Re: Renkaat
Molemmat sekä Almotion että Energizer täyttävät speksit. Lisäksi vielä ovat hyväksytty sähköpyöriin, sellaiseen tämä olisi tulossa. Tosin Marathon olisi myös koossa 47-559, ja on hyväksi havaittu rengas sekin.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Molemmat sekä Almotion että Energizer täyttävät speksit. Lisäksi vielä ovat hyväksytty sähköpyöriin, sellaiseen tämä olisi tulossa. Tosin Marathon olisi myös koossa 47-559, ja on hyväksi havaittu rengas sekin.
Hesarissa hieno juttu suomalaisesta rengastestausosaamisesta.
Big Applet ajettu vähän rontti 700 km
Vähän vissiin aurauskumat pielessä reissulastissa, rullauksessa en tosin juurikaan huomannut mitään kummallista mutta renkaat piti alkureissusta aika kovaa ääntä. Sitten kun huomasin tuon pistosuojakerroksen korkkauksen, säädin vähän lisää haritusta (luokkaa 0,5-1mm ohjausvarsia sisään, vajaa puoli kierrosta). Renkaat hiljeni, edelleenkään ei merkittävää eroa rullauksessa mutta toi pilkottava kevlar-läiskä ei enää kasvanut.
Osasyy nopeaan kulumiseen varmaan oli itäsuomen pikkuteiden karkeassa asfaltissa ja sorassa ja paikoin ihan h****n jyrkästi kallistetuissa mutkissa. Lisäksi noi on siis tubelessina ja paineet oli reissussa matalat, varmaan jotan 1-1,5 bar.
Toi kulahtanut on siis pientareen puoleinen eturengas.
Seuraavaksi varmaan trykerit testiin, kun sellaset hyllyssä makaa...
Plussana mainittakoon että renkaat tiivistyi vihdoin reissussa niin että viimeiseen viikkoon ei tarvinnut lisätä ilmaa. Eikä yhtään havaittavaa rengasrikkoa, renkaita äsken kotona tarkasteltuani jokunen pilkku näkyy missä litku on saattanut pienen reiän tukkia.
Tervetuloa köyhään Itä-Suomeen!
Kaksipyöräisellä on helpompi väistellä kuoppia.
Puusilmä kirjoitti:Tervetuloa köyhään Itä-Suomeen!
![]()
Kaksipyöräisellä on helpompi väistellä kuoppia.
Itseasiassa meidän reitillä valtaosa oli varsin hyvää päällystettä. Pahimmat kuopat asfaltilla tuli kotimaisemissa Uudellamaalla. Mun Shreddat selvis ihan hyvin reissusta. Pitää vaan tarkastaa ennen SM-kisoja, mutta niihin ei paljoa uppoa kivenmurut.
Joo siis pahoja railoja ei ollut mitta oli se päällyste melko karkeaa monin paikoin, veden ja nastarenkaiden kuluttamaa. Ja ne kallistukset, tosi rasittavaa punnertaa ylämäkeen pienimmälä vaihteella kun amalla pitää taistella että pysyy penkissä
Tien kunnot löytyy kartaltakin. Aika punaista. https://www.arcgis.com/apps/View/index. ... a963f46372
Ekotrippi menny mukavasti, itselle ei vielä ole rengasrikkoa siunaantuntu. 42-559 Panasonic pasela takarenkaana on rullannut hyvin mutta 30km kuluessa hakeutuu aina vasemmalle ja hankaa kevyesti haarukkaan. Oon kääntänyt rengasta ja pikalinkun kiristin niin tiukalle kun sain. Huomenna laitan alumiiniliuskan droppariin että kiekko on aavistuksen vinossa ja rengas pysyisi haarukan keskellä hankaamatta. Ennen retkeä hioin kiekon oikean puoleisesta mutterista puolet pois, ei näköjään auttanut. Suurimmalla vaihteella ketju osuu jo melkein droppariin.
Oli kyllä tuskainen ghetto tubeless asennus. Tämä oli jostain syystä parin vuoden aikana tyhjentynyt.
Tavarat hukassa ja ymmärrys ei riitä. Ei vain pitäisi tehdä mitään asennuksia valmiiksi väsyneenä ja kyrpä otsassa. Eilen jo yritin saada nousemaan vanteella, mutta ei mitään toivoa. Kohtuullisen iso kompura käytössä eli pitäisi kyllä onnistua. Tänään uusi yritys ja potutus vain nousee. Ei edelleenkään mitään toivoa. Työkeikka keskeyttää ja ajattelin jo luovuttaa. Työkeikalle mentäessä tulee mieleen, että josko vaihtaisi solukumimuovin vanteen pohjalle (Aika itsestään selvyys näin jälkikäteen ajateltuna). Puoli tuntia retkipatjan palasta etsiessä alan taas luovuttaa, mutta löydän kuitenkin jonkun eristeen missä liimapuoli toisella puolella. No saa kelvata. Ihan helkatin ärsyttävä leikata tylsillä saksilla. 20 minuuttia tämän löydän jälkeen rengas paikoillaan ja 2 bar painetta. Kaikenkaikkiaan taisi mennä 4-5 tuntia. Ehkä ensi kerralla taas paremmalla onnella.
eemeli kirjoitti:Oli kyllä tuskainen ghetto tubeless asennus...
Sitkeys palkittiin lopulta .
Myydään
Yksi Tryker ja yksi sisuri on laitettu vanteelle, mutta metriäkään ei ole ajettu...
Koko paketti 40 eur. Nouto Nummelasta tai voin tarvittaessa kiikuttaa ne parilla eurolla Räyskälään.
ajarmala kirjoitti:Myydään
- 2 kpl Schwalbe Tryker 40-406 ja
- 2 kpl edellisiin sopivia Schwalbe sv7 -sisureita (Presta-venttiileillä)
Yksi Tryker ja yksi sisuri on laitettu vanteelle, mutta metriäkään ei ole ajettu...
Koko paketti 40 eur. Nouto Nummelasta tai voin tarvittaessa kiikuttaa ne parilla eurolla Räyskälään.
Kulkeeko Postilla tai Matkahuollolla?
Jono - Räyskälä
tm kirjoitti:eemeli kirjoitti:Oli kyllä tuskainen ghetto tubeless asennus...
Sitkeys palkittiin lopulta
.
Tää on ihan kun "kaikki" mun asennushommat
terppa kirjoitti:tm kirjoitti:eemeli kirjoitti:Oli kyllä tuskainen ghetto tubeless asennus...
Sitkeys palkittiin lopulta
.
Tää on ihan kun "kaikki" mun asennushommat
![]()
![]()
En ymmärtäny, mitä se patjasuikale siellä teki? Vannenauhan ja ghetto kumpparin väliinkö se tuli? Täyttäähän se kai ilmarakoa, renkaan ja vanteen välissä.