Sivu 7/11
					
				Re: Low ~ Mid Racer
				Lähetetty: 09 Syys 2010, 13:24
				Kirjoittaja THuhtamaki
				Varustelu jatkuu...
Tänään saapui kaivatut taustapeilit mallia Blackburn multi-fit. Selkeä näkyvyys, eivät tärise yhtää sen enempää ku ohjaustankokaan karkealla pinnalla ajettaessa. Tulevat sen verran leveälle että omat olkapäät ei häiritse näkyvyyttä. Ja ovatpa kohtalaisen hienon näköisetkin  
 
Ja sitten pakollistet kuvat...
 
			 
			
					
				Re: Low ~ Mid Racer
				Lähetetty: 09 Syys 2010, 17:42
				Kirjoittaja THuhtamaki
				Vaihtui takakiekoksi kapeampi 32mm Halo Combatin tilalle, Halo:n levyjarrunavalla ja Rigida:n aero 17mm kehällä varustettu. Tarkoituksena oli ens kesänä (tai jo nyt syksyllä) kokeilla jotain racing henkistä kapeaa slicksiä alle...
 
			 
			
					
				Re: Low ~ Mid Racer
				Lähetetty: 13 Syys 2010, 10:38
				Kirjoittaja THuhtamaki
				Tänään DHL:n rekka toi raaseriin Optiman niskatuen.
Asennus oli erittäin nopea, kaksi reikää penkin keskilinjaan ja tuki paikalleen. Testiajo suoritetaan työmatkalla...
Ja parit kuvat paikallaan olevasta "tyynystä"
 
			 
			
					
				Re: Low ~ Mid Racer
				Lähetetty: 23 Syys 2010, 10:45
				Kirjoittaja THuhtamaki
				Laitoin uudet Continental Grand Prix 2009 renkaat kokeiluun... eli testataan "ääripäät" ensin.
Kävin polkemassa tuommosen lyhkäisen testipätkän ensin 60-406 / 60-559 Schwalbe Big Appleilla (paineet n. 4bar) ja heti perään sama lenkki 28-406 / 28-559 Continental Grand Prix 09:eillä.
 
Oheisesta .pdf tiedostosta ilmenee about kaikki strategiset tiedot lenkeistä.
 
PS. tuo n.70m matka ero johtuu pienestä oikaisusta reitillä...
[edit]
Ainiin meinasin uohtaa laittaa kumien painovertailut näkösälle...
Painot sisäkumeineen:
Big Apple                                  60-406 = 800g, 60-559 = 1220g yht. 2020g
Continental GP                          28-406 = 310g, 28-559 = 410g yht. 720g
[muoks]
.peedeeäffässä on pikku virhe. Lämpötila oli Big Applen testi reissulla 9astetta ja contien testillä 9,5astetta...
 
			 
			
					
				Re: Low ~ Mid Racer
				Lähetetty: 23 Syys 2010, 11:04
				Kirjoittaja jviirret
				Ohhoh, ompa pieni ero keskinopeudessa. Vain 3% nousu, olisin varmasti veikannut suurempaa eroa. Pistäppä kuvaki, kuinka paljon ulkonäkö muuttuu ku renkaat ohenee reilusti.
Jukka
 
			 
			
					
				Re: Low ~ Mid Racer
				Lähetetty: 23 Syys 2010, 11:14
				Kirjoittaja THuhtamaki
				On niin ruman näköinen että kehtaakohan laittaa  
 
			 
			
					
				Re: Low ~ Mid Racer
				Lähetetty: 23 Syys 2010, 11:37
				Kirjoittaja THuhtamaki
				Tässäpä sitte kuva tuosta "rimpulasta" ja tarrasta jonka tälläsin keulapuomiin...
 
			 
			
					
				Re: Low ~ Mid Racer
				Lähetetty: 30 Syys 2010, 18:33
				Kirjoittaja THuhtamaki
				No ni tuuninki kierre alkoi, saas nähä mihin loppuu 
Tuommosen rinkulan olivat mulle leiponeet idän ihmemaassa. Tuohon pitääs sitte alkaa pinnoja metsästeleen ja napahan siihen on jo tulossa ensviikolla.
 
			 
			
					
				Re: Low ~ Mid Racer
				Lähetetty: 01 Loka 2010, 22:18
				Kirjoittaja Höregrö
				Wau! Komee aerokehä, mistä hankit ja paljon kustansi? Miksi päädyit tuubeihin avorenkaan sijaan ja onko pinnat minkä tyyppisiä?
edit: Komeen kokoinen lennokki muuten, luulin ensin että kehä on kakskyttuumainen  
 
			 
			
					
				Re: Low ~ Mid Racer
				Lähetetty: 02 Loka 2010, 01:06
				Kirjoittaja THuhtamaki
				Pinnoja ei ole vielä hankittuna koska kiekkoon tulee 32h mtb napa (jarrulevykiinnikkeellinen) jonka kanssa pinnan mitta on vetopuolella 221mm ja jarrulevyn puolella 223mm, ovat semmoisia mittoja joita ei ainakaan vielä ole tullut vastaan missään kaupassa. Todennäköisesti kuitenkin päädyn normaaleihin mustiin 2mm pinnoihin.
Vanteen tilasin eBayn kautta kiinasta, ja koska tullaukselta tällä kertaa vältyttiin hintaa kertyi 154€ toimituskuluineen (n. 40€ toim.kulut).
Tuubiin päädyin siksi että juuri tilaus päätöstä tehdessäni en löytänyt avokumeille 32pinnaisia vanteita. Noissa avokumelle tehdyissä kehissä näyttä järkiään olevan alumiininen kylki johon kumi kiinnittyy. Toki on täyskuituisiakin, mutteivät kuulemma kestä juurikaan maantie ajoa, vaan ovat pelkästään sileille ratapinnoille tarkoitettuja.
BTW. Tuossa koneen nokalla on 23 tuumainen rupelli 
 
			 
			
					
				Re: Low ~ Mid Racer
				Lähetetty: 04 Loka 2010, 17:18
				Kirjoittaja THuhtamaki
				Varustelu sen kun jatkuu....
Tänään asensin Ortliebin Bike-Box 2:n tavaratelineelle. Kuvista joku saattaa jo huomatakin että asensin laatikon takaperoisesti. Muotoilu sopii mielestäni paremmin näinpäin asennettavaksi...
 
			 
			
					
				Re: Low ~ Mid Racer
				Lähetetty: 06 Loka 2010, 20:42
				Kirjoittaja THuhtamaki
				Uutta osaa taasen raceriin...
Ohjainlaakeri "petti" eli kuulat oli painanut kooleihin ikävästi tuntuvat kolot. Korjaukseksi tilasin Token merkkisen neulalaakeroidun headsetin.
Toisen tuuninkiosan tilasin ihan vain mielenkiinnosta miten tuo toimii, on Avid RollaMajig. Pikkusen testiajon jälkeen voi sanoa että toimii. Aika näyttää kuinka kauan toimii. Eli kikotin on vaihde tai jarruvaijerin mutka, jossa vaijeri kiertää n. 100 astetta rullan päällä. Tämä poistaa siis vaihtajan luota sen pitkän vaijerilenkin...
No yks kuva kertoo enempi ku....
http://picasaweb.google.com/lh/photo/y7 ... directlink
Ja headsetti asennettuna:
http://picasaweb.google.com/lh/photo/Oe ... directlink
Ja varustelu jatkuu....
 
			 
			
					
				Re: Low ~ Mid Racer
				Lähetetty: 06 Loka 2010, 20:47
				Kirjoittaja mhelander
				THuhtamaki kirjoitti:No yks kuva kertoo enempi ku....

Ja headsetti asennettuna:

Ja varustelu jatkuu....
 
Kuvat ei oikein osu kohdalleen mutta galleriasta asia selvisi.
Mistä hommasit ton rullalla olevan 90-asteen kulman ?
Oliko neulalaakeroitu headsetti mallia 1-1/8" kierteellinen ?
M5:een tarttis varmaan molemmat, ja paikalliset routaurat etenkin pyöräteillä on tehnyt jo alle tonnin ajoilla ohjainlaakereista turhan keskittävät...
 
			 
			
					
				Re: Low ~ Mid Racer
				Lähetetty: 06 Loka 2010, 20:51
				Kirjoittaja THuhtamaki
				CRC:ltä molemmat. Tuo vaijerirulla on Avid RollaMajig hintaa oli pikkasen reilu 7€. Headsetti on 1" kierteellinen.
 
			 
			
					
				Re: Low ~ Mid Racer
				Lähetetty: 06 Loka 2010, 20:54
				Kirjoittaja kkolja
				THuhtamaki kirjoitti:
Toisen tuuninkiosan tilasin ihan vain mielenkiinnosta miten tuo toimii, on Avid RollaMajig. Pikkusen testiajon jälkeen voi sanoa että toimii. Aika näyttää kuinka kauan toimii. Eli kikotin on vaihde tai jarruvaijerin mutka, jossa vaijeri kiertää n. 100 astetta rullan päällä. Tämä poistaa siis vaihtajan luota sen pitkän vaijerilenkin...
 
Mistäs löysit rollamajigin? Pari vuotta sitten yritin sellaisia hankkia, niin luulin saaneeni Euroopan viimeisen. Ruotsista löytyi yksi, kaikki saksalaiset ja brittiläiset liikkeet myi eioota ja vakuuttelivat tuotteen valmistuksen olevan loppu. Jenkeissä ois ollu, mutta toimituskulujen kanssa liki viiskymppiä. Toimi kyllä tehtävässään todella loistavasti!