Pastori kirjoitti:Pitää muuten perustaa ketju penkkien kommentoinnille
Äläkää ny kovin paljo kehuko, ettei ala harmittaan kun en ite tilannu
Jukka
Ilman että sen enempää pistäs vettä myllyyn, tai alkas ilkeileen.. kyllä mua harmittas jos mulla ei ois CCK:n jakkaraa
Mun mielestä tähän ketjuun vois vielä laittaa kommentteja penkeistä, mutta sitten pyörien rakentelujutut vois laittaa toiseen ketjuun
Vauhti! Se SE on, mitä näillä vehkeillä ajetaan takaa! Mukava penkki tulee sitten boonuksena
Penkki perillä Tampereella
Yllätyin kuinka pieni tämä penkki oli, ja kevyt. Olin tilauksessani yrittänyt maksimoida kokoa kaikin tavoin: trike ja l -koko. Siellä postissa hienosti paketoituna (kiitos visiopetteri!) se paketti näytti niin pieneltä, että luulin saaneeni s-kokoisen.
Tiesin kyllä, että minulle se on joka tapauksessa liian pieni ajokäyttöön, ja ajattelinkin vain ottaa tuosta mitat ja kenties muotin istuinpinnan muodosta, mutta silti minut yllätti, että L-kokoinen penkki on vain 770 mm pitkä mitattuna keskeltä munamuhkuran reunasta yläreunaan keaskelle lyhintä reittiä, ja 942 mm mitattuna selkäpintaa pitkin kiertotietä. Leveys on leveimmästä kohdasta takapuolen kohdalta 255 mm ja hartiakaaren korkeudelta 240 mm.
Olen 1,92 pitkä, enkä mitenkään erityisen pitkäselkäinen. Makoilin tuolla penkillä tuossa sängyn päällä ja siirsin itseäni siten, että takapuoli oli oikealla kohdalla, ja sitten siten, että hartiat istuivat kuoppaansa.
Vähintään 50 mm pidemmän penkin tarvitsisin, eikä tässä ole vielä pehmustetta lainkaan.
Kertokaapa muutkin miten mitoitus sopii teille, niin on helpompi perässä tulevien tilailla oikean kokoisia.
Jori
Kokemukset kuulostavat siltä - että L koko voi juuri olla riittävä 184cm mittaiselle ruholle (mallia pitkät jalat - normaalihko selkä). Ihan vähän ihmettelin sitä, että tarjolla ei ollut olleskaan XL kokoa, johon olen paita ja kalsarimarkkinoilla tottunut. Mutta maanantaina sitten (ehkä) kokemusperäistä infoa.
CCK-han voisi palautteen pohjalta harkita XL kokoa ja Jorille omaa TRE Oversize kokoa.
Kiitokset Visiopetterille penkeistä.
Ilta tuli istuskeltua tuossa ja hyvältä tuntui.
Näin 180 senttiselle tuo on passeli vaikka niin pieneltä näyttikin.
Vielä on osia hankintalistalla, mutta eiköhänne ala kohta kasaantuun kun homman saa alkuunsa.
Päivittelen rojektia tänne sitten kun saa jotain aikaiseksi.
Pasi
Tänks. Hyvin paketoitu paketti saapui sushirajallekin. Raportit saavat tukea täältäkin. Pitää vielä ottaa lisää perstuntumaa - mutta vaikuttaa siltä kuin penkki olisi 184cm:lle juuri sopiva. Kasvun varaa ei ole milliäkään, mutta alkaa olla senverran vuosiakin lasissa ettei lisäsenttejä taida enää olla tulossa :)
http://www.vapaa-aika.com/asp_sivut/268G.asp
"Patjanalusta ACS 10, koko 80x200cm 53,89 €"
Jos tuota materiaalia voi leikata, yhdestä patjasta saa 6 istuinpehmustetta, siis 9€/kpl.
Ydinlaskeuma kirjoitti:
http://www.vapaa-aika.com/asp_sivut/268G.asp
"Patjanalusta ACS 10, koko 80x200cm 53,89 €"
Jos tuota materiaalia voi leikata, yhdestä patjasta saa 6 istuinpehmustetta, siis 9€/kpl.
ainakin tuotteen lisätiedoissa lukee että tuota voi leikata ...
Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/
Vapaa-ajan tarviketalosta vastattiin tiedusteluuni seuraavaa:
Tuollainen huokoinen materiaali vaikuttaisi todella lupaavalta materiaalilta istuimen päälle, mutta lähes vailla käytännön kokemuksia pari asiaa jäi askarruttamaan:
"Stress is when you wake up screaming and you realize you haven't fallen asleep yet"
Minusta tuo kama näyttää tasan siltä mistä Sinnerin penkin mukana tullut päällinen on tehty. Siinä on tehdasvalmiina reunuksissa kaksinkertainen kangas, muuten näyttäisi olevan ihan vain tuota verkkomateriaalia.
Ihan hyvin se minusta pysyy kuosissaan. Tietysti se painuu vähän, mutta ei minusta ihan kasaan. Sen lisäksi se ei pidä vettä, vaan päästää sen suoraan läpi.
Sen verran karkeaa ainakin minun istuinpäälliseni on, että sillä ei viitsi ajaa ilman paitaa. Mutta jos paita ei ole päällä, sen voi laittaa istuimen ja päällisen päälle...
Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->
...foto ois kiva.
Onko joku jo laittanut jakkaransa kiinni? Ei ole mahdollista että minä olisin muka ensimmäisenä!
Tässä on nyt tullut lykättyä tuon penkin kiinnitysten miettimistä tähän asti. Miten leveät ja korkeat noi kiinnikkeet on esim. optimalla? Meinasin laittaa kiinnikkeet penkkiin 2mm levystä ja se tulee ISOkantaisilla M6 ruuveilla kiinni ja kumilevyä väliin (4kpl yläkiinnikkeeseen ja alas kans 4kpl). Runkoon kiinnitys on kahdella M8 pultilla (varmasti ois vähempikin riittänyt, vaan tommoset tuli). Rungossa on nyt 70mm pitkät holkit, joten se penkkiin tulevan U-muotoisen osan sisäleveys on tuon 70mm. Korkeutta kait saman verran... Hemmetti kun ei noista optiman valokuvista saa kopsattua mittoja. Nähtävästi pitää jotain tekasta ja korjaa sitten kun keksii että miten.
Vauhti! Se SE on, mitä näillä vehkeillä ajetaan takaa! Mukava penkki tulee sitten boonuksena
visiopetteri kirjoitti:...foto ois kiva.
Onko joku jo laittanut jakkaransa kiinni? Ei ole mahdollista että minä olisin muka ensimmäisenä!Tässä on nyt tullut lykättyä tuon penkin kiinnitysten miettimistä tähän asti. Miten leveät ja korkeat noi kiinnikkeet on esim. optimalla? Meinasin laittaa kiinnikkeet penkkiin 2mm levystä ja se tulee ISOkantaisilla M6 ruuveilla kiinni ja kumilevyä väliin (4kpl yläkiinnikkeeseen ja alas kans 4kpl). Runkoon kiinnitys on kahdella M8 pultilla (varmasti ois vähempikin riittänyt, vaan tommoset tuli). Rungossa on nyt 70mm pitkät holkit, joten se penkkiin tulevan U-muotoisen osan sisäleveys on tuon 70mm. Korkeutta kait saman verran... Hemmetti kun ei noista optiman valokuvista saa kopsattua mittoja. Nähtävästi pitää jotain tekasta ja korjaa sitten kun keksii että miten.
Kröm. No melkein. Tuli ostettuu 60v. talo ja vähän on pyäräproggis jääny jalkoihin - mutta tätä tuli pohdittua:
Pastori kirjoitti:Japin - kopio valmistui keskustelun.. http://lowride.info/phpBB2/viewtopic.php?t=499
..innoittamana tein vastaavasta (hiukan erilainen rakenteeltaan - kustomointi ei ole niin helppoa kuin Japin mallissa) hydrauliputken kiinnikkeestä ja romuläjän alumiinikappaleista tämmöisen testikappaleen räkäpyörää varten.
Kiinnike tuntuu aika tukevalta putkessa, mutta vääntelemällähän ei totuus vielä selviä.Detaljissa näkyy tämän kappaleen tuotenimi jos jotakuta kiinnostaa. Olisko ollut kolmisen euroa hintaa ja pulttia ja prikkaa vielä lisukkeeksi. Kokonaishinta ei siis ole mahdoton - mikäli vielä osoittautuu toimivaksi.
Penkkihän on pohjastaan hiukan kaareva - kiinnikkeen ajattelin tuupata kiinni vastaavalla mutterilla ja komponenttiliimalla. Mikäli ette tyrmää ja ehdota jotain järkevämpää ratkaisua.
Onhan se siistimpi noin, mutta vähemmälle repimiselle joutuvat penkin kiinnityspultit, jos käännät kulmakappaleet toisin päin. Samalla tulee mahdolliseksi muuttaa korkeutta niin, että penkin saa lähemmäs runkoputkea.
Jori
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Totta. Puolan penkin keskikohta on muuten aika kapea. Joten toisinpäin noi kikkareet eivät (muistaakseni) voi olla noinkaan leveitä. Mutta helpostihan ne siitä kapenevat. BTW. Zakopanen poikien webisaitti on ollut jo hetken nurin. http://www.cckcomposites.com