mhelander kirjoitti:"Runkokitti" on nyt valmis, maalausta vaille. Paitsi latat pitää hitsata penkin alakiinnikkeeksi, sitä voi vasta tehdä kun penkkiä on koeistuttu ja oikea etäisyys varmistettu (noin parin sentin tarkkuudella).
Vielä kun paskartelee tuon irroitettavan yläkiinnikkeen ja värkkää korotetun stemmin niin pääsee koeajolle.
Joo penkki osuu kohdalleen suunnitellussa paikassa joten kolvasin tynkiin latat. Poraan niihin reiät kun on jostakin löytynyt kumia väliin että saa haettua oikean paikan, ja kokeillaan nyt sitten niin että väännän jengat lattaan. On nimittäin vähän tiukka paikka päästä laittamaan muttereita alle, mutta korjataan jos ei jengallisena pelitä.
Kolvasin Nopsan ketjuhaarukasta ja teräksisestä satulaputkesta penkin ylätuen. On ohutta putkea mutta toisaalta kulkee ihan penkin selkänojan mukaisesti. Taidan hitsata vielä latan tueksi ja gummia väliin niin kestänee myös maastossa. On aika stealth kun mahtuu penkin ruotojen väliin
eli penkki näyttää pysyvän paikallaan ilman tukea.
Näin jäljellä on vain stemmin jatkaminen jotta koivet mahtuu veivaamaan. Pääsee ajamaan kunhan loput nippelit tulee.
Kävin vertaamassa vekotinta MP:iin ja taka-akseli on muutaman sentin taempana (=hyvä niin), penkki pystympänä kuten oli MP:ssä maastoajossa, ja korkeus just sama. Kun hyppää päälle niin pystympi penkin kulma ja sag tekee maahan yltämisen helpoksi. Keskiö on samalla korkeudella kans joten tutulta pitäis tuntua ajaminen.
mhelander kirjoitti:Vanteet tuli, arvotaan niille pinnat Quandon napoihin ja kunhan ohjainlaakeri ja gummit saapuu niin sitten. Odotellessa taidan jatkaa vanin maalaushommia, tiedä vaikka samalla tuon runko sais pohjamaalit.
Talliakin on siivottu, luovuttajien osat laatikoitu ja ulkoistettu. Mahtuu vania jatkamaan ja kittausten tai maalien kuivuessa rihtataan kiekkoja jne. Ja pitää se stemmi tehdä kans.