Harmittaa kun en ole tähän oivaan ketjuun vastannut joten laitetaan kunnon pläjäys.
Testasin Nokian radalla kolmea eri pyörää joista yhdestä neljä eri tuunausta. Ajoin kolme täyttä kierrosta lentävällä lähdöllä tasan 30.0 km/h ja mittasin keskiarvowatit Powertapin polkimilla ja Lezynen GPS:llä. Ajoin ylämäen 250-330W ja annoin nopeuden tippua noin 27 km/h, alamäessä, myötätuulessa kirin keskarin taas 30 km/h. Virheitä voi kukin kuvitella monia, mutta tulokset ovat suuntaa antavia ja pätevät erityisesti Nokian kaltaisissa ajoissa.
NoCom vaati vähiten watteja, vain 89W. Se onkin kisapeli, turuilla ja toreilla tällä ei ole helppo ajaa, mutta ero Slywayn nopeimpaan varianttiin oli valtava, 30W, tai noin 30%. Nopeus jos kasvaisi niin erokin.
Pystäri on hidas, alle 8 kg paino ei auta kuin ylämäessä. watteja (167 W) kului melkein tuplat NoComiin.
Slywayn tuunaukset ovat mielenkiintoiset:
119W Tempo, pää alhalla, kädet Hamsterina ja kyynärpäät mahan päällä sisällä, 11W ero normiin verrattuna.
130W Normi, niskatuki 4cm ylempänä, kyynärpäät sivuilla
136W Normi + tarakka, eli tarakka lisäsi 6W
146W Normi+Tarakka+banaanilaukut noin 4 kg.
Ufoilu jatkuu 2.6. Velolla, NoCom vs Cruz Vendetta 