Re: Cruzbike QX100
Isommat romut maksaa enempi. Ei siinä muuta.
Tykkään itekkin tosta Rikun linkkaamasta kaupasta.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Isommat romut maksaa enempi. Ei siinä muuta.
Tykkään itekkin tosta Rikun linkkaamasta kaupasta.
PW kirjoitti:Mitä tarkoitaa tuo: "1 Bulky goods:Trainers, frames, rims, wheels and repair stands." - lähetys kulut lähes 30,- , muuten alle 10,-??
Vanteet, rungot, korjauspukit yms. isommat tavarat rahti on 30e, pienemmissä 10e. Tuolta meki on siskon kans monesti tilattu, voin suositella.
Ois hyvä olla kotona ku paketti tulee, jos ei ole niin menee kunnan pääpostiin(jos posti toimittaa) tai sitten johonkin päin suomea josta yrittävät uudelleen toimitusta joskus(jos joku muu kuriiri toimittaa). Jos toisella yrityksellä ei ole kotona, eikä ole ovelle jättänyt valtakirjaa että saa jättää ulos niin paketti lähtee takaisin Saksaan.
Jukka
Wacky kirjoitti:Puusilmä kirjoitti:SJS-Cycles olisi halunnut 33€ tai oliko se peräti £ postimaksuja, ei lyönyt leiville renkaiden tilaus.
Käyn tänää Iikan pyörävarikolla, josko jotkut hyvät 2 tuumaset olisi hyllyssä. Pääsisin Jussina ajelemaan ekan pitkän lenkin.
SJS on lähes aina kallis liike eikä sieltä kannata tilaa, paitsi jos ei muualta saa. Tässä on linkki kunnon Saksalaiseen liikkeeseen jossa on hinnat on yleensä kohdillaan
https://www.bike-components.de/en/Schwa ... re-p45621/
Joo, siksi olen sitä tukenut. En siis hinnan, vaan valikoiman.
Renkaat tilattu, Juhannus ajellaan vielä 1,5 tuumaisilla.
Määrä tuotenumero tuotekuvaus Koko Tuotearvo summa
1 2195320 MAVIC Crossride Disc MTB front wheel (black) 26" 88,57 €
Suositushinta: 95,00 € 88,57 €
Suositushinta: 95,00 €
1 2195311 MAVIC Crossride FTS-X Disc MTB rear wheel (black) 26" 97,95 €
Suositushinta: 105,00 € 97,95 €
Suositushinta: 105,00 €
Yhteensä
186,52 €
Toimituskulut
6,95 €
Säästät
13,48 €
Yhteensä
Sisältää Suomen ALV:n
193,47 €
Rose Bikes
En tiijä oliko hyvät, mutta tod. näk. sopivat pyörään kiinni... Internetin mukaan tubeless onnistuu, vaikka eivät ole sellaiset. Jahka näen miten istuvat Kuukkeliin tilaan FattyStripperit - joita saa siis myös ei Fatty vanteille.
Paska kauppa tuo BikeComponents.de. Rosen tilaus on jo Suomessa, kun BikeComponents ilmoittaa osan tavaroista olevan tilauksessa ja lähetys tapahtuu kun saavat tavarat. Ja minä kun tilasin vain tavaraa, jota oli hyllyssä!
Ja vielä saksaksi sönkkäävät!!! Jatkossa saavat pitää tunkkinsa.
Sellaisetkin mäet, joita en halua ajaa edes pystärillä tulevat heittämällä, ja nyt puhun 7 % nousuista, joita lenkin varrella on muutamia. Ja nekun ovat aina ylämäkiä palatessa, niin jo kilometrejä ennen mäkeä alkaa tuntumaan pelko perseessä, että miten siinä käy, pääsenkö ylös vai talutanko suosiolla? Tämä viimeinen siis Fuegolla ja 115 km lenkin lopussa.
Loivemmat kilometrien 4 % nousut menevät kevyesti 12-13 km/h ja jos ponnistelee hieman 15 km/h, sitten tosissaan jos yrittää niin 18 km/h.
Oikeastaan mäen nousua rajoittaa vain hitaus, eli pystärillä voi ajella vielä 4-5 km/h hitaasti pyöritellen ja Kuukkelilla en ainakaan tällä hetkellä usko ajelevani autotien laitaa hallitusti alle 7 km/h. En tosin ole kokeillut. Mutta siis, jos kunto kestää ja vauhti pysyy yli tuon, niin mäki nousee kyllä.
Onkohan tuossa sähkö jossain piilossa, ja mistä se ladataan!?
Jo on se on siellä yläpoxsissa . Jostain syystä sitä huomaa vain olevan ylimääräsiä voimia .
Ja nopeusenkka on nyt 55 km/h, vieläpä samalla polkien. Neljän prosentin laskussa tuli tehtyä. Jahka päästään oikeisiin mäkiin, ja pinnoja vielä hieman kiristän, niin avot yli 80 km/h on varma nakki.
Puusilmä kirjoitti:Ja nopeusenkka on nyt 55 km/h, vieläpä samalla polkien. Neljän prosentin laskussa tuli tehtyä. Jahka päästään oikeisiin mäkiin, ja pinnoja vielä hieman kiristän, niin avot yli 80 km/h on varma nakki.
Sitä odotellessa
...
vph kirjoitti:Puusilmä kirjoitti:Ja nopeusenkka on nyt 55 km/h, vieläpä samalla polkien. Neljän prosentin laskussa tuli tehtyä. Jahka päästään oikeisiin mäkiin, ja pinnoja vielä hieman kiristän, niin avot yli 80 km/h on varma nakki.
Sitä odotellessa
...
Ei pitäisi olla ongelma. Läskikin meni >65 km/h kaatosateessa ja Fuego aikanaan >83 km/h. Mangolla en koskaan ylittänyt 77 km/h, koska röykkyisillä Savolaisila maanteillä kolmipyörällä on huono ajaa kovaa.
Eihän se vauhti vaadi kuin tarpeeksi jyrkän mäen, painavan kuskin (löytyy) ja luottoa pyörään (ei vielä löydy), jotta uskaltaa olla jarruttamatta.
Kiinnostaa tietää, miten jyrkkä ja pitkä mäki sinulla on käytössä, kun noin koviin vauhteihin pääset. Olisi kiva tietää, miten jarruttelematta Fuego vs Mango vs QX 100 syöksyvät mäkeä alas.
vaaka kirjoitti:Kiinnostaa tietää, miten jyrkkä ja pitkä mäki sinulla on käytössä, kun noin koviin vauhteihin pääset. Olisi kiva tietää, miten jarruttelematta Fuego vs Mango vs QX 100 syöksyvät mäkeä alas.
Läskiä ajelin Puijon-tornin mäestä alas. Ja ainahan sitä voi heittää fillarin alas tornista, jos vauhtia oikeasti haluaa!
Ja sitä ennen voi vielä testata hyppyrimäen laskurinettä.
Mutta muuten ihan normimäkiä täällä Kuopiossa, nyt kun minulla on tuo nousuprosenttimittari niin saan tarkkoja (luotettavia?) lukuja. Esim. tuo työpaikan edustan mäki vie läskin helposti 52 km/h vauhtiin ennen kuin pitää ruveta jarruttamaan tien ylitystä varten, ja hieman liian aikaisin jotta ehtii vielä tehdä jotain, jos jarrut pettävät.
Eli ei noilla vauhdeilla ole mitään oikeaa merkitystä, ovat lukuja vain. Enintään ne kertovat sen, että pyörä on ajettaessa stabiili ja turvallisen oloinen.
Etukiekon pinnat olivat jälleen löysät. Jostain kumman syystä kulkusuuntaan nähden vasemmalta löytyi 3 pinnaa, jotka olivat aivan letkuja. Vetolinjan puolella (eli oikealla) pinnat vaikuttivat keskimäärinkin olevan hieman kireämpiä kuin vasemmalla. Takakiekko tuntui olevan ennallaan, eli hieman mutkalla.
Vähän kerrallaan yritän saada kiekot kuntoon, tai ainakin yritän pitää ne ajokuntoisina.
Jarrut ovat edelleen hyvät. Takavaihtajaa pitäisi jotenkin säätää, mutta en tiedä miten. Vaihteiden 3-5 väli ei toimi täysin luotettavasti. Etupäässä ei sinänsä ole vikaa, mutta sitä tarvitaan kovin harvoin, yli 34 km/h vauhdeista ylöspäin. Ehkä sitten kun ajotaito kehittyy ja alan kiskomaan keskareita oikein urakalla ylöspäin - mitä oikeastaan tuskin tapahtuu tänäkesänä. Ja itseasiassa pyörähän on hankittu rauhalliseen retkiajoon ja maisemista nautiskeluun.
Tarakka on hieman vinossa, mutta sen säätämistä harkitsen vasta sitten, kun alan pakkaamaan ensimmäistä retkeä varten. Eikä minulla ole vielä mitään aavistustakaan siitä, milloin se tapahtuisi.
Maanantaina saatan ajella töihin Kuukkelilla! Siitä se sitten lähtisi - arkipyöräily nojakilla.