Onkohan tommonen toyota olemassa livenä ? Kuvat näyttää niin tietokoneella tehdyiltä.
Petri
Onkohan tommonen toyota olemassa livenä ? Kuvat näyttää niin tietokoneella tehdyiltä.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Kaikenlaisia visioita on mullakin ollut (...) nyt oon tullut siihen tulokseen että ei tuu mitään totta kyllä että se hinta isoilla määrillä ja hyvällä alihankintaverkostolla olisi paljon pienempi. Autoon on hyvä verrata, montako tuhatta osaa siinäkin on ja halvimmat uudet autotkin euroopassa jotain kymppitonnia. Polkuautossa siihen verrattuna aika vähän kuitenkin.
Lainsäädäntö ei tätä hommaa oikein tue koska 250w rajoitus, eli laitteen pitäs olla todella kevyt mutta silti turvallinen ja mukavakin joten vaikeeksi menee.
Ruotsissa on samanlainen projekti vireillä: https://www.facebook.com/Velovebikes?fref=ts
Proto(ja)kin on jo rakennettu. Ihmetyttää vaan miksi on tehty noin monimutkaisesti?
Edit: Katsoin kaikki kuvat ja olikin kokeiltu lineearista poljinsysteemiä (mikä lie suomeksi?). Siksi näytti mutkikkaalta. Toisiovälitys on tehty hihnalla. Tälläisessä varmaan Miragebikesin tyyppinen kardaaniveto olisi omiaan...
Syväri kirjoitti:Lainsäädäntö ei tätä hommaa oikein tue koska 250w rajoitus, eli laitteen pitäs olla todella kevyt mutta silti turvallinen ja mukavakin joten vaikeeksi menee.
Noo, 250 W olisi ihan ok, kunhan siinä vaan ei olisi sitä naurettavaa 25 km/h nopeusrajoitusta. Esimerkiksi minun Milanini kulkisi 250 W teholla... vartokaa, tarkistan... 59 km/h viimesyksyisten rullauskokeideni perusteella laskien. Ja niiden tuloshan oli huonompi kuin ajoneuvon kauppiaan nettiin laittamat tuulitunnelissa mitatut arvot, koska minulla oli taustapeili ja tuulilasi avoinna sekä tie oli ihan tavallinen vihtiläinen asfalttitie eli kovasti karkeaksi käytössä kulunut.
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
Jarcco kirjoitti:Ruotsissa on samanlainen projekti vireillä: https://www.facebook.com/Velovebikes?fref=ts
Proto(ja)kin on jo rakennettu. Ihmetyttää vaan miksi on tehty noin monimutkaisesti?
Edit: Katsoin kaikki kuvat ja olikin kokeiltu lineearista poljinsysteemiä (mikä lie suomeksi?). Siksi näytti mutkikkaalta. Toisiovälitys on tehty hihnalla. Tälläisessä varmaan Miragebikesin tyyppinen kardaaniveto olisi omiaan...
En näe hihnaa ?
Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com
Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman
Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
Lizard100 kirjoitti:...
En näe hihnaa ?
Katsoit vääriä kuvia Tuossa näkyy kiilahihna
:
Myös uudessa suunnitelmassa näkyy olevan hihnapyörä väliakselin päässä. Tälläiseen paku-malliin väliakseli onkin hyvä ratkaisu, koska silloin taka-akseli ei vie tavaratilaa.
Mahtaako kyseessä olla sama ajoneuvo ?
Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com
Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman
Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
Lizard100 kirjoitti:Mahtaako kyseessä olla sama ajoneuvo ?
Uskoisin, muita kuvia laitteesta katsellessa minulle jäi mielikuva että laitteessa on 1 ketju edessä +1 ketju edestä keskelle + hihna keskeltä ihan perälle.
Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/
Mitä järkeä siinä on...ketju+ketju+hihna ?
Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com
Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman
Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
Tulee ihan lonkalta tämä mut jos siinä on ajateltu liittää sähkömoottori siihen keskelle? Vois kuvitella et se on vaikee laittaa taka-akselille ja eteen ei välttämättä mahdu
Lizard100 kirjoitti:Madaltaminen olisi voinut auttaa näissä; http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=o2A ... =endscreet
Kaikki olivat kolmipyöriä ajamassa kilpaa mutkikasta aidattua rataa yhteen suuntaan, mikä ei vastaa nelipyöräisellä liikenteessä ajamista auton alle jäämistä vältellen.
Lizard100 kirjoitti:VW löi uuden luun kehiin XL1:n; http://www.spiegel.de/auto/aktuell/welt ... 41509.html
Sehän on täysihintainen kaksipaikkainen auto, joka painaa 795 kg. Maximum todennäköisesti painaisi saman verran katsastusvalmiudessa törmäystestit läpäistyään.
Mutta tuohan on täysihintainen 300 kg painoinen kallistuva sähköauto.
ajarmala kirjoitti:Syväri kirjoitti:Lainsäädäntö ei tätä hommaa oikein tue koska 250w rajoitus, eli laitteen pitäs olla todella kevyt mutta silti turvallinen ja mukavakin joten vaikeeksi menee.
Noo, 250 W olisi ihan ok, kunhan siinä vaan ei olisi sitä naurettavaa 25 km/h nopeusrajoitusta. Esimerkiksi minun Milanini kulkisi 250 W teholla... vartokaa, tarkistan... 59 km/h viimesyksyisten rullauskokeideni perusteella laskien.
Eikö teidänkin mielestänne kinnereissä ole keskitytty liikaa ilmanvastukseen, jos kerran sallittu 250 W riittää Milanissa yli tuplaten 25 km/h tehostusrajoitukseen, samalla kun ajajan silmän korkeus tiestä on 80 cm, ja kääntöympyrän halkaisija 11 m?
Ei turvalliseksi ja mukavaksi tekeminen ole vaikeaa, se on vain kompromissi: sallitaan kunnolla kokoa ja painoa, niin on helpompi suunnitella ja halvempi rakentaa, ja silti käytännössä vauhti pysyy siedettävänä rajoitinta vasten, vaikka pitkällä suoralla huippunopeus kärsiikin.
Jarcco kirjoitti:Ruotsissa on samanlainen projekti vireillä: https://www.facebook.com/Velovebikes?fref=ts
Nelipyöräinen sähkökinneri tavaratilalla kyllä, mutta sikäli ei ole samanlainen, että tuosta puuttuu jousitus, helposti vaihdettavat pyörät, ehjä lattia ja avattava katto. En laske irrotettavaa kattoa, jonka joutuu jättämään kotiin.
Jarcco kirjoitti:Toisiovälitys on tehty hihnalla. Tälläisessä varmaan Miragebikesin tyyppinen kardaaniveto olisi omiaan...
Kardaani on kinnerissä vähemmän tarpeellinen kuin nojapyörässä, koska ketjun tilaa vievä kotelointi mahtuu kinneriin hyvin. Kardaani on siistimpi mutta kalliimpi.
Kiilahihna on varmaankin käytössä vain protoilun halventamiseksi, muuten hammashihna olisi paras (kevyt, luotettava, hiljainen, luistamaton).
Ketju on ilmeisesti mukana vain protoilussa halvan ketjuvaihteiston takia. Väliakseli mahdollistaa napavaihteiston.
Jos haluaa takavedon, ja napavaihteiston ja/tai yhden moottorin voimalinjalle vaihteiston jälkeen, ja laskea tavaratilan lattiaa 25 cm takapyörien väliin, tarvitaan yhteensä neljä hihnaa tai ketjua. Itse ajattelin jättää vetävät taka-akselit takapenkin alle ja selvitä kahdella ketjulla/hammashihnalla.
Vastaamatta jää kysymys:
Kannattaako satunnaiselle matkustajalle tehdä polkimet, ja jos kyllä, niin kannattaako polkeva matkustaja kääntää selkä menosuuntaan perän ilmanvastuksen pienentämiseksi, ja joutua ratkomaan siitä seuraavat voimansiirto- ja tavaratilaongelmat?
Jos mukavuutta ja painoa lisätään huolettomasti niin ei se 250w riitä ylämäkeen tai vaikealla kelillä tainojoo, kai sitä välitystä pudottamalla pääsis eteenpäin...
Samaa mieltä kumminkin siitä ettei nopeus ole tällaisessa se juttu. Mutta mistä löytyy se kiireetön ihminen joka jaksaa körötellä 25kmh
Tehtailijalla on ajatusta kommenteissaan. Käytännöllinen kauppakassi on eri juttu ku urheilullinen kinneri.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Voisko sen suunnitella niin ett lisäpolkimet olis lisävaruste ?
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Syväri kirjoitti:Samaa mieltä kumminkin siitä ettei nopeus ole tällaisessa se juttu. Mutta mistä löytyy se kiireetön ihminen joka jaksaa körötellä 25kmh
Ajatko paljoa talvikeleillä ? Nimittäin tarvitaan jo kovaa kuntoa ja alustaa että mennään 25 km/h nopeuksia muualla kuin alamäissä. Pyöräteillä siis joilla itse tulee talvikeleillä ajettua.
Kyllä tuommoseen kaupunkialueilla pyörimiseen 25 km/h riittää oikein hyvin. Tällainen laitehan olisi nimen omaan mahdollisesti sen pienen kaupunkiauton korvike. Ja erittäin järkevä sellainen, kunhan pyörätiet on aurattu sellaiseen kuntoon että laitteella pääsee eteenpäin.
Ennen täällä Oulussa jopa vanhempi väki ajeli mopoilla talvellakin auton sijaan kun niin näppärästi pääsi pyöräteitä oikomaan kaupunginosien välit jotka autolla joutuu kiertämään. Nyt sitä ei enää saa tehdä joka ainakin mun silmissä vei kaiken järkevyyden mopolla ajoon.
Ja pyörä voi olla osalle kulkijoista liian raju laite talviajossa. Sähköavustettu 3-pyöräinen katettu kinneri on ihan eri juttu, kunhan sillä joutuu polkemaan pääosin (=pitää lämpimänä). Sähköapu auttaa raskaissa paikoissa ja kuormilla, kate tuo enemmän mukavuutta menoon. Ja pyöräteitä pääsee edelleen lyhintä reittiä.
Jos vaimo osoittaisi sitoutumista pyöräilyyn enemmän niin tällainen saattaisi olla seuraava projekti (tai hankinta)...
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.