c) ja sitten ovat ne sähkökaapeleiden tai muiden putkien vedot klv:n alitse - tiedän täällä Vihdissäkin monia paikkoja, joissa on ainakin 20 vuotta ollut sama perkuleen notko tuollaisen alivedon takia, kun sitä ei viitsitä korjata kuntoon seuravana kesänä.
Täällä ollut viimeiset kymmenen vuotta urakoitsijoilla "maaporia", eli poraavat kaapeleille reiän tien ali. Uusia kaapelointien aiheuttamia asfalttikatkeimia ei ole tullut.
Joo, "alitusporaus" on tuon operaation nimi. Meillä vetivät Teiskontien (tiheästi liikennöity paikallistie) ali halkaisijaltaan puolimetriset kaukokylmäputkiparinkin tuolla menetelmällä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
20151201_111445.jpg (117.82 KiB) Katsottu 7122 kertaa
Helppoo täällä maalla - katu poikki kahella nosturilla, yhtään liikennemerkkii tai opastetta ei ole. Linja-autopysäkiltäkin kanssa kulkijat opastaa ihmisiä väliaikaselle pysäkille.
Hesan bussin kuski ihmetteli vähän aikaa ja kurvas S-marketin pihan kautta ja niin varmaan moni muukin.
Pyöräilijää lämmittää ett autoilijoitakin kohdellaan tasavertaisesti;)
Niin tää ei oo mikään yhen päivän nosto vaan tilanne on kestänt n. viikon ja jatkunee toistaiseksi.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
http://www.google.fi/maps/@61.2838032,2 ... 312!8i6656
Pisti miettimään tätä risteystä - 6-tiellä, kääntyy Särkilahden tielle Ruokolahdella. Eilen siinä kuoli yksi ihminen henkilöautossa kun rekka ajoi takaa päälle. Henkilöauto oli siis kääntymässä vasemmalle ja ilmeisesti vastaan tuli autoja joten joutui odottamaan.
Risteys on rakennettu noin, ett suoraa ajavan on väistettävä oikealle - kääntyvällä ei ole erillistä kaistaa Silloin kun tuosta joskus pyörällä ajan, en todellakaan uskalla mennä ryhmittymällä vaan pysäytän laitaan ja mmenen suoraan yli kun ketään ei tule. Erittäin vilkasliikenteinen tie. Saa nähdä aiheuttaako risteykseen muutospaineita
Sattui olemaan vaimon työkaveri - töistä kotiin menossa ja tuhansia kertoja tuosta varmast kääntynyt Kaks loukkaantunutta, luultavasti vastaan tulevassa autossa. Hinurin lavalla ollut auto näytti "rusinalta"
Ps. en oo aivan varma onko risteys juuri tuon näköinen tänä päivänä mutt kääntyvää kaistaa miusta siinä ei ole.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
http://www.google.fi/maps/@61.2838032,2 ... 312!8i6656
Pisti miettimään tätä risteystä - 6-tiellä, kääntyy Särkilahden tielle Ruokolahdella. Eilen siinä kuoli yksi ihminen henkilöautossa kun rekka ajoi takaa päälle. Henkilöauto oli siis kääntymässä vasemmalle ja ilmeisesti vastaan tuli autoja joten joutui odottamaan.
Risteys on rakennettu noin, ett suoraa ajavan on väistettävä oikealle - kääntyvällä ei ole erillistä kaistaa Silloin kun tuosta joskus pyörällä ajan, en todellakaan uskalla mennä ryhmittymällä vaan pysäytän laitaan ja mmenen suoraan yli kun ketään ei tule. Erittäin vilkasliikenteinen tie. Saa nähdä aiheuttaako risteykseen muutospaineita
Sattui olemaan vaimon työkaveri - töistä kotiin menossa ja tuhansia kertoja tuosta varmast kääntynyt Kaks loukkaantunutta, luultavasti vastaan tulevassa autossa. Hinurin lavalla ollut auto näytti "rusinalta"
Ps. en oo aivan varma onko risteys juuri tuon näköinen tänä päivänä mutt kääntyvää kaistaa miusta siinä ei ole.
Jaaha, taas nukkurekkakuski.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Vähän samanlainen paikka oli aikanaan oman kotitien liittymässä, vaikka ei siinä kyllä mitään levennystä ollut, mutta tie itsessään oli ehkä leveämpi. Isolta tieltä (tie nro 2) siis käännyttiin vasemmalle pikkutielle (ja itse asiassa myös oikealle pääsi kääntymään samasta kohtaa). Kyllä siinä minun lapsuuden aikana useampi kolari oli, mutta en muista vaativatko kuolonuhreja. Setä aina muistutti että ei saa kääntää eturenkaita valmiiksi vasemmalle jos joutuu odottamaan vastaantulevan liikenteen takia, jottei sitten mahdollisessa peräänajossa sinkoudu vastaantulevien alle.
Mutta sinänsähän nämä on käsittämättömiä kolareita, ei siinä paljoa eteenpäin katsota jos toisen perään tuollaisessa paikassa ajaa. Sinänsä periaatteessa ihan verrannollinen tapaus jos ajatteleen Petjan kolaria. Tosin tällaisessa tapauksessa on turha puhua siitä että ajoneuvoa ei havaita outouden takia jos tavallisen auton perään ajaa. Sitä ei pitäisi aivojen pyyhkiä tuntemattomuuden takia pois? Mutta näille ei kai sitten mitään voi, joskus vaan väkisinkin kolahtaa?
Joo, ei tuo mitenkään epätavallinen tai erityisen huono risteys ole vasemmallekääntyjien kannalta. Jäähän tuossa sentään tilaa. Ainoa ongelma on, että nukkukuskit ei tajua, että edessä oleva auto on pysähtynyt ja kääntymässä. Pitäisikö takavilkku vasemmalle olla selvästi kirkkaampi tai moodiltaan sellainen, että takana vilkkuu myös takavalot, takasumuvalo tai mitä tahansa lisähuomiota, koska paikoillaan vasemmalle kääntymistä odottava auto ei näy mitenkään erityisesti ja "tulee vastaan" varsin nopeasti.
Ainakin kannattaa pumpata jarruja tuossa odotellessaan, jotta jarruvalot kiinnittävät takaa tulevien huomion.
Hei, sokea kana löysi jyvän. Tuo jarruvalojen vilkuttaminenhan pitäisi olla itsestään selvää tuollaisissa tapauksissa, joissa joudutaan nopealta tieltä kääntymään vasemmalle. Sitähän pitäisi opettaa tekemään autokoulussa. Jarruvalojahan ne nukkukuskitkin tarkkailevat, sillä niiden perusteella täytyy tehdä jotain muuta kuin vain nukkua ja seurata edellisen perässä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Etenkin tuollaisessa paikassa kannattaa näyttää aikeensa hyvissä ajoin vilkuttamalla, ryhmittymällä ja jarruttamalla riitävän ajoissa. Osa kuljettajista ei osaa näistä mitään, vaikka ne velvollisuuksia ovatkin.
Omaa turvallisuutta parantaa reilusti omien aikeidensa selvä näyttäminen ja samalla liikenteen sujuvuus paranee.
Virolainen rekka ja kuski, vaikka eipä sillä kait oo merkitystä
Siinä mielessä eroa kinneriperään ajoon, ettei lehdessä kysellä, oliko henkilöautossavaloja, mitä virheitä se teki ym.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Virolainen rekka ja kuski, vaikka eipä sillä kait oo merkitystä
On niillä ainakin ajokorttivaatimukset paljon pienempiä kuin suomalaisella kortilla
Muistan hyvin kun olin takavuosina menossa Veitsiluotoon. Portilla oli ennen minua virolainen puoliperävaunuyhdistelmä, joka oli ajanut väärälle portille ja sen piti peruuttaa puoli yhdistelmän mittaa suoraan taaksepäin useampi kaistaisella tiellä mahtuakseen heittämään uukkarin. Hommasta ei meinannut tulla yhtään mitään. Otti monta kertaa uusiksi ja kävi välillä ulkonakin katsomassa minne peruuttaa. Useamman minuutin sai tuhlattua alta kymmenen metrin peruutukseen. Tuli mieleen että siellä saa ajokortin ostamalla
Pellingin lossia odotellessa koitin lukea taulusta ohjeita, missä järjestyksessä autot ja pyörät menee lautalle. Ei löytynyt. Muutenkin puhuttiin vaan moottoriajoneuvoista ja kaksipyöräisistä. Onpas ahdasmielistä Juuri ja juuri Tetris mahtui autojonon sivuun, kun katsoi millaisen pömpelin (=sammuttimet, pelastusliivit ym) kohdalle asettui. Takas tullessa ois ollut kaistallakin tilaa. Ois voinu mennä vaikka keskimmäiseen jonoon, johon kuuluu raskaat ajoneuvot. Onhan trike polkupyöräksi raskas, jos ei kinnereitä lasketa