Saan tuollaisen kaaren kyllä itsekin aikaan, mutta miten saada se kaari liitetyksi kätevästi "satulaputken pätkään" missä trikessä on etuvaihtaja kiinni. Takapään liittäminen triken selkärankaputkeen istuimen edessä vaatii myös jonkinlaisen pantavirityksen. Onko näistä hyvää mallia?
Takapää on leikattu ja naputeltu muotoon ja kiinnitetty runkoon 5 mm pulteilla. Etupään kiinnityksessä on liitoskohdassa putkien sisässä sopivan paksuiseksi vuoltu n. 12 cm pituinen puutappi puuruuvikiinnityksellä.
Liitteet
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
Huh, huh! Ensimmäinen koeajo E-SPIN4 plus 72V ( http://www.e-spin.fi/)-varustetulla SH27:llä tehty. Kerran kysyttiin RollsRoycen omistajalta, että paljonko on hevosvoimia konepellin alla? Omistaja vastasi, että riittävästi. Nyt täytyy sanoa SH27:stä, että melkein liikaa. Nojakki lähtee liikkeelle kuin ammuttuna, jos OFFROAD-asento on päällä. En ole vielä asentanut nopeusmittaria, mutta maahantuoja sanoi ajaneensa vastaavalla laitteella 50 km/h. Kaasua on käytettävä tosi varovasti, muuten peli lähtee kyllä lapasesta. Polkeminen tahtoo kokonaan unohtua. Nappula sakaarin päällä on pakki.
Liitteet
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
Malttia Sakari nyt noiden tehojen kanssa. Yli kahden kilowatin vekotin ei ole enää polkupyörä, varsinkaan jos moottorilla huristelee yli 25 km/h. Vai pitäisikö vaan todeta, että älä jää kiinni...
Joo. Nyt malttia Sakari. Tämä ei ole mikään kisa että kellä on isoin kone pellin alla. Se on sitä polttomoottorimaailmaa. 1000W riittää erinomaisesti, vähempikin.
Viimeksi muokannut E-Cruiser, 20 Joulu 2015, 14:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Malttia Sakari nyt noiden tehojen kanssa. Yli kahden kilowatin vekotin ei ole enää polkupyörä, varsinkaan jos moottorilla huristelee yli 25 km/h. Vai pitäisikö vaan todeta, että älä jää kiinni...
Elä ainakaan aja kennenkään päälle - eläkä alle
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Laitteessahan on ONROAD ja OFFROAD asennot. Tosin helposti kyllä houkuttaa ajo OFFROAD-asennolla myös katu- ja pyöräteillä. Laitehan ei minulle jää, vaan lähtee tässä kohtapuolin Keravalle tilaajalleen, joka halusi asennettavaksi E-SPIN4 plus 72V:n.
Muuten minkäänlainen vaihteitten käyttö ei tule mieleenkään. Aina suurin vaihde päällä. Sitten niitä kyllä tarvitaan, kun akuista loppuu virta.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
Yli kahden kilowatin vekotin ei ole enää polkupyörä, varsinkaan jos moottorilla huristelee yli 25 km/h. Vai pitäisikö vaan todeta, että älä jää kiinni...
Eikä yli 45:ttä kulkeva ole enää mopokaan vaan kuulu autoveron piiriin.
E-Cruiser kirjoitti:
Tämä ei ole mikään kisa että kellä on isoin kone pellin alla. Se on sitä polttomoottorimaailmaa. 1000W riittää erinomaisesti, vähempikin.
Tilanne tullee muuttumaan kunhan akkukapasiteetin rajoitteet vähenee kehityksen myötä. Tesla on jo tehty normaalin ajattelutavan mukaan. Kun mikään ei riitä
Mahtavaa Sakari. Todellinen RollsRoyce tuosta tosiaan tuli, vaikka onkin Ferrarinpunainen.
Ei pilata Sakarin iloa märisemällä säännöistä niuhottamalla pilkuista. Näissä sähkövehkeissä on mainiota, että on melko helppo tehdä laite, jossa on voiman tuntua, mutta kyllä sillä silti pitää ajella melko maltillisesti, jos aikoo päästä perille. Hyötysuhde huononee, kun revitellään sutimakiihdytyksiä tai ajetaan tuhattajasataa. Järki voittaa paremmin kuin polttomoottorivehkeissä.
Upea laite joka tapauksessa tuli. Maltatko edes luopua.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Otan kukkahattutädin päähineen pois päästäni ja onnittelen Sakaria hienosta kulkupelistä .
Taattua SH-laatua, ei ole tyydytty kopioimaan kaupallisten tuotteiden rakenneratkaisuja.
Mahtavaa Sakari. Todellinen RollsRoyce tuosta tosiaan tuli, vaikka onkin Ferrarinpunainen.
Ei pilata Sakarin iloa märisemällä säännöistä niuhottamalla pilkuista. Näissä sähkövehkeissä on mainiota, että on melko helppo tehdä laite, jossa on voiman tuntua, mutta kyllä sillä silti pitää ajella melko maltillisesti, jos aikoo päästä perille. Hyötysuhde huononee, kun revitellään sutimakiihdytyksiä tai ajetaan tuhattajasataa. Järki voittaa paremmin kuin polttomoottorivehkeissä.
Upea laite joka tapauksessa tuli. Maltatko edes luopua.
Kiitos Jori!
Onhan minun helppo tästä luopua, kun minulla on käytössä SH26, jossa on 1200 watin moottori ja kaksi 48V/10Ah LiFePO4 akkua. Sillä uskaltaa ajella paljon pitempiä lenkkejä, kun ei tartte pelätä akun lopahtamista. Toimii kuin Allegron vessa.
Liitteet
Leena ja SH26.1.jpg (188.01 KiB) Katsottu 2282 kertaa
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
Takapää on leikattu ja naputeltu muotoon ja kiinnitetty runkoon 5 mm pulteilla. Etupään kiinnityksessä on liitoskohdassa putkien sisässä sopivan paksuiseksi vuoltu n. 12 cm pituinen puutappi puuruuvikiinnityksellä.
Selkeän näköinen kiinnike ja helppo tehdä. Vähän hirvittää nuo runkoputkeen poratut reiät... eikös tuo sakaari samalla lukitse keskiön siirtomahdollisuudenkin, kun yhdistää kiinteästi keskiön ja runkoputken? Täytyypä katsella oman kaaren takapäätteeksi joku pakoputkiklemmarilla kiinnittyvä viritelmä... no, eihän sitä montaa kertaa siirrellä.
edit: tämän viestin kirjoittamisen aikana ehti tuohon väliin rojahtaa kymmenkunta kateellista viestiä moottoritehoista. Yhdyn kateuteen , ehdin juuri ennen lakimuutostiedon tuloa hommata "jo ennen lailliset" moottorivehkeet.
Hurja peli tuli nyt Sakarin pajasta! Nokialla koeajoin SH26:sen, eikä sen 1200w moottorissakaan ollut yhtään tehonpuutetta
Sakarin iässä ei mielestäni tarvi enää noudattaa joka sääntöä pilkulleen
Viimeksi muokannut Vilijami, 20 Joulu 2015, 18:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihan hitusen jäi täälläkin tuo kiinnitysmetodi häiritsemään - siis ruuvilla läpi puupalikkaan. Olisko joku kierteen omaavan palikan hitsaaminen ollut passeli vaihtoehto?