-----------.
---------
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 698
- Liittynyt: 02 Marras 2014, 13:01
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ajatuksia kinnerin valmistamisesta itse
25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017
Re: Ajatuksia kinnerin valmistamisesta itse
Jos itselleni tekisin, niin laittaisin takajousituksen. Tuommoisella pystyhköllä nojakulmalla täräyttää töyssyt ikävästi selkään. Jo yksinkertainen kumieristinjousitus tekee ihmeitä. Tuo penkistä tukeminen voi olla jousitetussa helpompaa vaikkei olekaan aito ja alkuperäinen ratkaisu.
Tämmöinen löytyi:
Muuta tietoa ei kuvan lisäksi ollut
Re: Ajatuksia kinnerin valmistamisesta itse
Tuollainen tuli tehtyä vuonna 1976, kun kopioin piirustukset jokapoika kinnerinumerosta.
Kinneri
Re: Ajatuksia kinnerin valmistamisesta itse
kinneri kirjoitti:Tuollainen tuli tehtyä vuonna 1976, kun kopioin piirustukset jokapoika kinnerinumerosta.
Jotkut on jo tehny ku täällä vielä suunnitellaan lähes 40 vuoden jälkeenkin. Onko tuo koppa vaneria vai mistä tehty? Hieno on peli.
Hauska kuulla sinustakin, vieläkö Leitra on liikenteessä - ei ole kokoontumisissa näkyny?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Sisällöntuottajakokelas
- Viestit: 427
- Liittynyt: 12 Tammi 2010, 22:23
- Paikkakunta: Viiala/Akaa
Re: Ajatuksia kinnerin valmistamisesta itse
Tässä se kaiken tiedon lähde, Taitokirja v. 1952
https://drive.google.com/file/d/0B4h86F ... sp=sharing
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 698
- Liittynyt: 02 Marras 2014, 13:01
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ajatuksia kinnerin valmistamisesta itse
25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 698
- Liittynyt: 02 Marras 2014, 13:01
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ajatuksia kinnerin valmistamisesta itse
25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Ajatuksia kinnerin valmistamisesta itse
E-Cruiser kirjoitti:Hiukkasen jo aloiteltukin täällä. Runko 45¤28 mäntyä, alle koko matkalle alumiinilistat jotka muuttavat taittorasituksen vetorasitukseksi jota alumiini kestää aika hyvin. Tärkeintä on jakaa rasitus mahdollisimman laajalle alueelle ja pyrkiä aina muuttamaan taittorasitus vetorasitukseksi, kuten lennokin siivessä tehdään. Eli rungon keskelle muodostuva taittorasitus jakautuu koko rungon matkalle.
Onko tuossa huomioitu 100-200kg ketjuvoima ja rungon riittävä kiertojäykkyys?
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2059
- Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
- Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: Ajatuksia kinnerin valmistamisesta itse
Laitetaan malliksi tännekin vähän tuoreempi lwb tadpole: http://www.zoxbikes.com/zox-trike/
- irakas
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3851
- Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
- Paikkakunta: Vaajakoski
Re: Ajatuksia kinnerin valmistamisesta itse
Onpa jäänyt minulta seuraamatta koko tämä ketju.
Olen tehnyt 6 kpl puurakenteisia nojapyöriä 2-, ja 3-pyöräisiä, loput 18 metalli-runkoisina. Muutos metallirunkoisiin johtui siitä, että niistä tuli luotettavimpia kestävyyden ja jäykkyyden kannalta. Korin voi sitten rakentaa tukevan rungon päälle.
Olen sähköistänyt napamoottoreilla sekä 2-, että 3-pyöräisiä nojakkeja. Tadpole SH22:een ja SH23:een olen sijoittanut napamoottorin toiseen etupyörään, eikä siitä ole johtunut minkäänlaisia ongelmia. Suuri etu 2-pyörä-vedossa on vaikeammissa olosuhteissa kuten talviajossa.
Muuten olen sitä mieltä, että olisi paljon mukavampaa, jos täällä foorumilla jutut olisivat lyhytsanaisia. Ei juuri millään viitsi/ehdi lukea yli puolen sivun mittaista jutustelua.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Ajatuksia kinnerin valmistamisesta itse
irakas kirjoitti:Muuten olen sitä mieltä, että olisi paljon mukavampaa, jos täällä foorumilla jutut olisivat lyhytsanaisia. Ei juuri millään viitsi/ehdi lukea yli puolen sivun mittaista jutustelua.
Sakari on niin kiireinen, ettei ehdi lueskella kaunokirjallisia tuotoksia foorumilta, vaan haluaa lukea lastenkirjojen tyyliin: Paljon värikkäitä kuvia ja vain muutama rivi tekstiä. Täytyy tunnustaa, että minullakin menee toisinaan tekstit useampiriviseksi, vaikka tiivis ilmaisu onkin tavoitteena.
Kuvilla voi korvata tuhat sanaa kullakin.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Ajatuksia kinnerin valmistamisesta itse
jori kirjoitti:irakas kirjoitti:Muuten olen sitä mieltä, että olisi paljon mukavampaa, jos täällä foorumilla jutut olisivat lyhytsanaisia. Ei juuri millään viitsi/ehdi lukea yli puolen sivun mittaista jutustelua.
Sakari on niin kiireinen, ettei ehdi lueskella kaunokirjallisia tuotoksia foorumilta, vaan haluaa lukea lastenkirjojen tyyliin: Paljon värikkäitä kuvia ja vain muutama rivi tekstiä.
Täytyy tunnustaa, että minullakin menee toisinaan tekstit useampiriviseksi, vaikka tiivis ilmaisu onkin tavoitteena.
Kuvilla voi korvata tuhat sanaa kullakin.
Mulla on kanssa vaikeuksia, mutta ihan eri syystä. Mun aivot toimii silleen että mä en tajua asioita jos mä en näe jotain piirtelyä tai kuvia.
Insinörttien aivot toimii eri tavoin. Näköjään monimutkainenkin teksti on ymmärrettävää kun on pohjakoulutus erisorttinen.
Mutta ei mua harmita. Mulla on sitten erilaisia muita valmiuksia ja tyhmänrohkeutta - niillä voi korvata muita pulmia. Mutta mä olen sitä mieltä että meitä kaikkia tarvitaan.
Re: Ajatuksia kinnerin valmistamisesta itse
Pastori kirjoitti:Mutta mä olen sitä mieltä että meitä kaikkia tarvitaan.
Tuo se on keskustelun rikkaus. Puhtaasti asiapitoiset tekstit kuten patentit, lakikirjat, puhelinluettelo sekä matematiikan ja fysiikan kirjat ovat pirun tylsiä luettavia.
Re: Ajatuksia kinnerin valmistamisesta itse
Joo, jokainen kirjottakoon tyylillään - mukava näitä on lukee ja välillä luulen jotain oppivani, ideoita tulvii kumminkin tämä foorumi
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- irakas
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3851
- Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
- Paikkakunta: Vaajakoski
Re: Ajatuksia kinnerin valmistamisesta itse
jori kirjoitti:irakas kirjoitti:Muuten olen sitä mieltä, että olisi paljon mukavampaa, jos täällä foorumilla jutut olisivat lyhytsanaisia. Ei juuri millään viitsi/ehdi lukea yli puolen sivun mittaista jutustelua.
Sakari on niin kiireinen, ettei ehdi lueskella kaunokirjallisia tuotoksia foorumilta, vaan haluaa lukea lastenkirjojen tyyliin: Paljon värikkäitä kuvia ja vain muutama rivi tekstiä.
Täytyy tunnustaa, että minullakin menee toisinaan tekstit useampiriviseksi, vaikka tiivis ilmaisu onkin tavoitteena.
Kuvilla voi korvata tuhat sanaa kullakin.
Joo, näinhän asia on. Olen niin paljon visuaalinen, lukihäiriöinen, hidas-tajuinen ja huonomuistinen, että pitkät jutut ilman kuvia ovat vaikeita tajuta, mutta sehän on minun oma ongelma. On hieno juttu, että meillä on tämä foorumi, jossa voimme kertoa olemisistamme ja tekemisistämme jokainen omalla tavallaan.
SH25 pääsi tänään viimeinkin pulverimaalaamoon.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26