta.

Kävin tänään ensi kerran saunassa ukkovarvasvaurion jälkeen. On vielä kovasti onnettoman näköinen. :oops:

Sakari


Re: SH19

Lähetetty: 10 Huhti 2012, 12:16
Kirjoittaja irakas

Ensimmäiset koeajot SH19:llä ajettu. 20":n renkailla olemus ja käsiteltävyys paljon parempi. Ei kummempia ongelmia.

Ominaisuuksien ero 20":n ja 26":n renkailla on yllättävän iso. 26":n renkailla ajettaessa ajajan täytyisi olla selvästi minua (172 cm) isompi.

Sakari


Re: SH19

Lähetetty: 24 Touko 2012, 14:35
Kirjoittaja irakas

Sain SH19:n viimeinkin maalaamosta. Kyllä ei kannata itse ruveta maalaamaan. Jauhe/pulveri/poltto (tai joku noista) maalaamossa tulee niin hyvää jälkeä, ettei uskoisi vempainta tekemäkseen. On aivan tehdastekoisen näköinen ja maksoi vain 80 €. :mrgreen:

Sakari


Re: SH19

Lähetetty: 11 Kesä 2012, 19:54
Kirjoittaja irakas

Ajoin tänään n. 30 km:n testilenkin SH19:llä Jyvässeudulla. Ihan mukavan letkeää menoa takajousituksen ansiosta. Pitkä akselin väli ja omatyyppiseni alaohjaus aiheuttavat suuren kääntösäteen, mutta maltilla hyvin selviää kaupunkiliikenteessäkin, eikä sudi hiekkaisissa vastamäissä.

Vaihteita on 21, mutta aion kokella 63:a lainaamalla SH18:sta 3 x 21 vaihteisen takapyörän, odotellessani SH18:n sähkölaitteistoa Keravalta, jonne jätin sen korjattavaksi.

Olen yli kymmenen vuoden ajan etsiskellyt ja tehnyt erilaisia versioita takabokseista, mutta useimmat eivät ole tyydyttäneet. Ovat olleet turhan meluisia ja rajoitteisia, hankalia ja hitaita käyttää. Tänään löysin paikallisesta Rikmanin pyörkorjaamosta korin, joka on kuin luotu SH19:ään. Kori on merkiltään Basil Cento ja löytyy täältä: http://www.basil.nl/gb/assortment/ Maksoi Rikmanilla 25 €.

Kori on kätevä kauppareissuja ja kruisailuja varten. Nostaa vain nopeasti kauppakassin tai repun koriin. Ei tarvitse tunkea johonkin suljettavaan koteloon. :mrgreen:

Sakari


Re: SH19

Lähetetty: 11 Kesä 2012, 20:20
Kirjoittaja jori

Mikähän on, kun ei kuvat näy. :shock:


Re: SH19

Lähetetty: 11 Kesä 2012, 20:32
Kirjoittaja irakas
jori kirjoitti:

Mikähän on, kun ei kuvat näy. :shock:

Näkyykö nyt?

Sakari


Re: SH19

Lähetetty: 11 Kesä 2012, 20:36
Kirjoittaja TMS

Näkyy ainakin täällä, todella hyvin istuu tuo kori kieltämättä.


Re: SH19

Lähetetty: 11 Kesä 2012, 20:51
Kirjoittaja irakas
TMS kirjoitti:

Näkyy ainakin täällä, todella hyvin istuu tuo kori kieltämättä.

Syy, miksi kuvat eivät Jorille näkynyneetkään oli se, että temppuilin vähän liikaa. Kopioin ensimmäisestä lähettämäni viestistä kuvien URL-osoitteet ja lähetin kuvat viestiin Img:n avulla ja poistin viestistä liitetiedoston avulla lähettämäni kuvat. Mutta eiväthän kuvat näkyneetkään, kun olin liitetiedostojen kuvat poistanut. :oops: :oops: :oops:

Palasin päiväjärjestykseen liittämällä kuvat viestiin liitetiedostojen avulla.

Sakari


Re: SH19

Lähetetty: 11 Kesä 2012, 22:21
Kirjoittaja jori

Onpas todella hyvin pyörän imagoon sopiva kori. TYYYYLIÄ! :D


Re: SH19

Lähetetty: 24 Kesä 2012, 11:35
Kirjoittaja irakas
jori kirjoitti:

Onpas todella hyvin pyörän imagoon sopiva kori. TYYYYLIÄ! :D

Kiitos Jori! :mrgreen:

Kun SH18:sta kampiakseli katkesi ja sen ajot siirtyivät syksyyn, siirsin E-Spin2-sähköpaketin SH19:ään, johon olin jo asentanut 3 x 21 x 3 = 63 vaihteiston. Akulle löytyi paikka korista, jonka vasta hankin ja jonne se mahtui juuri ja juuri.

Kyllä täytyy sanoa, että nojapyörily nousi mulla aivan toiseen luokkaan, kun ensi kerran eivät vaihteet lopu. Vielä yli 40 km/h vauhdeissa voi vielä aivan rauhallisesti polkea. Tosin se toistaiseksi vielä edellyttää loivaa alamäkeä.

Ja vastamäethän meneee laulellen. Kun Vaajakosken Wessmannin mäessä nopeus ilman sähköä on n. 6,5 km/h:ssa luokkaa, se on sähköavusteisesti 14,5 km/h:ssa luokkaa.

Ohjaustankoon asentamani ohjausyksikön vasemmalla olevaan DRIVE-vipuun liitin kumiprofiilin, josta peukalolla painamalla moottori käynnistyy tarvittaessa. Liikkeelle lähdettäessä voi CRUISE-vivun laittaa päälle ja kohta liikkeelle pääsyn jälkeen moottori käynnistyy alkukiihdytykseen, minkä jälkeen sen voi vapauttaa.

Sakari

Sakari


Re: SH19

Lähetetty: 24 Kesä 2012, 12:37
Kirjoittaja jviirret
irakas kirjoitti:

Kun SH18:sta kampiakseli katkesi ja sen ajot siirtyivät syksyyn, siirsin E-Spin2-sähköpaketin SH19:ään, johon olin jo asentanut 3 x 21 x 3 = 63 vaihteiston.

Eikös 3x21x3 ole 189 :shock: Mulla ei ole vielä loppunut vaihteet kesken edes noissa kolme vaihteisissa :D

Jukka


Re: SH19

Lähetetty: 24 Kesä 2012, 12:53
Kirjoittaja irakas
jviirret kirjoitti:
irakas kirjoitti:

Kun SH18:sta kampiakseli katkesi ja sen ajot siirtyivät syksyyn, siirsin E-Spin2-sähköpaketin SH19:ään, johon olin jo asentanut 3 x 21 x 3 = 63 vaihteiston.

Eikös 3x21x3 ole 189 :shock: Mulla ei ole vielä loppunut vaihteet kesken edes noissa kolme vaihteisissa :D

Jukka

Niinpä onkin! Minkä ihmeen laskuopin mukaan olen laskenut 63? :oops:

Kuinkahan iso sinulla on pienin takaratas ja isoin eturatas, jos se ovat riittävät polkemiseen vielä esim. 35 km/h vauhdissa?

Sakari


Re: SH19

Lähetetty: 24 Kesä 2012, 12:55
Kirjoittaja Pastori
irakas kirjoitti:

Kun Vaajakosken Wessmannin mäessä nopeus ilman sähköä on n. 6,5 km/h:ssa luokkaa, se on sähköavusteisesti 14,5 km/h:ssa luokkaa.

Kun viimeksi keväällä juoksin sitä mäkeä ylös niin menin vähän kovempaa kuin sinä ilman sähköpapua. Nyt häviäisin jo, normaalilla lenkkivauhdilla.

irakas kirjoitti:

Kuinkahan iso sinulla on pienin takaratas ja isoin eturatas, jos se ovat riittävät polkemiseen vielä esim. 35 km/h vauhdissa?

Kolmevaihteisessa jos on vaikka suurin helposti ostettava 52 hampainen edessä ja pienin sovelias renkaassa 13. 90 kadenssilla pääsee tuon 35 kilsaa tunnissa 559/32 renkailla ja normikammilla.


Re: SH19

Lähetetty: 24 Kesä 2012, 14:08
Kirjoittaja jviirret
irakas kirjoitti:

Kuinkahan iso sinulla on pienin takaratas ja isoin eturatas, jos se ovat riittävät polkemiseen vielä esim. 35 km/h vauhdissa?

Joku voisi laskea kuinka suuren tehon mäki antaa jos nopeus polkematta on tuon 35km/h. Kannattaako siinä enää vauhtia yrittää esim 100w poljenta teholla nostaa vai onko keskinopeuden kannalta järkevämpi säästää energiaa seuraan ylämäkeen. Vastoin parempaa tietoa väitän etty keskinopeus kulutettua kaloria kohti on suurempi jos jyrkissä alamäissä ei edes yritä polkea vauhtia lisää.
Sähköllä huristelijoilla tämä tapahtuu automaattisesti kun avustus loppuu 25km/h nopeudessa.

Jukka