Sivu 6/18

Re: Laatikkopyörä

Lähetetty: 15 Helmi 2017, 08:08
Kirjoittaja Vilijami
Pastori kirjoitti:

Mulla on siis Bakfiets. Se laatikko painaa ihan helkutisti. Kevennyksiä siis olen miettinyt. Jos sais ton askarreltuu ajokuntoon. Nyt kun mulla olis siihen sähköö tulossa.

Sulla oli muistaakseni kaksrenkainen malli? Ajo ominaisuuksista kuulisin mielelläni mielipiteitä?
Bakfietsi painaa niin vähän, ettei missään ole katsottu tarpeelliseksi ilmoittaa painoa :mrgreen:


Re: Laatikkopyörä

Lähetetty: 15 Helmi 2017, 08:55
Kirjoittaja PW
Marilaatikko.JPG
Marilaatikko.JPG (73.75 KiB) Katsottu 2825 kertaa

Laatikon painosta kun tuli puhetta, ni piirsin tommosen. Punanen osa olis vaneria, yhdistetty penkki ja kuljetuslaatikko + takaseinä/lokari. Vihreäpilkullinen olis vaikka Marimekon kangasta tai joku kevytpressu kumminkin - paino sanalla kevyt :mrgreen:


Re: Laatikkopyörä

Lähetetty: 15 Helmi 2017, 09:29
Kirjoittaja jori

Tuo runkohan alkaa näyttää Perhepyörän rungolta. :) Kangaspussi on hyvä idea kevyeksi tavaratilaksi. Etupäässä kangaspussin tueksi riittänee kuskin penkin selkänoja. Vain taakse tarvitaan "perälauta", jollaisena voisi toimia myös tandemin oma takaselkänoja. Selkänojien väliin siis sopivalle korkeudella hihna ympäri ja tuo hihna pujotettuna Marimekkokankaisen säkin yläkujanteeseen.


Re: Laatikkopyörä

Lähetetty: 15 Helmi 2017, 10:04
Kirjoittaja PW
jori kirjoitti:

Tuo runkohan alkaa näyttää Perhepyörän rungolta. :) Kangaspussi on hyvä idea kevyeksi tavaratilaksi. Etupäässä kangaspussin tueksi riittänee kuskin penkin selkänoja. Vain taakse tarvitaan "perälauta", jollaisena voisi toimia myös tandemin oma takaselkänoja. Selkänojien väliin siis sopivalle korkeudella hihna ympäri ja tuo hihna pujotettuna Marimekkokankaisen säkin yläkujanteeseen.

Eli ei tarviikaan/saakaan rakentaa tavarapyörää erikseen kun tandemi ajaa saman asian :? :roll: :wink:


Re: Laatikkopyörä

Lähetetty: 15 Helmi 2017, 10:14
Kirjoittaja Pastori
Vilijami kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Mulla on siis Bakfiets. Se laatikko painaa ihan helkutisti. Kevennyksiä siis olen miettinyt. Jos sais ton askarreltuu ajokuntoon. Nyt kun mulla olis siihen sähköö tulossa.

Sulla oli muistaakseni kaksrenkainen malli? Ajo ominaisuuksista kuulisin mielelläni mielipiteitä?
Bakfietsi painaa niin vähän, ettei missään ole katsottu tarpeelliseksi ilmoittaa painoa :mrgreen:

Painaa ihan helkutisti. Sanoisin tonne 25 kilon ja 30 kilon väliin. Ajaminen on tosi kivaa - pitkä akseliväli tekee sen että kerkii reagoida esim. liukkaalla. Toihan on aika perus CF pyörätypin henkinen pysty ajoasento. Kertakaikkiaan kiva. Tieteskin iso kääntösäde vähän riivaa.


Re: Laatikkopyörä

Lähetetty: 15 Helmi 2017, 14:05
Kirjoittaja Vilijami
PW kirjoitti:
jori kirjoitti:

Tuo runkohan alkaa näyttää Perhepyörän rungolta. :).

Eli ei tarviikaan/saakaan rakentaa tavarapyörää erikseen kun tandemi ajaa saman asian :? :roll: :wink:

Tämä ajatus 2WR/Perhepyörä jalosteesta tuntuu koko ajan vaan paremmalta mitä kauemmin asiaa pohtii. Yleensä lusikkahaarukka-henkiset monitoimilaitteet eivät ole hyviä missään, mutta tandem/tavarapyörä ei huononna mitään ominaisuutta toisessa. Tandemilla ei monestikaan ole paljon käyttöä, mutta on kiva silloin kun tarvii. Tavarapyöräksi muuntomahdollisuus lisää käyttöastetta kovasti.

Laitetaan nyt tää pyörä sit tähän kuvana:
Kuva


Re: Laatikkopyörä

Lähetetty: 15 Helmi 2017, 15:46
Kirjoittaja jviirret

Muunneltavuutta saa vielä enemmän kun tekee koko takaosasta irroitettavan. Saa Biken tai Triken, lyhyen tai pitkän tai vaikka asuntopyörän samaa etuvetotekniikkaa käyttäen.

Jukka


Re: Laatikkopyörä

Lähetetty: 15 Helmi 2017, 17:23
Kirjoittaja Vilijami

Aivan! Pitäs tehdä mbb ja twistiketjukeulat. Heti penkin taakse liitoskohta. Sitten pitkä tandem ja lyhyt bikeperä, sekä lyhyt+kapea ja pitkä+leveä trikeperä. Lisäksi vielä ilean trikeperä, ni jopa ois monta vaihoehtoa vain kolmella kiekolla ja kahdella penkillä. :D


Re: Laatikkopyörä

Lähetetty: 15 Helmi 2017, 19:34
Kirjoittaja terppa
Vilijami kirjoitti:
terppa kirjoitti:

Jos sähköt ottaa bafangilla niin kuinkahan flevo nousee soramäkeä vai pitäisikö sähköapu olla takakiekossa?

Takarenkaat kun sijoittaa aika taakse, niin silloinhan kuljettajan ja kuorman paino lisäävät eturenkaan pitoa. Saattaa siis nousta hyvinkin. Varmasti kuitenkin paremmin kuin normaalimittainen flevo.
Tuo takakiekon sähköapu onkin mielenkiintoinen. Pitääkö se olla molemmin puolin, ettei kampea sivuun? Tuplaveto väliakselilla ja bafangi pyörittämään tai omat sähkökiekot. :?
Mopon kiekot kestää, hyvä pistosuojaus ja jarrut. Tämä vaatinee sähköt aina avuksi?

Joo, sähköt tulee varmasti :) 600 metriä on soratieylämäkeä kun lähtee kaupungin suuntaan, laittaa puuskuttamaan normipyörälläkin ja kotipihaan kun palaa niin on vajaa 50 metriä pitkä jyrkkä ylämäki, sitä ei taakan kera ilman sähköjä jaksaisi.

Saa muutes nyt läskillä kivasti eturenkaan sutimaan kun laittaa avustuksen täysille ja lähtee kiipeämään kun jäiseksi on mennyt tien pinta :)

Hyvä idea tuo vaihdettava takapää! Voisi ottaa suunnitelmiin.


Re: Laatikkopyörä

Lähetetty: 15 Helmi 2017, 22:29
Kirjoittaja Reippailija

Performeri-kuskina tulee käytyä valmistajan sivuilla.
Tästä saisi mallia etulootapyörään
http://www.performercycles.com/new/prod ... cts_id=490
Tästä takalootapyörä
http://www.performercycles.com/new/prod ... cts_id=209


Re: Laatikkopyörä

Lähetetty: 16 Helmi 2017, 04:37
Kirjoittaja vaaka

Asuntopyörä on tavarankuljetuskapasiteetin omaava automaattisesti. Jos saa asuntoon sisään tandemin osat ja polkijan, saa cargo biken, asuntopyörän ja tandemin yhdessä pyörässä. Asuntoa ajatellen kolme tai neljä rengasta on hyvä asia. Painoa tulee äkisti, joten sähkö on kiva juttu.


Re: Laatikkopyörä

Lähetetty: 17 Helmi 2017, 16:29
Kirjoittaja Vilijami

Sanoisin, että kouran kiinnitys on aika tukeva.


Re: Laatikkopyörä

Lähetetty: 17 Helmi 2017, 18:18
Kirjoittaja jviirret

Onko tuo ny sitä ns. "hevostelua" :D

Jukka


Re: Laatikkopyörä

Lähetetty: 17 Helmi 2017, 18:38
Kirjoittaja Wacky

Sen mitä olen laatikkopyöriä huoltanut niin jokaisessa on mun mielestä ollu tuo ohjaus nivel eteenpäin kallellaan, eikä taakseepäin


Re: Laatikkopyörä

Lähetetty: 17 Helmi 2017, 19:33
Kirjoittaja Vilijami
Wacky kirjoitti:

Sen mitä olen laatikkopyöriä huoltanut niin jokaisessa on mun mielestä ollu tuo ohjaus nivel eteenpäin kallellaan, eikä taakseepäin

Veikkaan ettei ole, muuten ne kallistuu ulkokurvin puolelle?