Sivu 6/9

Re: (C)lwb luonnos

Lähetetty: 22 Tammi 2013, 20:43
Kirjoittaja Syväri
jviirret kirjoitti:
Syväri kirjoitti:

KArvatkaas miten kävi kun yritin täpätä kiinni?

Veti railon kiinni ja puomin vinoon?

Jukka

Ei, magneettikulma joka mulla oli tuossa apuna sekoitti puikkohitsin täysin nii ihmettelin pitkän aikaa et miks kaikki lisäaine vaan räiskii lattialle :D


Re: (C)lwb luonnos

Lähetetty: 27 Tammi 2013, 13:45
Kirjoittaja Syväri

Sain ohjauslaakerien kupit hakattua (...) kiinni. Jeah. Lisäksi nöyryyttävää viilaamista kun takahaarukan pivot, iskarin alakiinnityspiste ja dropoutit oli kaikki eri linjassa.. Tähän kun ois tajunnut rakentaa jonkun palikan mihin olis kierretangot laittanut suoraan, olis päässy paljon helpommalla..... no ehkä sit ens kerralla.

Etuhaarukan suunnittelua, mä vähän aattelin että laitan sittenkin suorat putket kokoa 28x2..taivuttelu menee kumminki pieleen. :roll:
Kuva


Re: (C)lwb luonnos

Lähetetty: 01 Helmi 2013, 18:01
Kirjoittaja Syväri

Pientä edistystä, pääsin ekaa kertaa pomppimaan päällä ja testaamaan jousitusta :D Nyt vaan sitte penkin kiinnitys, stemmi, lisää suoristamista ymym.. Mielenkiinnolla odotan ekoja rullailuja, sais tietää miten tämä ohjaus käyttäytyy..

Kuva on taattua samsung-laatua :mrgreen: jos siitä nyt sivuprofiilin suunnilleen saa.
Kuva


Re: (C)lwb luonnos

Lähetetty: 01 Helmi 2013, 18:25
Kirjoittaja jori

Näyttää juoksevalta vinttikoiralta. Kun laitat eturattaan kammet paikoilleen, se on isovillakoira.
Voisit muuten muuttaa tuon otsikon vaikkapa Syväri (C)lwb. Ei nimittäin ole enää luonnos. :D
Kuva


Re: (C)lwb projekti

Lähetetty: 04 Helmi 2013, 18:43
Kirjoittaja Syväri

Vai vinttikoira... :D

Yritin etsiä netistä onko vastaavaa projektia dokumentoitu mihinkään - olis varmaan heti alkuun kannattanut etsiä sellasia. Onneks en nyt löytänyt yhtään sivua missä geometria todetaan käyttökelvottomaksi :D

Penkin kulmasta riippuen pystympikin ohjauskulma olisi käynyt, mutta toisaalta mulle ei tollanen pysty asento sovi ainakaan ilman verkkopenkkiä. Minimi nojakulma nyt jotain 28 astetta, mutta jos penkin etuosaa tuo eteenpäin niin pääsee vielä alemmas, jos pituussäätö vaan riittää. Ohjaustankoon tulee jotain nollasta -100milliin tilleriä. Varmaan vähän negatiivista kannattaa olla, jotta käsien paino keskittää.

Hieman rupesin miettimään takahaarukan kiertojäykkyyttä kuitenkin, iskarin kestävyyttä lähinnä epäilen jos kiertoa tulee. Vaihdoin nivelen korvakot tukevampaan 10x30 neliöputkeen.

Sais tulla jo ne kiekon kasaus härpäkkeet, niin pääsis sitäkin opetteleen :D


Re: (C)lwb projekti

Lähetetty: 17 Helmi 2013, 16:47
Kirjoittaja Syväri

Hyvin vähän on pajalla aikaa vietetty. BB:n sain kiinni kuitenkin, ja stemmin väsättyä.

Kuva

Kuva

Kuva


Re: (C)lwb projekti

Lähetetty: 17 Helmi 2013, 17:45
Kirjoittaja jviirret

Paljoko painaa ilman kampia ja iskaria?

Jukka


Re: (C)lwb projekti

Lähetetty: 17 Helmi 2013, 18:10
Kirjoittaja Syväri
jviirret kirjoitti:

Paljoko painaa ilman kampia ja iskaria?

Jukka

Kaiken kuvassa näkyvän roinan paino on 9kg, siitä varmaan kampisarjasta ja keskiöstä 1,2kg pois, ilmaiskari on jotain 300g, eli rungon paino muhkeat 7,5kg.. ja aika paljon kiinnikkeitä ym puuttuu.


Re: (C)lwb projekti

Lähetetty: 24 Helmi 2013, 21:04
Kirjoittaja pikametri

Hienon näköinen peli on valmistumassa. Mikäli ajettavuus hyvä, voisin itsekkin harkita talvikäyttöön tommosta.


Re: (C)lwb projekti

Lähetetty: 24 Helmi 2013, 21:35
Kirjoittaja Syväri
pikametri kirjoitti:

Hienon näköinen peli on valmistumassa. Mikäli ajettavuus hyvä, voisin itsekkin harkita talvikäyttöön tommosta.

Se ajettavuus onkin vielä mysteeri. Toisaalta, ajaahan ne choppereillakin joissa on vielä härskimmät kulmat. :D Piti saada kiekot pinnattua millä kokeilla mutta ei sitten onnistunutkaan, oikean mittaisia pinnoja odotellessa..

Tänään sain vain penkin etukiinnityksen valmiiksi, samalla kiristyspanta systeemillä tein kuin puomissa on. Pystyy käännellä ja liikutella vapaasti. Kirosanoja lenteli kun sohaisin reiän muuten niin hienoon kikkareeseen, paikkaamiseen menikin sitten puoli puikkoa ja hieno klöntti tuli :D


Re: (C)lwb projekti

Lähetetty: 21 Huhti 2013, 19:02
Kirjoittaja Syväri

Pikkusen jo rullailin, 507 kiekot edelleen tekemättä mutta 559:t meni heittämällä kiinni. Vaikutti siltä että hitaassa vauhdissa vaikea tapaus mutta pystyssä pysyi kuitenkin :D

Samalla vaihtelin kampisarjoja vähän joka pyörän välillä. velokraftiin ostettu 165mm setti olikin sinkulan ketjulle, vaikka tiedoissa luki 10sp. ja BCD oli enemmän kuin 130. Jes. No heitin siihen suoraan 135 milliset kiinni, kokeillaan sitten niillä :D vähän arveluttaa että kestääkö tuon ite lyhennetyn kierteet, silumiini on vittumaista ainetta.. montaa polkimen vaihtoa ei ainakaan kestä. Käännynkö kampiuskovaiseksi, en tiedä :shock: kyllä noilla 45km/h pääsin ilman lukkoja :D

isseen 20" pikkupyörä sai 152 milliset ja ultegran setin laitan hybridiin, jos se nyt sitten vaihtajan kanssa sopii -.-


Re: (C)lwb projekti

Lähetetty: 15 Kesä 2013, 14:14
Kirjoittaja Syväri

Kuva

En juuri mitään oo saanu aikaan, kiekotkin on edelleen kasaamatta.. Sen verran kuitenkin harrastelin että pääsi ohjausta kokeilemaan. Yllätys oli että sillähän pystyi ohjata :shock:


Re: (C)lwb projekti

Lähetetty: 15 Heinä 2013, 19:14
Kirjoittaja Syväri

Kuva

Kuva

3 viikkoa lomaa, jos tätä nyt vähän tahkoais eteenpäin. Vastoin kaikkia odotuksia tällä pysy naurettavan helposti pystyssä :shock: kääntösäde on kyllä valtava :D

Ketju täytyy varmaan laittaa takahaarukan yläpuolelta menemään, vaikka alapuolelta ehkä toimis jousituksen kanssa fiksummin. Taittopyörä ei kyllä kuorman kanssa taita montaakaan astetta.

Harmi kun tuli räkäistyä muutama sauma ja putki miten sattuu, aina tällaset pikkuasiat jää harmittamaan sitte myöhemmin. Korjaaminenkaan ei oo aivan helppoa.. Kuten se että tää on liian lyhyt mulle. Tulee ruma jatkos :(


Re: (C)lwb projekti

Lähetetty: 23 Heinä 2013, 17:29
Kirjoittaja Syväri

Hitsasin uudet korvakot takahaarukan laakeria vasten, vanhat oli lähtenyt vähän repeämään. Enkä kyllä ihmettele :lol: Toivottavasti kaikki pysy suorassa :D
Myönteinen yllätys on ollut paino, eihän se kevyt ole, mutta jos alle 18 kilon päästään niin ihan hyvä. Samoin ohjaus ei ole ollenkaan kelvoton, ohjauskulma tosin muuttuu jos vaihdan 507 kiekon taakse.. Nyt vaan kun sais hetiheti vaihtajat ja taittopyörät kiinni niin tällähän jo pääsis lenkkiä heittämään :D mikähän siinäki on niin vaikeeta vaan ruveta tekemään :mrgreen:

Vähän kateellinen oon kyllä näille kavereille jotka vääntää päivässä parissa pyörän kasaan, mulla menee puoli vuotta ja silti kaikki on vinossa toisiinsa nähden :D


Re: (C)lwb projekti

Lähetetty: 24 Heinä 2013, 17:48
Kirjoittaja Syväri

Kuva

Tulipa taas laadukas kuva! No mutta, ensimmäiset polkasut takana ja onnistumisen tunne sen kun voimistuu. Vielä on saumoissa viimeistelyä.. ja koeajolla unohdin taas ettei oo jarruja, kengänpohjat tais vähän kulua kun piti pysähtyä..

Vaihteiksi tulee 53x39 + 11-34, 9 lehtinen pakka. Seuraavaks pitäs niitä jarruja duunata, varmaan perus v-jarrut on laitettava.

muoks: Painaa muuten nyt 17.5kg, ilman jarruja ja vaihdevipuja. puntaroin mielenkiinnosta myös nishiki hybridin joka painoi 16.5kg :shock: onhan siinä kaikkea ylimäärästä kiinni mutta silti.. suoritin myös kokeen, laitoin nojapyörää kerran kokeilleen ajamaan tätä, lähti samantien matkaan ilman mitään ongelmia! :D se että ei oo heiluria selvästi helpottaa ohjaamista. Iso wheel floppi on kyllä, olisko suomeksi "haukkailu" oikea termi? Tiukoissa kaarteissa pitää vääntää ohjaustangosta aika lujasti vastaan.