Re: Nojapyöriä Youtubessa
Spezi- messuista on ilmaantunut videoita: https://www.youtube.com/results?search_query=spezi+2024
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Spezi- messuista on ilmaantunut videoita: https://www.youtube.com/results?search_query=spezi+2024
Jarcco kirjoitti:Spezi- messuista on ilmaantunut videoita: https://www.youtube.com/results?search_query=spezi+2024
On kyllä hauskan kuulosta toi sveitsinsaksa eli Schwizerdütsch tolla ekalla telttavideolls
Terveisin Artsi
Jouta Quad (Arcus III)
Kaveri oli tottumaton nojapyöräilijä, mikä näkyi kaulan taivuttamisesta eteen ja tarpeettoman kovasta otteesta ohjaustangosta. Tämä pudotti polkemistehoja, kun kädet veivät happea ja rintakehä jäykistyi vaikeuttamaan hengitystä.
Pyörässä oli aivan liian pitkät kammet, mikä aiheutti lisää ilmanvastusta ja heikensi polkemisrytmin saavuttamista. Pitkillä kammilla
jalkapohjat käyvät kampien ylä- ja ala-asennossa kauempana toisistaan, jolloin varsinkin yläjalka tuottaa lisää ilmanvastusta. Pystypyörässä, jossa jalkapohja on liikkeen suuntainen, pitkät kammet pienentävät ilmanvastusta, mikä saa luulemaan pitkiä kampia paremmiksi myös nojapyörässä, jos ei tätä ymmärrä.
Samoin ihmetytti ohjaustangon yläoteasennus, joka oli pelkkänä ilmanvastuksena tässä tapauksessa, kun kammet olivat niin pitkät, ettei ohjaustankoa voinut siirtää niin eteen, että olisi voinut ottaa teräsmiesasennon ja otteen yläkahvoista.
No, tällaista tämä on aloittelijoiden kanssa.
Ajaa polvet aika koukussa miun silmään Tonnin verran kilsoja lisää ja uus yritys
Joo, sekin vielä. Pyörä on säätämättä tälle ukolle. Olisikohan niin, että olisi vaatinut noille kuskin mitoille sen pidemmän ketjuhaarukan. Ainakin tuota kampipuomia olisi pitänyt pidentää eteen päin.
Kyllä se tonni varmaan tässäkin olisi auttanut.
Ikävää näin nojapyöräharrastajan näkökulmasta, kun toisen pyöräilylinjan ihmiset kokeilevat nojapyörää, niin se on kamalaa räpellystä näiden säätöjen ja ajotekniikoiden ja muiden nojapyöräkulttuuriin liittyvien asioiden kanssa. Tämä johtaa tietenkin huonompaan vaikutelmaan, kuin olisi ollut asiantuntevan henkilön ohjauksessa. Näitä eroja ei tietenkään huomaa, kun katsoo asiaa paremmin tutustumatta. No, nämä ovat näitä kulttuurin mukana tulevia kirjoittamattomia sääntöjä ja säätöjä, joihin ei voi tutustua ulkopuolelta vilkaisemalla.
Kesämeininkeihin etunojapyörä, jossa on lyhyet kammet ja melkoisen avoin sylikulma. Ei minusta ihan tyhmä idea.
Mites tota pitää tuunata, jos haluaa uida selkää? Evä toiselle puolelle?
Tämän videon kuvassa on tarkemmin tarkastellen varsin outo nojakki. YouTubessa on nykyään paljon tekoälyn tekemää sisältöä. Onneksi sen yleensä vielä erottaa aidosta.
Siinä on jotain käsipyörän piirteitä, jarrulevyt jännästi molemmin puolin kiekkoja, runko takana kiertää mielenkiintoisesti, jokin valtava taskulamppu keulalla valaisimena osoittamassa yläviistoon...
En laita varsinaista linkkiä videoon, koska en halua tukea tällaista sisältöä
Jos tekoäly osaisi tehdä toimivia pyöriä, voisimme lopettaa nämä rakenteluhommat. Jännästi noissa tekoälynkin tekemissä harjoitelmissa on samanlaisia vikoja ja ongelmia kuin ensimmäisiä kertoja esineitä suunnittelevien opiskelijoiden harjoitelmissa; asioita ei ole mietitty läpi asti, vaan on jätetty ajatus kesken.
Onkos tuo kuvassa kaksiraiteinen kolmipyörä, kun otsikko puhuu trikeistä?
Nyt ei ole varsinaisesti nojapyörä, mutta minusta oivaltava versio räpättimestä. En tiedä, onko tästä mitään hyötyä, mutta oivalluksen jakaminen parantaa aina vähän maailmaa.
Hyvät soundit lähti räpättimestä, hyvin keksitty idea!
Jess, 1,5 litran pullosta lähtis varmaan melkein harrikkamainen soundi
Terveisin Artsi
Jouta Quad (Arcus III)