Lainaankin tän tänne hyväntuulen ketjusta
janx kirjoitti:janx kirjoitti:Eilen oli hyvä perjantai 13. päivä. Toistaiseksi tämän elämän paras, kun tapahtui nippu hyviä asioita.
Näyttää siltä, että olen saamassa tilaisuuden vähentää henkilöautoriippuvuuttani (noin -10000km/v parhaimmillaan), koska tuleva työ mahdollistaa muutkin kulkuneuvot (pyörällä 10km, bussilla ikkunan alta oven eteen 24min/10km, autolla 13km). Tämä tosin tarkoittaa sitä, että pää on alkanut miettiä ympärivuotista kulkupeliä sähköavustettuna. Ajatus tosin vielä haparoi ja miettii suuria. Ajatusten selkeytys (tai sekoitus) vaatii vielä pari yötä unta. 
No saa nähdä kuinka pitkä ilo tämä nyt sitten on. YT:t alkaa ensi viikolla. Normimeno. 
Jaksamisia! Epätietoisuus ja odotus on rassaavaa
en tiedä haetaanko noissa yleensä jotain uutta ideaa säästöille vaan pelkästään normiteatteri ja irtisanomiset?
Paljoa en laeista ja asetuksista tiedä mutta meillä ei tainnut mennä ihan pykälien mukaan, meidän firman neuvottelu oli tämmöinen:
15.pv. tuli whatsappiin viesti, että tänään tai huomenna pitää käydä hallilla neuvottelussa tunneista, muutoksia luvassa ja muutokset astuu voimaan 16. Pv.
No hallilla lyötiin eteen lappu jossa kerrottiin ettei ylitöistä enää makseta ja voi valita joko työaikapankin tai ylityömallin jossa tuntipalkkaa oli korotettu huimat 15c/h, se neuvotteluista...
Tähän saakka kun olen laittanut omaan tuntilistaan samat kuin auton tunnit niin homma on pelannut mutta vikassa palkassa oli nyppästy ruokatunti pois, sillai ilmottamatta... jos työtekijälle tulee vuositasolla reilu tonnin pudotus palkkaan niin jotenkin odottaisin, että siitäkin "neuvotteluissa" olisi mainittu. Juu. Eipä sillä, vissii ylimääräistä hyväähän tuo oli (tosin sama käytäntö edellisessä työpaikassani vaikka auto oli urakka-ajossa) mutta toisaalta asiakas on saanut puhelimella palvelua myös ruokatauolla ja jos on ollut kiiruskeikkaa niin soppa on lusikoitu vauhdilla tai ruokatauko on ollut klo 16 jälkeen (piirturista viis) mutta ei enää jatkossa
nyt ruokatauko on omaa aikaa ja pitänee se siten myös vähentää auton tunneista.
Sen verran päässä napsuu, että neuvottelin keskimääräiset viikkotunnit 32,5h/vk eli siksi tämän voisi laittaa hyvän tuulen ketjuun
toisin sanoen palkka 6,5 h päivä ja jos/kun tekee enemmän niin loput menee pankkiin josta saa ottaa palkallisia vapaapäiviä. Itse tykkään jos toimii.
Tänään vaan meinasi napsahtaa päässä lopullisesti, tuurasin toisessa hommassa 12h ja mun vakihommaa piti "jonkun" hoitaa se 4h mitä asiakas oli tilannut mutta ei sitten "kukaan" hoitanut... en kysellyt perään kun homma piti olla hoidossa ja aikuisia ihmisiä ja kaikkee... saa nähdä mikä katastrofi on maanantaina hoidettavana. Sen verran ikävältä puristava olo rinnassa ja ahdistus päässä tuntui, että piti kysellä missä firmassa on työterveyshuolto... tuntus, että hirveästi ei voi enää jousta venyttää