Sivu 56/84
Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!
Lähetetty: 13 Loka 2015, 02:00
Kirjoittaja jori
Premnas kirjoitti:Ei tuo kyllä mielestäni liittynyt asiaan. Nettisivuilla lukee ETRTO-koot. Lähetteessä lukee. Kuin myös renkaiden kyljissä, tosin pienellä. Olis tarvinnu katsoa lähempää, nyt on enää turha tehdä reklamaatiota
. Kyllä mä olen ihan oikein tilannut 28-559 renkaita 2kpl mutta jostain syystä ovat lähettäneet 1kpl 28-559 ja 1kpl 28-622, vaikka lähetteessäkin luki että 2kpl noita 28-559 lähetetty. Olis pitänyt vaan avata rengasniput auki ja lukea niiden kyljetkin että varmasti oikeaa kokoa. Duranoissa vielä lukee niin pienellä präntillä se koko.
Tarkoitin, että lähettämällä vääriä renkaita he saavat lisää kauppaa, kun kukaan ei viitsi lähetellä takaisin, vaan tilaa uusia. Väärien lähettämisestä ei siis ole heille haittaa, vaan hyötyä ja ovat siihen oppineet. 
Tästä on siis ollut jo aiemminkin puhetta, kun virhelähetyksiä on ollut satunnaisia poikkeuksia useammin.
Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!
Lähetetty: 13 Loka 2015, 09:15
Kirjoittaja Premnas
Joo paitsi että kauppa oli eri, nämä olivat recumbentpartsilta.
Mä saatan jopa siirtyä tilaamaan kokonaan tutun pyöräliikkeen kautta kun hintakaan ei yllättäen ole korkeampi, eikä tule mitään muita kuluja, ja tavarankin saa nopeammin sitä kautta
.
Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!
Lähetetty: 14 Loka 2015, 12:02
Kirjoittaja Premnas
No niin sähläys jatkuu
. Otin scorpionin oikein kunnolla työn alle ja ekana vaihtamaan iskarin parempaan, Rockshox monarch ilmaiskariin. No ei sitten mennyt kuin strömsössä tämäkään, luin scorpionin manuaalista netistä asennusohjeen ja ei se kyllä siihen mene sillä tavalla. Sähköpostia lähetetty et mites tää kuuluisi laittaa. Kuitenkin ihan oikea iskari tilattu, joten joku juttu tästä nyt menee ohi. Vai miten te laittaisitte tämän? Iskari on tahallaan tuolleen kiinnikkeiden päällä malliksi näyttämään miten asianlaita on...kokeilin laittaa sitä myös oikeaan paikkaansa, mutta kiinnikepultteja ei saa edes kiinni saakka koska iskarin lukitusvipu ja säätöpylpyrä osuvat haarukan putkeen. Joku varmaan ehdottaa "laita se toisinpäin", mutta scorpionin manuaalissa nimenomaan sanotaan että sinisen vivun tulee olla alaspäin ja takana. Jos sen laittaa ylöspäin, vaarana lienee vivun osuminen runkoon pompuissa?
Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!
Lähetetty: 14 Loka 2015, 13:16
Kirjoittaja mhelander
Premnas kirjoitti:No niin sähläys jatkuu
. Otin scorpionin oikein kunnolla työn alle ja ekana vaihtamaan iskarin parempaan, Rockshox monarch ilmaiskariin. No ei sitten mennyt kuin strömsössä tämäkään, luin scorpionin manuaalista netistä asennusohjeen ja ei se kyllä siihen mene sillä tavalla. Sähköpostia lähetetty et mites tää kuuluisi laittaa. Kuitenkin ihan oikea iskari tilattu, joten joku juttu tästä nyt menee ohi. Vai miten te laittaisitte tämän? Iskari on tahallaan tuolleen kiinnikkeiden päällä malliksi näyttämään miten asianlaita on...kokeilin laittaa sitä myös oikeaan paikkaansa, mutta kiinnikepultteja ei saa edes kiinni saakka koska iskarin lukitusvipu ja säätöpylpyrä osuvat haarukan putkeen.
No johan on hieno iskari... ei mun maasturissa mitään lukituksia ole noissa... 
Premnas kirjoitti:Joku varmaan ehdottaa "laita se toisinpäin", mutta scorpionin manuaalissa nimenomaan sanotaan että sinisen vivun tulee olla alaspäin ja takana. Jos sen laittaa ylöspäin, vaarana lienee vivun osuminen runkoon pompuissa?
Jos vasemmalla takapää niin näyttäis vain tätä kuvaa katsomalla että kääntämällä iskari toisin päin vivut alaspäin niin olisi tilaa. Nimittäin osittain tuosta syystä mulla on ihan perusiskareita ettei tule ongelmia noiden kanssa.
RoksPoks -iskareissa on aika isot ilmakannut, on ihan hyvä niin mutta sitten asennuksen suhteen voi tulla vaikeuksia. Ja tuliko tuossa mukana kaikki tarvittavat holkit yms ? Nimittäin mun rokspoks tuli ilman mitään holkkeja ja ne piti itse säveltää. Fox:n iskarissa oli holkit valmiiksi mutta ne taas vaativat laakerit kiinnityskorvakkoihin koska ovat kiinteät.
Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!
Lähetetty: 14 Loka 2015, 13:25
Kirjoittaja Premnas
Ei siinä tullut mitään ylimääräisiä mukana, mutta vertasin vanhaan jousi-iskariin ja siinä on ihan samalla tavalla osat eli ei tuosta vaikuta puuttuvan mitään. Ajattelin käyttää vanhoja pultteja, ne on ihan kunnossa.
Mä en vaan tiedä mitä tuollainen kääntö vaikuttaisi toimivuuteen? Toisen pään pultti on leveämpi kuin toisen eli se on suunniteltu niin että se laitetaan tietyllä tavalla. Mä en vaan ymmärrä että jos HP Velotechnik myy tasan yhdenlaista jousta tähän pyörään niin miten se ei voi muka mahtua kiinnityksiinsä ja vielä niin kuin manuaalissa sanotaan??
Lisäys: ei sitä edes saa käännettyä toisinpäin. Iskarin toinen pää on leveämpi kuin toinen, joten ei mahdu kiinnityksiinsä kuin vain tiettyyn suuntaan asennettuna.
Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!
Lähetetty: 14 Loka 2015, 14:01
Kirjoittaja mhelander
Mä en vaan tiedä mitä tuollainen kääntö vaikuttaisi toimivuuteen?[/quote]
Tuskin mitenkään. Näitä näkee vaikka miten päin pystärimaastureissa...
Premnas kirjoitti:Toisen pään pultti on leveämpi kuin toisen eli se on suunniteltu niin että se laitetaan tietyllä tavalla. Mä en vaan ymmärrä että jos HP Velotechnik myy tasan yhdenlaista jousta tähän pyörään niin miten se ei voi muka mahtua kiinnityksiinsä ja vielä niin kuin manuaalissa sanotaan??
Lisäys: ei sitä edes saa käännettyä toisinpäin. Iskarin toinen pää on leveämpi kuin toinen, joten ei mahdu kiinnityksiinsä kuin vain tiettyyn suuntaan asennettuna.
Rokspoks-iskareissa on laakeripusla korvakon reiän sisällä. Ainakin mun iskari tuli sellaisena, alkuperäinen idea lienee että korvakon läpi menee laakeriakseli joka on kiinteästi pultattu rungon korvakkoon.
Kokeile josko saat purettua puslat irti molemmista iskarin korvakoista ja näin saisit vaihdettua ne keskenään. Fox-iskarissa nuo on prässätty ja välissä ei ole mitään laakeripuslaa...
Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!
Lähetetty: 14 Loka 2015, 14:23
Kirjoittaja Premnas
Joo näköjään noista päistä lähtee nuo puslat ja iskarin kiinnityksen läpi menevät mustat putket, vaikkakin tiukasti ovat...uskaltaako nuo siis oikeasti vaihtaa keskenään? Eikö sillä oikeasti ole mitään merkitystä miten päin iskari kiinnikkeissään on? Luulisi että sillä jotain väliä on jos Velotechnik on ohjeisiin näin kirjoittanut, vai?
Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!
Lähetetty: 14 Loka 2015, 14:37
Kirjoittaja jori
Premnas kirjoitti:Joo näköjään noista päistä lähtee nuo puslat ja iskarin kiinnityksen läpi menevät mustat putket, vaikkakin tiukasti ovat...uskaltaako nuo siis oikeasti vaihtaa keskenään? Eikö sillä oikeasti ole mitään merkitystä miten päin iskari kiinnikkeissään on? Luulisi että sillä jotain väliä on jos Velotechnik on ohjeisiin näin kirjoittanut, vai?
Ei ole mitään vaikutusta asennolla muussa mielessä kuin kenties kuran joutumisessa iskarin osien väliin. Käytä kumia. Laita sisärenkaasta suoja sisäkkäin liukuvien osien päälle, niin ei tarvitse välittää kurasta, vaikka olisi miten päin ja ajaisit missä kurakossa. 
Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!
Lähetetty: 14 Loka 2015, 14:48
Kirjoittaja Premnas
No mä ajattelin että siihen voisi jonkun suojasukan sujauttaa päälle joka tapauksessa. Ok, ehkä näin siis uskaltaa tehdä. Ihme ettei Velotechnik ole laittanut muuta vaihtoehtoa asennukselle vaan ohje on "must"
. No oli siellä jotain muitakin kohtia manuaalissa joita näin jälkikäteen mietin että hei ei se nyt noin rakettitiedettä ole että aina tarttisi sitä pyörämekaanikkoa paikalle kutsua. Ehkäpä mun aikaisempi pyöränkorjauspelko johtuu siitä että siellä manuaalissa jaksetaan varoittaa lähes joka asiasta tyyliin "can lead to serious injury". Eihän tollasen opuksen jälkeen uskallakaan mihinkään koskea, jos se vaik räjähtää...
Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!
Lähetetty: 14 Loka 2015, 18:50
Kirjoittaja jooseha
Premnas kirjoitti:Joku varmaan ehdottaa "laita se toisinpäin", mutta scorpionin manuaalissa nimenomaan sanotaan että sinisen vivun tulee olla alaspäin ja takana. Jos sen laittaa ylöspäin, vaarana lienee vivun osuminen runkoon pompuissa?
Helppohan tuo on todeta osuuko iskari runkoon. Jos ei osu, on ehdotus hyvä 
Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!
Lähetetty: 14 Loka 2015, 19:04
Kirjoittaja mhelander
jooseha kirjoitti:Premnas kirjoitti:Joku varmaan ehdottaa "laita se toisinpäin", mutta scorpionin manuaalissa nimenomaan sanotaan että sinisen vivun tulee olla alaspäin ja takana. Jos sen laittaa ylöspäin, vaarana lienee vivun osuminen runkoon pompuissa?
Helppohan tuo on todeta osuuko iskari runkoon. Jos ei osu, on ehdotus hyvä 
Ja tuon testaaminen on helppoa kun pulttaat iskarin paikalleen, sitten ruuvaat iskaripumpun kiinni ja lasket paineet pois. Painoa pyörän päällä ja lisää paineen vähentämistä että saat käytyä läpi koko joustoliikevaran.
Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!
Lähetetty: 14 Loka 2015, 19:12
Kirjoittaja Premnas
Mitäs sitten jos se ei mahdukaan? Nyt tuonne etupuolelle jää iskarin ja rungon väliin korkeintaan 1cm. Pitääkö sen iskarin siis mahtua olemaan vaikka paineita olisi tasan nolla baria?
Scorppari saa nyt kyllä oikeen hemmotteluhoidon
. Irrotin etukiekot ja lokarit ja pesin ne. Takakiekossa on nyt uusi pakka asennettuna. Tuli auottua ketjunohjainrulla samalla ja pestyä sekin.
Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!
Lähetetty: 14 Loka 2015, 19:24
Kirjoittaja jviirret
Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!
Lähetetty: 14 Loka 2015, 20:09
Kirjoittaja Premnas
^ 26:ssa pitääkin ohjeiden mukaan olla, mutta sitten taas 20:ssä toisinpäin. Noissa linkeissä kahdessa viimeisessä näyttäisi olevan enemmän tilaa iskarin ja rungon välillä kuin omassani. Ehkä optinen harha tai sitten ei.
Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!
Lähetetty: 14 Loka 2015, 23:04
Kirjoittaja jooseha
Premnas kirjoitti:Pitääkö sen iskarin siis mahtua olemaan vaikka paineita olisi tasan nolla baria?
Vastaa tilannetta, jossa iskari pohjaa.