jori kirjoitti:irakas kirjoitti:Kun akussa oli vikaa, toimitti Kuetron toisen akun, ja nyt homma pelittää viimeinkin kunnolla.
Onhan aivan selvää, että ei matka-ajossa kannata ajaa 1200 watin teholla vaan 250 watin, ja eihän se ole sallittuakaan yleisillä teillä. Tehoalueen voi helposti muuttaa kääntämällä virta-avainta kumpaan jompaan suuntaan. SH23:n ostaja haluaisi jopa, että 1200 watin alueen käyttö olisi kokonaan estetty.
Itse olen koeajellut ja hurruutellut tuolla 1200 watin teholla ja kyllä täytyy sanoa, että on hauskaa. Tuolla isommalla tehollahan ei poljintunnistin toimi, eikä siis tartte polkea ollenkaan. Pienemmällä teholla moottorivirta pysyy päällä vain polkiessa, koska poljintunnistin on silloin päällä.
Paljonko kulkee tasaisella pieneen myötätuuleen.
Ei vaan. Ei se moottori anna tuota 1200W, kuin (mahdollisesti) yhdellä pyörimisnopeudella. Riippuu siis välityksistä, onko se nopeus lähelläkään tasaisen maksiminopeutta. Olikos sinulla pihtivirtamittari. En nyt muista, hankitko sellaisen tai muun moottorin virtamittaukseen soveltuvan. Olisi kovin kiinnostavaa kuulla, millaisia virtoja tuo moottori ottaa paikaltaan lähdössä ja esim. 30 km/h nopeudessa.
Sanoisin kuten Rolls-Roycen omistaja sanoo, että kulkee riittävästi. 
Minulla on se pihtivirtamittari, mutta ajaessa varsinkin 30 km/h nopeudessa on mahdotonta ja jopa vaarallista ruveta mittaileen arvoja, kun piuhat ovat istuimen alla ja takana. 
Kävin taas tuossa illalla jonkinmoisen lenkin, ja täytyy sanoa, että on aivan hävyttömän hauska ajettava. Nopeutta saa niin paljon kuin uskaltaa päästellä. APM-display näyttää maksimissaan 80 km/h,
mutta en ikinä usko, että se näyttää oikein, vaikka olen oikean rengaskoon siihen asettanut.
Merkillistä on, että vaikka virta-avain on käännetty asentoon 250 W, ei meno ajon aikana ole sen kummempaa, kuin, jos avain on käännetty asentoon 1200 W, paitsi, että on poljettava, että moottori pyörisi. Tehot tuntuvat aivan samoilta.
Olen joutunut tekemään aika tavalla töitä SH23:n suhteen, että se kestäisi tuollaiset tehot. Ensi kokeilussa oikean etuhaarukan, jossa moottorikiekko on, hahlot levisivät ja akseli lähti pyörimään. Onneksi alkoi kansalaisopisto, ja pääsin hitsaamaan hahlojen reunoihin vahvistukset. Tarakkaa piti lisävahvistaa akun takia ym.
Ensi maanantaina Lappeenrannasta tulee kaveri (joka on ostanut SH23:n) hakemaan omansa pois. Täytyy, kyllä sanoa, että katteeksi käy. 
Sinänsä olen tavattoman onnellinen, että olen saanut aikaan kevytkulkuneuvon, joka mielestäni monessa suhteessa täyttää ainakin omat tavoitteet tällä hetkellä.