Jarcco kirjoitti:Rautareidet voivat olla eri mieltä, mutta minusta tärkeintä on pitää paino kurissa.
Ainakin alussa asenteen pitää olla tämä. Se, että painaako kokonaisuus 30 tai 33kg ei ole niin hirveän merkityksellinen, mutta jos alusta asti joka ikisen osan ja yksityiskohdan painosta ajattelee että kilo sinne tai tänne niin lopputulos on taatusti panssarivaunu.
Jarcco kirjoitti:Tavaratilan korvaa erillinen kapsäkki korin takaosassa.
Tämä on minustakin hyvä idea, miksi haalata tukevaa tavaratilaa jatkuvasti mukana jos tarve sellaiselle ei ole päivittäistä. Mulla oli vain koukut johon sai kassin roikkumaan, työmatkoille riitti, mutta vakavasti otettavaan retkeilyyn olisi toki pitänyt olla mahdollisuus suuremmalle tavaratilalle.
Jarcco kirjoitti:Seuraavaksi tärkeintä on pitää voimansiirron häviöt pienenä. Tarkoittaa sitä että ketjua ei ohjailla lukuisilla rissoilla tai apuakseleilla.
Sen lisäksi että nämä lisäävät voimahäviöitä ne lisäävät myös painoa. Rullan lisäksi painoa tulee sen kiinnityksestä, varsinkin vetopuolella sen pitää olla jämäkkästi kiinni rungossa ja rungon oltava jämäkkä rullan kohdalta. Lisäksi ketjua pitää jatkaa että se ylettää kiertämään kaikkien rullien kautta... Kokonaisuutena yksi vetopuolen pylpyrä saattaa tuoda painoa sen verran että kampiin saa laittaa tonnin(?) rahaa että kevenee yhtä paljon. Ehdoton "sivuketjuisen" Deltan etu, ei tarvi ketjuohjureita ja ketjua menee alle kaksi pakettia, vielä jos ketjun laittaa korin ulkopuolelle niin ei tarvi ketjuputkeakaan
Jukka