Olen nyt viime ajat käyttänyt asiointiajoon tässä ketjussä syntynyttä CF-MBB-tandem Perhepyörän puolikkasta, joka kulkeutui minulle, kun Matin perhe kasvoi ulos tuosta ajoneuvosta ja muutto aiheutti säilytysongelman.
Jos joku ei muista, tämän pyörän alkuperäinen käyttötarkoitus oli toimia nelipyöräisen, neljän hengen ajoneuvon puolikkaana. Tavallaan toisena tandemeista, jotka kytketään rinnakkain nelipyöräksi. Tandemkäytöstä on kuvia tällä samalla sivulla ylempänä ja perhepyöräkonseptista ketjun alussa.
Virittelin tuohon takakuskin istuimelle tuollaisen lankaverkkokorin, jossa on pohjalla toinen levy, jonka voi halutessaan nostaa tuohon korin yläreunaan niin, että tavarat saa tarpeen vaatiessa suljettua pitkäkyntisten ulottumattomiin. Lukitsemalla kannen.
Tätänykyä takana on napamoottori ja sekä etu-, että takakammet ovat nykyisin 103-milliset.
Tänään laitoin pihtivirtamittarin kiinni kaapeliin ja heti huomasin, että olin arvannut virrat liian pieniksi. Virtamittari huusi overloadia 40 A alueella. 200 A onneksi riitti.
Paikoiltaan lähtiessä tuo haukkaa virtaa jopa 80 A. Loivaan ylämäkeen polkematta virtaa menee 30 A ja samaan mäkeen alamäen suuntaan 12 A. Taitaa olla parempi laittaa kuskin vaihde vähän isommalle ja polkea vauhdikkaammin, niin sähköä riittää pidemmälle matkalle.
Vaikuttaisi siltä, että tämä Nojanallelta ostettu Heitzman on 250-Wattiseksi aika ahne niillä nopeuksilla, joita haluaisin käyttää. Vauhtiakin on oikeastaan liikaa tällaiselle asiointipyörälle. Olisi siis parempi, jos tuota moottoria voisi ajaa pienemmällä jännitteellä.
Nimelliskierrosluku 24 V jännitteellä antaa nopeudeksi 211 r/min, mikä 559/50 kiekolla antaa nopeudeksi tasan 25 km/h. Selvästikin koen tuon liian kovaksi vauhdiksi. Vähempikin riittäisi. 
2P6S Lipoakkujen antama 25-22 V on siis hieman liikaa tähän käyttöön ilman jännitteensäädintä, mutta kyllä tuon kanssa pärjää, kun polkaisee pyörän aina vauhtiin ennen kuin käyttää huipputeknologista sähkömoottorin säädintä. (kuvassa pihtivirtamittarin oikealla puolella) 
Rakensin 63 A sokeripalasta tuollaisen rinnankytketämokkulan. Nuo liittimet on vain työnnetty sokeripalan reikiin ja ruuvattu kiinni ja sitten väliin pari 2,5 mm² kytkentäjohtoa.
Latailen noita akkuja RC-käyttöön tarkoitetulla laturilla. Näyttää siltä, että tuo lataus onnistuu myös pitämällä akut rinnan kytkettyinä ja antamalla laturille vain toisen akun balanssointiliittimen. Eihän se oikein ole, mutta toimii niin kauan, kunnes joku kenno kuolee. 
Akku tuntuu riittävän hyvin. Summittain akullisen ajelen päivässä. Toisinaan silti lataan akkua välillä myös keskellä päivää, jottei mene jännite liian alas. 20 km reissulla kuluu noin puolet kapasiteetista. Riittää hyvin minulle, varsinkin kun tuota akun riittävyyttä voi erittäin helposti lisätä polkemalla enemmän. 
Täytyy silti tunnustaa, että on se aika mukava peli mennä aamuvarhaisella uimahallille pelkällä sähköllä hurruuttelemalla. Ei turhaan karise hyvät unet silmistä polkiessa. 