Sivu 7/76

Re: Renkaat

Lähetetty: 14 Huhti 2013, 15:29
Kirjoittaja PW

Miulla on muutaman vuoden vanhat nokian nastarenkaat, niihin ilmesty kans heti halkeemat mutta ei oo paljoo muuttunu sen jälkeen, kilometrejä ei hirveesti noilla oo.
Äsken kaivoin kesärenkaan esiin continental tour - jotain, viimevuonna ostin eikä sillä montaa kilometriä oo ajettu, kuitenkin kyljet pientähalkeemaa täys.

Petri


Re: Renkaat

Lähetetty: 14 Huhti 2013, 19:33
Kirjoittaja kissaniitty
jviirret kirjoitti:

Tässä on uutta Nokia laatua. Tai, no, tuohan ei ole NOKIA, kuten ennen wanhaan, vaan "nokian" joka hieman muistuttaa tuota alkuperäsitä NOKIAa.
Kuva yhden talven ajetusta nastarenkaasta, Bilteman kumi meni sentään kaksi talvea ennen kuin oli tuossa kunnossa...

Jukka

Mulla ollu Rollspeed Winter (47-559) takarenkaana jo kolme talvea eikä kyllä näytä noin pahalta, kulutuspintakin on vain vähän rispaantunut. Kyljessä tosin lukee vielä Made in Finland, olisiko asialla vaikutusta...

Timo


Re: Renkaat

Lähetetty: 16 Huhti 2013, 21:08
Kirjoittaja Nojanalle

Kuva
Onko kellään kokemusta tästä renkaasta.http://www.bikeshop.fi/40_559_Schwalbe_ ... &listpos=3
Ei olisi kovin pahan hintanen 23€. Nyt pitää löytää kesäksi Nazcaan kohtuuliset renkaat alle. :?: :?: :?:


Re: Renkaat

Lähetetty: 16 Huhti 2013, 21:41
Kirjoittaja Wacky

Ei ole kokemusta, mutta ei vakuuta paperilla. Mielummin ostaisin joko marathon racer EVO tai supremet. Tuon renkaan pistosuojaus on lähinnä nimellinen vrt. racer EVOn tai supremen ja ne on kolmanneksen kevyempiä kun tuo. Toki ne keventää lompakkoa enemmän, mutta kun puhutaan 9 e hinta erosta niin ei pitäis olla vielä maailmaa kaatava.
Täältä löytyy kohtuu hintaan -> http://www.bike-discount.de/shop/k371/a ... lding.html


Re: Renkaat

Lähetetty: 27 Huhti 2013, 22:40
Kirjoittaja GodTdd

Itsekin olen tässä renkaiden vaihtoa miettinyt kun omat maraton plussat alkaa olla sen verran viiloilla (siis kivien/lasien yms. pistojen takia) että uusille olisi tarvetta.

Itsekin olen maraton racer EVO, supremea tai kojakkeja miettinyt. Kuvastosta [1] katselin ja kovasti yritin pähkäillä minkälaiset Gauchoon lykkäisin alle. Nykyiset kuitenkin on 47-559 ja nopeampaa tahtoisi alle mutta pistosuojauksesta en tahtoisi luopua.

Continentaleja ja Michelin puolelta renkaita katselin mutta sopivaa rengasta ei 559 koossa oikein ollut...

[1] http://www.schwalbe.com/language/ebooks ... x.html#/1/


Re: Renkaat

Lähetetty: 27 Huhti 2013, 23:16
Kirjoittaja terppa
GodTdd kirjoitti:

Itsekin olen maraton racer EVO, supremea tai kojakkeja miettinyt. Kuvastosta [1] katselin ja kovasti yritin pähkäillä minkälaiset Gauchoon lykkäisin alle. Nykyiset kuitenkin on 47-559 ja nopeampaa tahtoisi alle mutta pistosuojauksesta en tahtoisi luopua.

Minulla oli Pioneerissa ennen Kojakit (olisko jotain 5-6 tkm alla pyörineet) ja se on aika hyvä kompromissi nopeuden, keveyden, kestävyyden ja pistosuojauksen kanssa. Muistan ainoastaan yhden rengasrikon ja epäilys on, että se kiven siru olisi voinut myös keväällä renkaanvaihdon yhteydessä kulkeutua väärälle puolelle kumia kun niin pian renkaanvaihdon jälkeen puhkesi. 35-559 kokoa olivat. Nykyisin on 28 mm Duranot ja sellaiset laittaisin uudelleen mikäli valita pitäisi, itse asiassa kinneriin laitoin tänään eteen Duranot Kojakien tilalle ja vehje muuttui vakaammaksi ajaa, tosin toisen puolen renkaassa oli nirhaumaa renkaan sivussa niin ei voi ihan täysin vertailla, ne on kyllä pykälän verran epämukavammat mutta mitä ominaisuuksia kukakin arvostaa...


Re: Renkaat

Lähetetty: 28 Huhti 2013, 09:21
Kirjoittaja Hopea

Tuolla aiemmin oli juttua Marathon Wintereistä. Talvella niistä kerrottiin minulle etteivät kestä tuota tappajasepeliä ja saisi olla paikkamassa koko ajan.

Minä kuvittelin talvella laittavani jonkin nimettömän Biltema-renkaan Gekkoon. Rengas tuli pythonin mukana enkä katsonut kovin tarkkaan. Nyt pois ottaessani se olikin muuttunut Marathon Winteriksi. Koko talven se on pyörinyt alla ja en ole yhtään säästänyt... Tarkemmin katsottuna sen kyljet olivat tosi rapean näköiset, vaikka kulutuspintaa on hyvin jäljellä.


Re: Renkaat

Lähetetty: 29 Huhti 2013, 23:38
Kirjoittaja GodTdd
terppa kirjoitti:
GodTdd kirjoitti:

Itsekin olen maraton racer EVO, supremea tai kojakkeja miettinyt. Kuvastosta [1] katselin ja kovasti yritin pähkäillä minkälaiset Gauchoon lykkäisin alle. Nykyiset kuitenkin on 47-559 ja nopeampaa tahtoisi alle mutta pistosuojauksesta en tahtoisi luopua.

Minulla oli Pioneerissa ennen Kojakit (olisko jotain 5-6 tkm alla pyörineet) ja se on aika hyvä kompromissi nopeuden, keveyden, kestävyyden ja pistosuojauksen kanssa. Muistan ainoastaan yhden rengasrikon ja epäilys on, että se kiven siru olisi voinut myös keväällä renkaanvaihdon yhteydessä kulkeutua väärälle puolelle kumia kun niin pian renkaanvaihdon jälkeen puhkesi. 35-559 kokoa olivat. Nykyisin on 28 mm Duranot ja sellaiset laittaisin uudelleen mikäli valita pitäisi, itse asiassa kinneriin laitoin tänään eteen Duranot Kojakien tilalle ja vehje muuttui vakaammaksi ajaa, tosin toisen puolen renkaassa oli nirhaumaa renkaan sivussa niin ei voi ihan täysin vertailla, ne on kyllä pykälän verran epämukavammat mutta mitä ominaisuuksia kukakin arvostaa...

Panin kojakit tilaukseen. Loppu viikosta pitäisi pisin tulla ja katsotaan miten pelittää. Ihan ei uskaltanut 28 leiveisiin siirtyä, ainakaan vielä...


Re: Renkaat

Lähetetty: 29 Huhti 2013, 23:47
Kirjoittaja Ralii
GodTdd kirjoitti:
terppa kirjoitti:
GodTdd kirjoitti:

Itsekin olen maraton racer EVO, supremea tai kojakkeja miettinyt. Kuvastosta [1] katselin ja kovasti yritin pähkäillä minkälaiset Gauchoon lykkäisin alle. Nykyiset kuitenkin on 47-559 ja nopeampaa tahtoisi alle mutta pistosuojauksesta en tahtoisi luopua.

Minulla oli Pioneerissa ennen Kojakit (olisko jotain 5-6 tkm alla pyörineet) ja se on aika hyvä kompromissi nopeuden, keveyden, kestävyyden ja pistosuojauksen kanssa. Muistan ainoastaan yhden rengasrikon ja epäilys on, että se kiven siru olisi voinut myös keväällä renkaanvaihdon yhteydessä kulkeutua väärälle puolelle kumia kun niin pian renkaanvaihdon jälkeen puhkesi. 35-559 kokoa olivat. Nykyisin on 28 mm Duranot ja sellaiset laittaisin uudelleen mikäli valita pitäisi, itse asiassa kinneriin laitoin tänään eteen Duranot Kojakien tilalle ja vehje muuttui vakaammaksi ajaa, tosin toisen puolen renkaassa oli nirhaumaa renkaan sivussa niin ei voi ihan täysin vertailla, ne on kyllä pykälän verran epämukavammat mutta mitä ominaisuuksia kukakin arvostaa...

Panin kojakit tilaukseen. Loppu viikosta pitäisi pisin tulla ja katsotaan miten pelittää. Ihan ei uskaltanut 28 leiveisiin siirtyä, ainakaan vielä...

Täällä kans pari vuotta kojakeilla ajettu. Kestävät näköjään jossain määrin hiekkatielläkin ajoa.


Re: Renkaat

Lähetetty: 05 Touko 2013, 00:38
Kirjoittaja ki

voisiko tai onko jotain estettä sille että talvirenkailla ajaa vuoden läpi jottei tarvitsisi vaihtaa renkaita


Re: Renkaat

Lähetetty: 05 Touko 2013, 01:01
Kirjoittaja Mustasudenkorento
ki kirjoitti:

voisiko tai onko jotain estettä sille että talvirenkailla ajaa vuoden läpi jottei tarvitsisi vaihtaa renkaita

Kyllä kai niitä ympärivuotisia renkaitakin on, en minä ikinä ole pystäriinkään vahdellut kumeja vuoden ajan mukaan...
Eli jos ei niissä nastoja ole niin ei niitä tarvitse vaihtaa...

Täällä vain osa tahtoo kaiken irti nojakistaan niin kesäksi laitetaan keposampaa kumia alle..


Re: Renkaat

Lähetetty: 05 Touko 2013, 07:25
Kirjoittaja jviirret
ki kirjoitti:

voisiko tai onko jotain estettä sille että talvirenkailla ajaa vuoden läpi jottei tarvitsisi vaihtaa renkaita

Kyllä nastarenkailla voi ajaa ympäri vuoden. Työpaikan pyörissä on sellaiset eikä niitä kukaan vaihtele. Sivuttais pito betonilla/asfaltilla kumia huonompi ja painoa enempi. Pidemmällä matkalla se nastojen rapina varmasti ärsyttäisi.

Jukka


Re: Renkaat

Lähetetty: 05 Touko 2013, 07:59
Kirjoittaja irakas
jviirret kirjoitti:
ki kirjoitti:

voisiko tai onko jotain estettä sille että talvirenkailla ajaa vuoden läpi jottei tarvitsisi vaihtaa renkaita

Kyllä nastarenkailla voi ajaa ympäri vuoden. Työpaikan pyörissä on sellaiset eikä niitä kukaan vaihtele. Sivuttais pito betonilla/asfaltilla kumia huonompi ja painoa enempi. Pidemmällä matkalla se nastojen rapina varmasti ärsyttäisi.

Jukka

Kyllä minun mielestä kannattaa nastarenkaat vaihtaa kesärenkaisiin. Sen aina näin keväällä huomaa, kuinka paljon kevytkulkuisempi pyörä on ilman nastoja. Turhaanhan niitä nastoja kuluttaa, ja onhan nastarenkaat jo sinänsä huomattavasti painavammat kuin nastattomat.

Sakari


Re: Renkaat

Lähetetty: 05 Touko 2013, 08:36
Kirjoittaja ki

mun suunnitelmissa on ajaa kauppaan ja takaisin talvisin siis lyhyitä matkoja
miten sitten jos ostan nastattomat talvirenkaat onko ne merkittävästi huonommat talvella kuin nastarenkaat kun matkaa on kilometri ja tarakalla tavaraa
pyärän mukana tulee ilmeisesti kesärenkaat joka tapauksessa ja talvirenkaat ostetaan erikseen yleensä?


Re: Renkaat

Lähetetty: 05 Touko 2013, 08:47
Kirjoittaja ki

eikö ilman nastoja oo kuitenkin suurempi riski kaatua jäisellä alustalla kun eihän se matkaa katso,vauhtia varmaan
onko pyörille kitkarenkaita?
jos haluaa pärjätä yksillä renkailla niin yleisrenkaat joilla pärjää jotenkin lyhyet matka talvella mutta jotka ei liikaa haittaa ajamista kesällä?
talvella kun ei oo hiekoitettu niin kävellessähän vauhdin laskeminen auttaa