No, sittenhän tuo on helppo kokeilla. Minua ei nastarenkaat kiinnosta. Tarve niille on niin harvinainen, että pärjään ilman. AIkanaan oli vaimon ja kakaroiden pyörissä nastarenkaat joka talvi. Johti siihen, että pyörillä ajettiin hieman pidempään syksyllä, mutta keväällä, kun oli paremmat pyöräkelit, ei raskailla nastarenkailla sitten jaksettukaan ajella. Nastarenkaita tarvitaan siis vain hetken, joten se, joka tuollaista tarvitsee, voi vallan hyvin käyttää sen hetken tuota päälle puettavaa nasta "liiviä".
Omassa pyörässäni minulla ei ole koskaan ollut nastoja. 70-luvulla oli kaikkein pahimmille keleille Narskut, lyhyen ajan jopa molemmissa renkaissa. EI niillä kuitenkaan jaksanut kauan ajella, eikä moneen kertaan päälle asennella ja pois ottaa. Jäivät käyttämättä. TUolla näkyvät olevan vielä yhdessä laatikossa.
ED Kävin katsomassa. Ne minun jääketjuni olivatkin Rouskut.

ROuskuissa langan päät on kierretty neljänneskierros pidemmälle ja jätetty päät pitkiksi, jolloin ne muodostavat ketjuun jääpiikit. Narskut olivat sievemmät. Niissä lanka ei ollut töröllään, vaan pito perustui langan kylkien pitoon jäällä.

Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma