Sivu 6/6
Re: SH28
Lähetetty: 22 Huhti 2016, 21:35
Kirjoittaja irakas
jori kirjoitti:Hienon keskijalan olet tuohon rakentanut. Onko siitä kuvia lähempää?
Vai onko se vain näyttelyjalka. 
Ei ole näyttelyjalka. Minulla oli tarkoitus ottaa siitä kuvia, mutta kiireessä jäivät ottamatta. Täytyypä käydä näyttelyssä sitä kuvaamassa tai sitten, kun näyttely päättyy.
Re: SH28
Lähetetty: 02 Touko 2016, 22:17
Kirjoittaja irakas
irakas kirjoitti:jori kirjoitti:Hienon keskijalan olet tuohon rakentanut. Onko siitä kuvia lähempää?
Vai onko se vain näyttelyjalka. 
Ei ole näyttelyjalka. Minulla oli tarkoitus ottaa siitä kuvia, mutta kiireessä jäivät ottamatta. Täytyypä käydä näyttelyssä sitä kuvaamassa tai sitten, kun näyttely päättyy.
Hain tänään SH28:n näyttelystä ja otin kuvan keskijalasta. Asensin pyörään 250 watin napamoottorin ja 10 Ah:n sähköavustuksen. Hyvin toimii. 
Re: SH28
Lähetetty: 01 Elo 2016, 13:23
Kirjoittaja irakas
Elämä se on siinä suhteessa aivan ihanaa, kun se palkitsee tekijänsä aina silloin tällöin konkreettisilla onnenhetkillä, jos on ahkeroinut riittävästi. Vein tänään Joutsaan uudelle omistajalleen SH28:n, jonka tein viime syksynä. Vaikka nojapyörä on kaksipyöräinen ja alaohjattu, liikkeellelähtö onnistui ensipolkaisulla, ja ensiajo sujui todella hyvin. Ajaja näytti olevan tyytyväinen, niin kuin minäkin! 
Re: SH28
Lähetetty: 01 Elo 2016, 15:16
Kirjoittaja irakas
Jos kaikki menee hyvin, SH28:n uusi omistaja tulee Nokialle ja parhaassa tapauksessa osallistuu mahdollisesti ainakin 1 tunnin ajoon. 
Re: SH28
Lähetetty: 01 Elo 2016, 16:38
Kirjoittaja PW
Onnee uudelle nojapyöräilijälle ja hienoo jos nähdään Nokiallla uusia immeisiä.
Re: SH28
Lähetetty: 10 Elo 2016, 20:54
Kirjoittaja irakas
Tein SH28:aan takavetoversion. Alemman taittopyörän kohdalla on kaksi rinnakkaista taittopyörää.
Re: SH28
Lähetetty: 10 Elo 2016, 22:17
Kirjoittaja Härski
Oliks sulla jollekin tavaraboksille varattu tila tos penkin alla? Ketju vaan haukkaa siitä leveyssuunnassa melkoisen loven..
Re: SH28
Lähetetty: 11 Elo 2016, 08:42
Kirjoittaja PW
Oliko takavetosuudelle joku syy, eiks pyörä jo menny menojaan uuteen kotiin? Vai teetkö uuden takavetosena?
Re: SH28
Lähetetty: 11 Elo 2016, 09:00
Kirjoittaja Skyliner68
Minä vain SH28 uutena omistajana kaipaan lisää vauhtia.
Olen antanut Sakarille vaihtoehtoja omista ideoistani,nykyisellä 20" etupyörällä se ei vaan onnistu.Isompaa 26" eturengasta olen myös miettinyt,voi olla että kammet on tiellä täytyy mittailla.Poljin/ratas setti olisi myös yksi vaihtoehto mutta taitaa olla köyhälle turhan tyyris paketti kun mennään lähelle 60 piikkistä.
Mika
Re: SH28
Lähetetty: 11 Elo 2016, 09:40
Kirjoittaja PW
Skyliner68 kirjoitti:Minä vain SH28 uutena omistajana kaipaan lisää vauhtia.
Olen antanut Sakarille vaihtoehtoja omista ideoistani,nykyisellä 20" etupyörällä se ei vaan onnistu.Isompaa 26" eturengasta olen myös miettinyt,voi olla että kammet on tiellä täytyy mittailla.Poljin/ratas setti olisi myös yksi vaihtoehto mutta taitaa olla köyhälle turhan tyyris paketti kun mennään lähelle 60 piikkistä.
Mika
Vartavasten etuvedoksi suunnitellun pyörän muuttaminen takavedoksi ei tunnu järkevältä
Isomman eturattaanhan voi tehdä itsekin jos ei haluu kauheita rahoja sijottaa. Härskillä tais olla yks tarjoalla -60piikkiä ja ovaali vielä, hitsaamalla vaan kiinni. Plus etuhaarukan muotoilu niin, ettei ota ketju haarukaan.
Re: SH28
Lähetetty: 11 Elo 2016, 12:11
Kirjoittaja Skyliner68
Nämä on näitä noobie kyssäreitä.Onko nämä marketti ratas/poljin setit purettavissa ja saako niihin hitsattua uudet halutunlaiset rattaat.Periaatteessa en tarvitse pienintä etällä hetkellä laisinkaan,eli uusi mahdollisesti 60 ovaali keskimmäisen ja isoimman rinnalle uloimmaksi hitsaamalla kiinni?.
Re: SH28
Lähetetty: 11 Elo 2016, 12:24
Kirjoittaja jori
Skyliner68 kirjoitti:Nämä on näitä noobie kyssäreitä.Onko nämä marketti ratas/poljin setit purettavissa ja saako niihin hitsattua uudet halutunlaiset rattaat.Periaatteessa en tarvitse pienintä etällä hetkellä laisinkaan,eli uusi mahdollisesti 60 ovaali keskimmäisen ja isoimman rinnalle uloimmaksi hitsaamalla kiinni?.
Markettikammissa on sekä niittaamalla, että normaalisti spidereihin ruuvattuja eturattaistoja. Ruuvattuun voi vaihtaa rattaan ruuvit avaamalla niitattuun voi sen tehdä joko hitsaamalla tai poraamalla reiät, laittamalla holkit väliin ja ruuveilla kiinni. 60-piikkiset ovat kuitenkin harvinaisempia osia ja niitä saa lähinnä vain nojapyöräkaupoista, ei tavallisista marketeista.
Tässä tyypillinen halpa kampi. Siinä suurin ratas ruuvataan viisisakaraisen "spiderin" ulkopuolelle, keskimmäinen ratas sisäpuolelle ja pienin erikseen tuonne alle omiin pultinreikiinsä. Kuvan kammesta kolmannen rattaan paikka ilmeisesti puuttuu.
