Re: Onnettomuudet
Juuri samallalailla on sijotettu mutkanuolet täälläkin. Kyllä aika sekasin pitää olla jos tuosta yrittää väärään suuntaan
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Juuri samallalailla on sijotettu mutkanuolet täälläkin. Kyllä aika sekasin pitää olla jos tuosta yrittää väärään suuntaan
Onkohan tämä onnettomuus ollut täällä? Minulle oli uusi tapaus, vaikka onkin vanha. Kinnerionnettomuus risteyksessä, jossa auto ajoi kylkeen ja kinnerin kuljettaja kuoli vuonna 2012. Harvinaisen paljon kuvia. http://www.bentrideronline.com/messageb ... 10&t=89793
https://www.facebook.com/yoann.komorn/m ... 484&type=3
Tuore kinnerin päälle ajo Ranskanmaalla Kuski säily ilmeisesti vähillä, kinnerissä pahoja vaurioita mutta kuitenkin yhtenä kappaleena - Mulsannen turvallisuutta ilmiesesti kiiteltiin (jos oikeen ymmärsin).
Tuommonen tilasto
PW kirjoitti:
Tuommonen tilasto
Tuohan on aivan selvä. Jos pyöräillään keskimäärin enemmän kuin puoli kilometriä päivässä, putoaa onnettomuusmäärät rajusti, sillä autoilijat alkavat silloin arvaamaan, että joku saattaa olla pyörälläkin liikkeellä. Se, miten paljon onnettomuuksia sitten tuossa älyttömän vähän pyöräilevissä maissa tapahtuu, riippuu siitä, millaisissa paikoissa ne harvan pyöräilevät joutuvat pyöräilemään, eli kuinka todennäköisesti siellä samalla alueella autoileva arvaa heitä olevaksi. Tiheästi asutut maat ovat kaikki siistissä pinossa päällekkäin puolen kilometrin kerossa. Suomi ja Ruotsi kilometrin kerhossa harvan maansa takia. Suomen ja Ruotsinkin sijainti tuolla keskellä johtuu pitkistä tyhjistä teistä. Paljon tulee pyöräilykilometrejä, mutta autoilijat eivät pyöräilijöitä omien kilometriensä varrella pyöräilijöitä riittävän usein tapaa –vaan kun tapaavat helposti mös tappavat.
Kiinnittäisin kuitenkin huomiota miten vähän ruotsissa kuolee suhteessa suomeen jossa kuolleisuus on n. tuplasti kun ajetut kilometrit on melkein samat. Kertoo jotain asenteista ja ennen kaikkea myös infrasta ja sen suunnittelun periaatteista.
Wacky kirjoitti:Kiinnittäisin kuitenkin huomiota miten vähän ruotsissa kuolee suhteessa suomeen jossa kuolleisuus on n. tuplasti kun ajetut kilometrit on melkein samat. Kertoo jotain asenteista ja ennen kaikkea myös infrasta ja sen suunnittelun periaatteista.
Ja siitä, että ruotsalaiset ajelevat paljon tiheämmässä likenteessä pyörillään kuin suomessa. Ruotasalaiset asuvat lopltakin lähes kaikki pienellä, tosiaankin hyvällä liikenneinfralla varustetulla, alueella Upsalan eteläpuolella. Pohjoisruotsi on tyhjä asukkaista ja liikenne todella vähäistä. Suomessa jotkut asuvat jopa pohjoisempana. (Aika harvat etelämpänä)
PW kirjoitti:Tuommonen tilasto
Hieno! Mistä löysit? Laita viite...
ajarmala kirjoitti:PW kirjoitti:Tuommonen tilasto
Hieno! Mistä löysit? Laita viite...
Facebookista - ei tuosta selviä alkuperänen artikkeli ainakaan miulle.
PW kirjoitti:ajarmala kirjoitti:PW kirjoitti:Tuommonen tilasto
Hieno! Mistä löysit? Laita viite...
Facebookista - ei tuosta selviä alkuperänen artikkeliainakaan miulle.
Saman suuntasia löytyy googlehaulla.
http://www.cyclinguk.org/sites/default/ ... bers_0.pdf
Sama tilasto oli joskus copenhagenizessä. Siinä oli myös usa mukana. Sijoittui aivana vasempaan yläreunaan.
Olin tänään menossa scorpparilla Mäkelänrinteen uimahalliin uimaan, kun naisautoilija, jo vanhempi päätti jo pysähdyttyään ajaa keskellä risteystä päälleni. Kyseessä on Malmin Novan edusta Helsingissä, mikä on vaarallisimpia, minun löytämiä paikkoja Helsingissä pyöräilijöille. Poliisit paikalle ja ottivat kuvia pyörästäni ja pleksin säpäleistäni. Autoilijalla oli kolmio ja lisäkilpi varo pyöräilijöitä. Syyllinen oli selvä ja lopuks poliisi kysyi minulta annanko luvan heidän päättää rangaistuksesta, jo he vaikka antaa huomautuksen. Siinä vaiheessa sanoin, että sehän on teidän homma, tehkää mitä tahdotte. Sitten tämä rouva tuli selittelemään outoja juttuja törmäys kohdasta, jolloin minä sanoin käyväni hakemassa pleksin sirpaleita keskeltä risteystä ja samalla sanoin poliiseille sittenkin vaativani rangaistusta, kun eukko alkoi ämpyilemään.
Mutta asiaan. Eukon vakuutusyhtiö siis maksaa rikkoutuneen osat, joten ostaisin ne mieluuten Suomesta. Jos joku tietää liikkeen, mieluiten läheltä Helsinkiä, niin kiitos.
P.s Aatelkaa, että poliisi puhui huomautuksesta päälleajajelle. Kai sitä pitäis aina kuolla???
rydinhojenga kirjoitti:Olin tänään menossa scorpparilla Mäkelänrinteen uimahalliin uimaan, kun naisautoilija, jo vanhempi päätti jo pysähdyttyään ajaa keskellä risteystä päälleni. Kyseessä on Malmin Novan edusta Helsingissä, mikä on vaarallisimpia, minun löytämiä paikkoja Helsingissä pyöräilijöille. Poliisit paikalle ja ottivat kuvia pyörästäni ja pleksin säpäleistäni. Autoilijalla oli kolmio ja lisäkilpi varo pyöräilijöitä. Syyllinen oli selvä ja lopuks poliisi kysyi minulta annanko luvan heidän päättää rangaistuksesta, jo he vaikka antaa huomautuksen. Siinä vaiheessa sanoin, että sehän on teidän homma, tehkää mitä tahdotte. Sitten tämä rouva tuli selittelemään outoja juttuja törmäys kohdasta, jolloin minä sanoin käyväni hakemassa pleksin sirpaleita keskeltä risteystä ja samalla sanoin poliiseille sittenkin vaativani rangaistusta, kun eukko alkoi ämpyilemään.
Mutta asiaan. Eukon vakuutusyhtiö siis maksaa rikkoutuneen osat, joten ostaisin ne mieluuten Suomesta. Jos joku tietää liikkeen, mieluiten läheltä Helsinkiä, niin kiitos.
P.s Aatelkaa, että poliisi puhui huomautuksesta päälleajajelle. Kai sitä pitäis aina kuolla???
Hyvä, että selvisit ilman vammoja.
Voisitko laittaa vielä street view kuvan ja selityksen, kuka tuli ja mistä, niin osaamme muut ottaa oppia ja varoa vastaavia paikkoja. Paikkakuntalaiset voivat tuostakin hahmottaa kuka mistäkin tuli, mutta ei onnistu minulle ilman kuvaa.
Jossain tässäkö? https://www.google.fi/maps/@60.2519437, ... d87f8g!2e0
rydinhojenga kirjoitti:Eukon vakuutusyhtiö siis maksaa rikkoutuneen osat, joten ostaisin ne mieluuten Suomesta. Jos joku tietää liikkeen, mieluiten läheltä Helsinkiä, niin kiitos.
Pyörähuolto.com on saanut todella huonoa palautetta sen jälkeen kun liike vaihtoi omistajaa ja näköjään ei ole enää virallisesti merkin edustaja joten sieltä tuskin saat palvelua. Kansosen Keijo on sitten aika suuri kysymysmerkki, miehestä ei ole kuulunut pitkiin aikoihin hirveesti eikä ole mitään tietoa myykö aktiivisesti enää mitään. Nuo kaksi ovat aina olleet ne kaksi edustajaa merkillä koko maassa joten kivijalka edustus on aika heikoilla kantamilla.
Eli suosittelisin toiveestasi huolimatta tilaamaan osat suoraan valmistajalta.
Ei nojapyöräonnettomuus mut kauanhan siinä menikin että vetäsin läskillä nurin . Niljakas risteys ja sitten ilmeisesti perä läks alta niin nopeasti etten ehtinyt tajuta. Ihme ettei kolissut pahemmin, pyörästä en löytänyt naarmuja. Ite sain kyllä, oikeaan polveen naarmua ja turvotuksen. Taas tuli muistutus siitä miten vaarallista pystärillä on mennä nurin, verrattuna nojakkiin. Ei mua ole kertaakaan sattunut nojakilla kaatuminen näin paljon.