Premnas kirjoitti:Joo, tarvii ne nastarenkaat laittaa.
Eikö se trike oo just noita jääkelejä varten? Saa olla nastarenkaat alla ympäri vuoden ku kesäksi on muitaki pyöriä. Vai ootko menny myymään
Jukka
Premnas kirjoitti:Joo, tarvii ne nastarenkaat laittaa.
Eikö se trike oo just noita jääkelejä varten? Saa olla nastarenkaat alla ympäri vuoden ku kesäksi on muitaki pyöriä. Vai ootko menny myymään
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
jviirret kirjoitti:Premnas kirjoitti:Joo, tarvii ne nastarenkaat laittaa.
Eikö se trike oo just noita jääkelejä varten? Saa olla nastarenkaat alla ympäri vuoden ku kesäksi on muitaki pyöriä. Vai ootko menny myymään
Jukka
En ole myynyt. Torstaina ajoin sillä töihin kun näytti siltä että on liian jäistä. Kotipihalla ja vähän sen jälkeen olikin oikein mukavaa mutta myöhemmin työmatkareitillä olikin sohjoa josta tuo ei niin vain kuljekaan. Eli joo trike on kiva jäällä mutta kun saman työpäivän tai peräti työmatkareitin aikana keliolosuhteet vaihtelevat niin ettei enää tiedä mikä pyörä olisi hyvä just sillä hetkellä. Pitäisi aina punnita et millanen keli on suurimmaksi osaksi kuljettua matkaa, mutta kun on vähän hankala tietää, koska noita väyliä hoidetaan niin epätasaisesti. Kaarinassa aurataan paljon lähemmäs asvaltin pintaa kun taas Ely-keskuksen auraamille väylille jätetään kerros, joka sitten muuttuu sohjoksi. Joskus nekin saatetaan kuitenkin aurata niin ettei kauheeta kerrosta jää. Pitäisi olla ennustaja tietääkseen pääseekö jonain päivänä pyörällä x työpaikalle vai ei .
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Premnas kirjoitti:Pitäisi aina punnita et millanen keli on suurimmaksi osaksi kuljettua matkaa
Eikä tuokaan oikein riitä, jos sattuu että 10% matkasta on siinä kunnossa että olisi nopein taluttaa ja sitte onkin alla trike
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
jviirret kirjoitti:Premnas kirjoitti:Pitäisi aina punnita et millanen keli on suurimmaksi osaksi kuljettua matkaa
Eikä tuokaan oikein riitä, jos sattuu että 10% matkasta on siinä kunnossa että olisi nopein taluttaa ja sitte onkin alla trike
Jukka
No nimenomaan. Torstaina juuri kävi niin että tein arvion kotipihan mukaan mutta suurin osa matkasta olisi mennyt huomattavasti kevyemmin läskillä.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
https://www.veetireco.com/listings/fat- ... tty-slick/ Nyt näitä läskejä saa jo kaljuna .
Nojanalle kirjoitti:https://www.veetireco.com/listings/fat- ... tty-slick/ Nyt näitä läskejä saa jo kaljuna .
Hiphei, Kojakin korvaajat löytyi!
- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla
samuel kirjoitti:Nojanalle kirjoitti:https://www.veetireco.com/listings/fat- ... tty-slick/ Nyt näitä läskejä saa jo kaljuna .
Hiphei, Kojakin korvaajat löytyi!
![]()
![]()
Huomioikaa että noissa ei ole sitten kunnon pistosuojausta joten niitä ei kannata asentaa kuin tubelessina
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
Nastat olleet alla vähän aikaa. Hiukan kyllä kismitti kun heti kun olin vaihtanut ne alle niin tietysti "talvi" loppui kuin seinään eikä nastoja olisi tarvinnut . Paljaalla asvaltilla noilla on melkoinen vastus ja tuntuu että matkanteko on erityisen hidasta mutta toisaalta työmatkaan käytetty aika ei ole kuitenkaan pidentynyt (paitsi cheetahiin ja kesäkeliin verrattuna menee 10 min enempi aikaa).
Tänäänpä olikin sitten tosi niljakas ajokeli. Yhdessä pyöräteiden risteyksessä ajoin jo valmiiksi hiljaa koska kohdassa on huono näkyvyys mutta silti pääsi hiukan yllättämään, kun oikealta tulikin jalankulkija ja painoin vähän liian hätäiseen jarruja. Tunsin ja kuulin miten eturengas luisti alla hetken aikaa mutta ei siinä sitten sen kummempia käynyt. Auttaa ne nastat jonkin verran. Luulen että ilman nastoja eturengas olisi luiskahtanut alta ja olisin löytänyt itseni kyljellään maasta.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Eilen olikin mukavaa ajella kun väylillä oli jonkun pari senttiä lunta tai lumisohjoa. Nastarenkaat yllättäen aika hiljaiset . Tänään ei ollu enää lunta tai edes sohjoa ja meteli kovempi. Musta on tullut jo vähän rohkeampi jäisissä kohdissa ajelija, en enää jännitä yhtä paljon.
Täytyy kyllä sanoa että vähän puolinaiseksi jää talviajotestailut läskillä jossei sitä talvea ees tuu. Kiva kun kerrankin olisi kiva kokeilla lumiolosuhteissa nojailua niin luontoäiti päättää heittää koko talven ihan läskiksi .
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Premnas kirjoitti:Eilen olikin mukavaa ajella kun väylillä oli jonkun pari senttiä lunta tai lumisohjoa. Nastarenkaat yllättäen aika hiljaiset
. Tänään ei ollu enää lunta tai edes sohjoa ja meteli kovempi. Musta on tullut jo vähän rohkeampi jäisissä kohdissa ajelija, en enää jännitä yhtä paljon.
Täytyy kyllä sanoa että vähän puolinaiseksi jää talviajotestailut läskillä jossei sitä talvea ees tuu. Kiva kun kerrankin olisi kiva kokeilla lumiolosuhteissa nojailua niin luontoäiti päättää heittää koko talven ihan läskiksi
.
Nyt pitää hieman malttaa. Tähän aikaan talvesta ei muutama vuosi sitten ollut lunta lainkaan. Nyt sitä sentään on sohjona vähän väliä siellä ja täällä. Kyllä se lumitalvikin sieltä tulee. Kovat pakkaset antavat kuitenkin odottaa itseään helmikuun puolelle.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Turkulaiset metallinetsin harrastajat harrastaa joka vuosi joulun välipäivät, täällä 600km pohjoisempana on joskus mustaa, mutta nyt puoli metriä lunta. Harvinaisen paksuluminen alkutalvi on ollu. Viime talvena ei kertaakaan ollut näin paksusti ja sanovat että vasta helmikuun 24 on puolet talven lumista maassa
"Lunta on jouluna satanut kolmasosa, Mattina puolet." https://fi.wikipedia.org/wiki/Matinp%C3%A4iv%C3%A4
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
jviirret kirjoitti:"Lunta on jouluna satanut kolmasosa, Mattina puolet." https://fi.wikipedia.org/wiki/Matinp%C3%A4iv%C3%A4
Heh.
Ovat olleet aikanaan Matin päivästä yhtä innoissaan, kuin minä Valon päivästä. Valon päivä on jo helmikuun alussa 3. päivä. Minä juhlin sitä yötyön päättymisen päivänä. Tuona päivänä päivän pituus Tampereella saavuttaa 8 tuntia, eli tuon jälkeen on mahdollista tehdä 8 tunnin työpäivä valoisassa. Siihen on enää kuukausi.
Nyttemmin Valon päivää ovat alkaneet juhlia muutkin talven pimeydestä kärsivät.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
jori kirjoitti:Ovat olleet aikanaan Matin päivästä yhtä innoissaan, kuin minä Valon päivästä. Valon päivä on jo helmikuun alussa 3. päivä. Minä juhlin sitä yötyön päättymisen päivänä. Tuona päivänä päivän pituus Tampereella saavuttaa 8 tuntia, eli tuon jälkeen on mahdollista tehdä 8 tunnin työpäivä valoisassa. Siihen on enää kuukausi.
Nyttemmin Valon päivää ovat alkaneet juhlia muutkin talven pimeydestä kärsivät.
Vai että valon päivä. Ei ollut silloin "perjantai kolmas toista", kun muutama vuosi sitten Lahdentien ja Porvoontien liittymässä oli 200 auton kolarisuma. Me oltiin onneks ehditty alta pois, mutta se oli ihan mahdoton lumimyräkkä.
Mielenkiintoinen fakta kuitenkin tuo 8 tunnin päivä
Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015
jori kirjoitti:Premnas kirjoitti:Eilen olikin mukavaa ajella kun väylillä oli jonkun pari senttiä lunta tai lumisohjoa. Nastarenkaat yllättäen aika hiljaiset
. Tänään ei ollu enää lunta tai edes sohjoa ja meteli kovempi. Musta on tullut jo vähän rohkeampi jäisissä kohdissa ajelija, en enää jännitä yhtä paljon.
Täytyy kyllä sanoa että vähän puolinaiseksi jää talviajotestailut läskillä jossei sitä talvea ees tuu. Kiva kun kerrankin olisi kiva kokeilla lumiolosuhteissa nojailua niin luontoäiti päättää heittää koko talven ihan läskiksi
.
Nyt pitää hieman malttaa. Tähän aikaan talvesta ei muutama vuosi sitten ollut lunta lainkaan. Nyt sitä sentään on sohjona vähän väliä siellä ja täällä. Kyllä se lumitalvikin sieltä tulee. Kovat pakkaset antavat kuitenkin odottaa itseään helmikuun puolelle.
Voisko kuitenkin ilmastonmuutos olla jo Turun seudulla tulossa
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
jori kirjoitti:Tuona päivänä päivän pituus Tampereella saavuttaa 8 tuntia, eli tuon jälkeen on mahdollista tehdä 8 tunnin työpäivä valoisassa.
Jippii? Päivätyöläiselle ihan sama onko valoisaa 3 vai 8, kun josaki keinovalokonttorissa/pajassa viettää sen kuitenkin.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...