Sivu 6/7

Re: SH29

Lähetetty: 27 Loka 2016, 08:39
Kirjoittaja irakas

Läpinäkyvyys voisi olla hauska, mutta epäilen, että pinnan kirkkaaksi saaminen ja puhtaana pitäminen voi olla hankalaa. Olen ajatellut, että koko kansi avautuisikin etureunastaan. Helpottaisi kovasti rakentamista varsinkin kangaspäällysteisenä.


Re: SH29

Lähetetty: 27 Loka 2016, 16:15
Kirjoittaja vaaka

Avautuminen on hyvästä. Jos vielä kyljestä nousisi samanaikaisesti, sisään astuminen ja poistuminen helpottuisi.


Re: SH29

Lähetetty: 28 Loka 2016, 22:15
Kirjoittaja irakas

Jos tosiaan laittaisin vinosti ylös avautumaan. Lähetän tämän Galaxy S5neolla.

Edit: Etukansi on tarkoitus laittaa koveraksi näkyvyyden parantamiseksi.


Re: SH29

Lähetetty: 28 Loka 2016, 22:40
Kirjoittaja irakas

Kuvassa ei ole sivulle kääntymistä huomioitu. Tietokoneeni meni W10:n ansiosta tilttiin, enkä sen vuoksi voinut korjata älypuhelimesta otettua kuvaa.


Re: SH29

Lähetetty: 29 Loka 2016, 08:59
Kirjoittaja PW

Itse oon miettiny, seuraavan kinnerikatteen tekemistä niin, ett vain osa katteesta avautuu - eikä välttämättä symmetrisesti. Kinneriiin mennään aina samalta puolen sisään, joten toinen kylki voi olla kiinteä - myös keula ja perä voi olla kiinteä, huollot pohjan kautta. Nämä ajatukset deltakinneriin, nuijapäässä pitää tehdä siihen sopivat ratkaisut.


Re: SH29

Lähetetty: 30 Loka 2016, 06:34
Kirjoittaja irakas

Jos keula ja perä ovat kiinteät, menee rakenne paljon hankalammaksi. Kun koko kansi avautuu, onnistuu huolto yläpuolelta kinneriä kaatamatta.


Re: SH29

Lähetetty: 30 Loka 2016, 07:58
Kirjoittaja PW
irakas kirjoitti:

Jos keula ja perä ovat kiinteät, menee rakenne paljon hankalammaksi. Kun koko kansi avautuu, onnistuu huolto yläpuolelta kinneriä kaatamatta.

Joo, siinä on puolensa molemmissa - enkä halua vääntää siun suunnitelmia kunhan pohdiskelen omia ajatuksiani tässä sivussa. Itse pidän hankalana tehdä, iso avautuva luukku, joka pitää sopia siihen pohjaan ja sarana pitää olla riittävän iso ja jäykkä. Oma katesuunnitelma pyörii vasta päässä ja muokkautuu, senkin mukaan mitä tässä ketjussa tapahtuu, luultavasti ennen omani rakentamista. Ehkei sen kiinteänkään osan tartte olla niin kiinteä mutta ettei sitä tartte joka kerta aukasta ku pitää sisään mennä tai poistua. Huollon ajaksi saa helposti pois, sillon ei tartte saranoita - jonkinlaiset lukitukset vaan, ehkä siisuskuminpätkillä kiinni runkoon :roll:


Re: SH29

Lähetetty: 30 Loka 2016, 08:32
Kirjoittaja Vilijami

Hoksasin juuri 2T3 kinnerin hyvän puolen, kaikki tekniikka on katteen ulkopuolella :D


Re: SH29

Lähetetty: 30 Loka 2016, 10:46
Kirjoittaja janx
Vilijami kirjoitti:

Hoksasin juuri 2T3 kinnerin hyvän puolen, kaikki tekniikka on katteen ulkopuolella :D

Paitsi sitten kun ajat Suomen talvessa? Mä ajattelen, että tekniikan pitäisi nimenomaan olla katteen suojassa, jos sellainen on. :)

PW kirjoitti:

...Itse pidän hankalana tehdä, iso avautuva luukku...

Siihen suuntaan kyllä tunnuttaan menevän. Ja isoja massoja ajatellen uskon sen olevan parempi kehitys. Podride mm. avautuu näin. Arcusta modattiin isommin avautuvaksi. Olen tainnut nähdä Mangostakin kuvan, jossa oli tehty siitä "päälikannesta" avautuva. Kovassa tuulessa operointi on tietty oma haasteensa.


Re: SH29

Lähetetty: 30 Loka 2016, 11:20
Kirjoittaja MM

Eikös sen kopan keskiosan, josta siis mennään sisään, voisi laittaa neljän heilurivarren varassa vaakatasossa ylös ja eteen siirtyväksi, jolloin se ei olisi niin tuulelle altis tai taritsisi olla rakenteeltaan niin tukeva, että se itsekseen kestäisi saranalla. Vähän niinkuin ompelurasian eri kerrokset tahi peltinen työkalupakki tai jotkut peräkärrikuomut. Ilmajouset olisivat mahdollisia varsia. Liikkuvan katteen takareuna voisi laskeutua kiinteän katteen päälle, mutta etureunan takia pitäisi tehdä jonkunlainen alemmassa heteka-sängyssä käytetty systeemi, että ensin vedetään hieman taaksepäin pois kiinteän etukatteen sisästä ja vasta sen jälkeen eteenpäin, jos ajatellaan että pinnan suomujen pitää olla oikein.


Re: SH29

Lähetetty: 30 Loka 2016, 11:43
Kirjoittaja janx
MM kirjoitti:

Eikös sen kopan keskiosan, josta siis mennään sisään, voisi laittaa neljän heilurivarren varassa vaakatasossa ylös ja eteen siirtyväksi, jolloin se ei olisi niin tuulelle altis tai taritsisi olla rakenteeltaan niin tukeva, että se itsekseen kestäisi saranalla...

Juurikin näin oli siinä Mangossa tehty. Harmi etten löydä kuvaa.

Lisätty: Löysinpäs.

mango blue bullet open cover pieni.jpg
mango blue bullet open cover pieni.jpg (69.82 KiB) Katsottu 4416 kertaa

Lähde: http://www.bentrideronline.com/messageb ... stcount=29
Lisää kuvia löytyy hakusanoilla: "super mango piet kunis"


Re: SH29

Lähetetty: 30 Loka 2016, 16:24
Kirjoittaja irakas

Noissa systeemeissä takaosa on kiinteä eikä takakiekon huoltoon pääse kuin alakautta. Kyllä uskon, että, jos laittaa riittävän lujan keulan ja saranan, noin isolla kannella pärjää.


Re: SH29

Lähetetty: 30 Loka 2016, 16:42
Kirjoittaja PW
irakas kirjoitti:

Noissa systeemeissä takaosa on kiinteä eikä takakiekon huoltoon pääse kuin alakautta. Kyllä uskon, että, jos laittaa riittävän lujan keulan ja saranan, noin isolla kannella pärjää.

Kyllä varmasti pärjää - oon pyörän rakennuksessa kuitenkin koittanu välttää kaikkea riittävän lujaa ja isoa, koska paino ;)


Re: SH29

Lähetetty: 28 Helmi 2017, 20:32
Kirjoittaja irakas

SH30 mentyä maalaamoon, olen viritellyt SH29:n ajokuntoon. Kummallisen epätarkka kuva Galaxy S5:llä. Oli kyllä aika hämärää.

SH29 2017.02.28.jpg
SH29 2017.02.28.jpg (351.45 KiB) Katsottu 2977 kertaa

Kyllä tuntuu niin hankalalta tottua tuollaiseen oravanpyöräohjaukseen tadpolessa. Täytyisi kait vaan harjoitella, että tottuisi.


Re: SH29

Lähetetty: 01 Maalis 2017, 19:57
Kirjoittaja PW

Oravanpyöräohjaus on kyllä ainakin miulle ihan uus termi :mrgreen: Tulee aika hauskoja mielikuvia, miten oravanpyörällä ohjataan ;)