Sivu 6/7
Re: Telemark
Lähetetty: 20 Helmi 2018, 20:05
Kirjoittaja jooseha
Eikös loivalla ohjauskulmalla ja järkevällä jätöllä olevassa pyörässä voi eturenkaan työntää rohkeasti kampien väliin
Ihan kuten clwb:ssäkin vain emäputken toiselle puolen. Ei rengas tee ohjausakselin lähellä isoa sivuttaisliikettä.
Tuota Syvärin tekelettä kun katsoo, voi kuvitella keskiön parikymmentä senttiä alemmas.
Re: Telemark
Lähetetty: 20 Helmi 2018, 20:19
Kirjoittaja jviirret
Kolmipyörä ei edes kadu vaikka kammella osuukin eturenkaaseen, ei tosin kaksipyöräinenkään kun ajoissa selvittää "jumin".
Jukka
Re: Telemark
Lähetetty: 21 Helmi 2018, 08:52
Kirjoittaja Vilijami
Nyt on kampikeskiö yhtä korkealla kuin Hasen Kettwieselissä 485mm. Penkin ja keskiön korkeusero on Flevosta hyväksi havaittu 135mm. Keulan poikittaispuomi nousee hirmu korkealle? Syvärin Clwb:n innoittamana loivia kaarroksia etuhaarukkaan ja stemmiin.
Re: Telemark
Lähetetty: 21 Helmi 2018, 09:24
Kirjoittaja PW
Jos tekis kaksraiteisen, helpottasko keulan suunnittelua?
Kukkakeppiohjauksella vois minimoida heilumisen.
Re: Telemark
Lähetetty: 21 Helmi 2018, 10:00
Kirjoittaja Vilijami
Ei se kaksraiteisuus hirveesti helpota ja mulla ois tämän osalta semmonen ajatus, että jos onnistuisin tekemään vaimolle kelpaavan mallin. Kaksiraiteinen on liian erikoisen näköinen. Luggarion on kuulemma hyvää designiä, mutta jalkaohjaus ei miellytä. Ja kyytiin pitäs olla helppo mennä.
Re: Telemark
Lähetetty: 21 Helmi 2018, 10:03
Kirjoittaja PW
Vilijami kirjoitti:Ei se kaksraiteisuus hirveesti helpota ja mulla ois tämän osalta semmonen ajatus, että jos onnistuisin tekemään vaimolle kelpaavan mallin. Kaksiraiteinen on liian erikoisen näköinen. Luggarion on kuulemma hyvää designiä, mutta jalkaohjaus ei miellytä. Ja kyytiin pitäs olla helppo mennä.
Ymmärrän, vaimolle tekeminen on vaativa laji 
Re: Telemark
Lähetetty: 21 Helmi 2018, 11:08
Kirjoittaja Vilijami
Jos suoristais vielä rungon ja takempi poikkiputki niin taakse, että saa tavaratelineen/korin sen päälle. Ja jos unohtaa sen telemarkin. 
Re: Telemark
Lähetetty: 21 Helmi 2018, 15:35
Kirjoittaja Vilijami
Rungosta tulisi hienompi jos tekis pyöreästä putkesta. Eturunko 48mm ja takarunko 51mm pakoputkea, silloin saisi etäisyyssäädön runkoon. Valmiita 90 asteen mutkiakin löytyy. Pitäiskö sitä jättöä kuitenkin vähän olla? Piirsin 35mm.
Re: Telemark
Lähetetty: 07 Maalis 2018, 14:44
Kirjoittaja Vilijami
Jarrut ja 3 pakka saapuivat. Jarruadapterit ovat vielä matkalla.
Re: Kinnerisuunnitelmia
Lähetetty: 12 Heinä 2019, 23:25
Kirjoittaja Vilijami
Yöllä tuli mieleen tällainen hullutus. Väliakselietuveto vasemmalle ja sähkökiekko oikealle. Eteen ei ohjausniveltä. Sivulla kulkevia vaijereita vuorotellen kiristämällä ja löysäämällä taivutetaan runkoa, jolloin saadaan nopeaan vauhtiin pieni ohjaus. Hitaassa nopeudessa löysätään vankkuritaka-akselin lukitustappi, jolloin vaijereilla saadaan ohjattua taka-akselia tiukempia käännöksiä varten. Kommentteja! 
Re: Telemark
Lähetetty: 13 Heinä 2019, 04:17
Kirjoittaja Nojanalle
Vilijami kirjoitti:Jarrut ja 3 pakka saapuivat. Jarruadapterit ovat vielä matkalla.
Mistä tilasit tuon kolmipakan .
Re: Telemark
Lähetetty: 13 Heinä 2019, 08:47
Kirjoittaja Vilijami
Nojanalle kirjoitti:Vilijami kirjoitti:Jarrut ja 3 pakka saapuivat. Jarruadapterit ovat vielä matkalla.
Mistä tilasit tuon kolmipakan .
Ebay.com hakusanaksi "3 speed freewheel"
Re: Kinnerisuunnitelmia
Lähetetty: 13 Heinä 2019, 08:51
Kirjoittaja PW
Aidosti runko-ohjatu
Onkohan raskas ohjata jos pitää runkoa väännellä? Kun ohjausnivel pitää kuitenkin rakentaa, eikö sitä voi käyttää pienempiinkin ohjausliikkeisiin? Muuten suhtaudun epäillen takaohjattuihin.
Re: Kinnerisuunnitelmia
Lähetetty: 13 Heinä 2019, 10:19
Kirjoittaja Vilijami
PW kirjoitti:Aidosti runko-ohjatu
Onkohan raskas ohjata jos pitää runkoa väännellä? Kun ohjausnivel pitää kuitenkin rakentaa, eikö sitä voi käyttää pienempiinkin ohjausliikkeisiin? Muuten suhtaudun epäillen takaohjattuihin.
1,5m pätkä 40x40 putkea on kyllä kovin joustava ja kun jori on sanonut että 2 astetta riittää. Vielä sopivasti välitetty (ratti?)ohjaus, niin en usko olevan kohtuuttoman raskas käännellä.
Tietenkin jos ois itsepidättävä matoruuvi ohjausvaihde, niin voishan sillä ohjata taka-akselia myös vähemmän.
Re: Kinnerisuunnitelmia
Lähetetty: 13 Heinä 2019, 10:57
Kirjoittaja PW
Vilijami kirjoitti:PW kirjoitti:Aidosti runko-ohjatu
Onkohan raskas ohjata jos pitää runkoa väännellä? Kun ohjausnivel pitää kuitenkin rakentaa, eikö sitä voi käyttää pienempiinkin ohjausliikkeisiin? Muuten suhtaudun epäillen takaohjattuihin.
1,5m pätkä 40x40 putkea on kyllä kovin joustava ja kun jori on sanonut että 2 astetta riittää. Vielä sopivasti välitetty (ratti?)ohjaus, niin en usko olevan kohtuuttoman raskas käännellä.
Tietenkin jos ois itsepidättävä matoruuvi ohjausvaihde, niin voishan sillä ohjata taka-akselia myös vähemmän.
Niin, sehän riippuu vivusta, kääntyyhän se paksumpikin runko
Mutta kuinkas se jättö tästä lasketaan 