Jännän näköinen peli.
Noin alas lasketusta kampikeskiöstä on etua yläohjauksen kannalta. Vähän minua hirvittää kuitenkin tuo kantapäiden kiinniotto etupyörään käännettäessä. Kaarevaa mäkeä noustessa on kyllä kieli keskellä suuta.
Sakari
Jännän näköinen peli.
Noin alas lasketusta kampikeskiöstä on etua yläohjauksen kannalta. Vähän minua hirvittää kuitenkin tuo kantapäiden kiinniotto etupyörään käännettäessä. Kaarevaa mäkeä noustessa on kyllä kieli keskellä suuta.
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
Teemu Kalvas kirjoitti:PW kirjoitti:jos vielä niihin sais 60-65 hampaisen rattaan ni sitt ois hyvä.
Minulla on muuten käytöstä poistettu 63-hampainen (130 mm 5-pulttikiinnityksellä eli sopii Shimanon maantiekampiin.) Voisin tuoda sen mukaan Lowrideen, jos vain muistan.
Uusia saa varmaan vain ulkomaankaupasta, recumbentparts.com olisi ensimmäinen arvaus.
Tarkottaako tuo 130mm sitä matkaa pultista toiseen vai sitä bolt circle diameter:iä ?
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
irakas kirjoitti:Jännän näköinen peli.
Noin alas lasketusta kampikeskiöstä on etua yläohjauksen kannalta. Vähän minua hirvittää kuitenkin tuo kantapäiden kiinniotto etupyörään käännettäessä. Kaarevaa mäkeä noustessa on kyllä kieli keskellä suuta.
Sakari
Kantapäät miusta vielä menee mutt tuossa kun ottaa kampi kumiin määrätyissä asennoissa,niin se on vähän petollinen. Tänään meinasin mennä nurin kun en asiaa ajatellut. Hanskakäden sain maahan ni se pelasti nololta tilanteelta. Tuo mataluus helpottaa tietysti noita läheltäpiti tilanteita.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Teemu Kalvas kirjoitti:PW kirjoitti:jos vielä niihin sais 60-65 hampaisen rattaan ni sitt ois hyvä.
Minulla on muuten käytöstä poistettu 63-hampainen (130 mm 5-pulttikiinnityksellä eli sopii Shimanon maantiekampiin.) Voisin tuoda sen mukaan Lowrideen, jos vain muistan.
Uusia saa varmaan vain ulkomaankaupasta, recumbentparts.com olisi ensimmäinen arvaus.
Tarkottaako tuo 130mm sitä matkaa pultista toiseen vai sitä bolt circle diameter:iä ?
Bolt circle diameteriä. Pultista toiseen matka on, öö, en muuten osaa laskea päässä, jotain 7 sentin luokkaa. 130 on kuitenkin maantiejutuissa se yleinen, sitten on 135 jota tekee vain Campagnolo ja 110 joka kulkee nimellä compact.
Olen viritellyt pyörää lowride kuntoon , eli pientä sipistelyä jotta ilkee tulla joukkoon tummaan.
Levyjarrusta on kuulunut jarruttaessa rahisevaa äänä , erilaista kuin alussa. nyt kun tarkemmin kattelin sitä niin jarruttaessa se jarru puristaa sitä levyä vain toisesta suunnasta ja levy taipuu samalla. Mielestäni se alussa puristi molemmin puolin , onko mitään tehtävissä vai olenko ostanut surkeet jarrut ?
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Olen viritellyt pyörää lowride kuntoon , eli pientä sipistelyä jotta ilkee tulla joukkoon tummaan.
Levyjarrusta on kuulunut jarruttaessa rahisevaa äänä , erilaista kuin alussa. nyt kun tarkemmin kattelin sitä niin jarruttaessa se jarru puristaa sitä levyä vain toisesta suunnasta ja levy taipuu samalla. Mielestäni se alussa puristi molemmin puolin , onko mitään tehtävissä vai olenko ostanut surkeet jarrut ?Petri
Nyt kun katoin tuon asentamattoman jarrun niin itseasiassa sehän puristaa vaan toiselta puolelta. Pitäskö se asentaa niin ett se levy on tavallaan toisessa laidassa jottei puristus väännä levyä ?
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Nyt kun katoin tuon asentamattoman jarrun niin itseasiassa sehän puristaa vaan toiselta puolelta. Pitäskö se asentaa niin ett se levy on tavallaan toisessa laidassa jottei puristus väännä levyä ?
Ehdottomasti! Näin kai suurin osa mekaanisista levyjarruista toimii, eli vain toinen pala liikkuu ja toinen säädetään ihan iholle ettei levy taivu jarrutuksessa liikaa.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Penkkiä muotoilin ja tein reikiä, jos noihin sais pehmusteet jotenkin viritettyä. Pari kerrosta lantrattua venelakkaa vedettynä.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Vahteen siirtäjän kiinnityskorvaketta siirsin hiukan ulospäin kun pienimmällä rattaalla en saanut sitä pelittämään. Hyppää aina välillä ketju rattaalla korkeammalle, ei tipu pois mutta ei pysy pohjassakaan kokoaikaa. Homma ei kuitenkaan parantunut tuosta siirrosta. Missähän vika ? Ratas on 11 hampainen , jotenkin näyttää niiku se olis liian pieni ett ketju ei taipuis tarpeeks mutkalle . Eli onko väärä ketju, kaupassa väitti ett tää käy 8 rattaiseen pakkaan. Ketju on muistaakseni sram P38 (korjattu, siis sram PC 38 ) . Vaihde vipuja en oo vieläkään saanu joten en oo muita vaihteita päässy kokeilemaan mutt tuolla 13 hampaisella se pyörii ihan hyvin.
Pitää vissiin lähtee Lappeenrannan biltemasta hakemaan vivut jos sieltä löytyis kun ei ne tunnu saapuvan tuohon paikalliseen liikkeeseen johon ne tilasin. Jos sais edes muutaman pienemmän vaihteen tuohon toimimaan jolla pärjäis loppuviikon koitoksissa Lowridessa.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Sram PC38? Onko vaihtaja uloimman rattaan kohdalla kun vivusta valittu raskain vaihde? Jos ei niin mikä sen liikettä rajoittaa? Vaihtajan stoppari ruuvit vai vaijeri? Jos menee uloimmalle rattaalle niin pysyykö siellä kun käännät ohjausta? Voi olla että vaihtajan jousivoima on niin pieni tuossa reunassa pakkaa että ketju vedättää sitä kohti suurempia rattaita. Kyllä sen pitäisi 11 hampaisellakin moitteetta toimia, jos vain liitoskohta on jouheva. Pelkän ketjutyökalun puristus jättää liitoksen liian tiukaksi ja ketju ei taivu siitä kohti luontevasti, kannattaa joko leventää littämisen jälkeen jollakin työkalulla tai taivutella ketjua sivusuunnassa käsillä.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Tänään sain asennettua tuon bilteman vaihdevivun. Yhtään en säätänyt vaan laitoin vaijerin kiinni ja läksin ajamaan. Löytyihän sieltä lisää vaihteita aikaisemman kahden lisäksi. Pienintä ratasta en nyt edes kokeillut, siirtäjän ruuvirajoittaa sen nyt toiseks pienemmälle rattaalle. Pitää seuraavaks perehtyä tarkemmin tuohon säätöön.
Ihmettelin vaan kun vaihteet toimi paremmin kun edessä oli pienempi ratas käytössä ja isommalla eturattaalla vaihteet rutisivat ja vaihtuivat hyvin hitaasti. Miten nuo eturattaat vaikuttaa myös takimmaisiin ?
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Ihmettelin vaan kun vaihteet toimi paremmin kun edessä oli pienempi ratas käytössä ja isommalla eturattaalla vaihteet rutisivat ja vaihtuivat hyvin hitaasti. Miten nuo eturattaat vaikuttaa myös takimmaisiin ?
Petri
Villi veikkaus, ketju menee turhan kireälle suuremmalla eturattaalla.
Nojaillaan!
Trek r200 kirjoitti:PW kirjoitti:Ihmettelin vaan kun vaihteet toimi paremmin kun edessä oli pienempi ratas käytössä ja isommalla eturattaalla vaihteet rutisivat ja vaihtuivat hyvin hitaasti. Miten nuo eturattaat vaikuttaa myös takimmaisiin ?
Petri
Villi veikkaus, ketju menee turhan kireälle suuremmalla eturattaalla.
Joo tuo on varmaan totta kun en oo pidentäny ketjua vaikka suurensin rattaita. Pitääpä jatkaa ketjua.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
jviirret kirjoitti:Sram PC38? Onko vaihtaja uloimman rattaan kohdalla kun vivusta valittu raskain vaihde? Jos ei niin mikä sen liikettä rajoittaa? Vaihtajan stoppari ruuvit vai vaijeri? Jos menee uloimmalle rattaalle niin pysyykö siellä kun käännät ohjausta? Voi olla että vaihtajan jousivoima on niin pieni tuossa reunassa pakkaa että ketju vedättää sitä kohti suurempia rattaita. Kyllä sen pitäisi 11 hampaisellakin moitteetta toimia, jos vain liitoskohta on jouheva. Pelkän ketjutyökalun puristus jättää liitoksen liian tiukaksi ja ketju ei taivu siitä kohti luontevasti, kannattaa joko leventää littämisen jälkeen jollakin työkalulla tai taivutella ketjua sivusuunnassa käsillä.
Jukka
Nyt vaihteet toimii ainakin välttävästi, edelleenkin tuo pienin ratas hyppyyttää ketjua. Jokaisella rattaan pyörähdyksellä ketju hyppää pohjalta mutt ei lähde pois. Ohjauksen kääntökään ei tiputa ketjua. Tarkempi tieteellinen tutkimus paljasti ett ketju onkin Sram PC48, vaikuttaako asiaan ? Paketissa ainakin luki ett 8 rattaiselle . Edelleen näyttää miusta siltä ett ketju ei taipuis rattaan ympärille.
No ehkä ratkee Peurangassa kun on viisaampia paikalla.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Nyt vaihteet toimii ainakin välttävästi, edelleenkin tuo pienin ratas hyppyyttää ketjua. Jokaisella rattaan pyörähdyksellä ketju hyppää pohjalta mutt ei lähde pois. Ohjauksen kääntökään ei tiputa ketjua. Tarkempi tieteellinen
tutkimus paljasti ett ketju onkin Sram PC48, vaikuttaako asiaan ? Paketissa ainakin luki ett 8 rattaiselle . Edelleen näyttää miusta siltä ett ketju ei taipuis rattaan ympärille.
No ehkä ratkee Peurangassa kun on viisaampia paikalla.Petri
Vaikee sanoo näkemättä, yleensähän kulunut hammasratas ja/tai ketju on hyppimisen syy. Yksi säätö tulee mieleen, eli kulkeeko se vaihtajan ylempi pikkurissa tarpeeksi lähellä hammasrattaita. Takavaihtajassahan on neljä säätöä. Rajoitinruuvit suurimmalle ja pienimmälle rattaalle, vaijerin kireys säätö vaihteiden vaihtumiseen ja ruuvi takavaihtajan eteen/taakse säätöön. Hankalempi kirjoittaa kun näyttää
Nojaillaan!