Kilpuria hommaamassa

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Kilpuria hommaamassa

Viesti Kirjoittaja mhelander »

jori kirjoitti:

Paljonkos se vaaka sitten näytti, vaiko juuri tuon 900g. Oli vain niin pyöreä summa, että en oikein tästä tekstistä käsittänyt onko tuo 900 punnittu vai laskettu.

Vaaka näytti KMC-ketjulle tasan 900g. Se on M5 lowracer -mittainen (pari lenkkiparia ylipitkä) ja lyhenee MP:lle.

jori kirjoitti:

MItäs leveyttä nämä kymmenvaihteisten ja ysivaihteisen ketjut ovat. Minä olen käyttänyt seiska-pakassani 1/2" X 3/32". Onko se samaa kuin ysissä, ja kympissä käytetään tätä 1/2" X 1/8", vai onko noita vieläkin kapeampia ketjuja.

Seuraavia löytyi KVG-menetelmällä :

  • 10-vaihteisen PC-1071 on 1/2" x 3/32" ja painaa 264g

  • 9-vaihteisen PC-971 on 1/2" x 3/32" ja painaa 298g

  • yli 3-vaihteisille PC-870 on myös 1/2" x 3/32" ja painaa 310g.

Eli erot yo ketjujen välillä tulee siitä kuinka paksut ulommat levyt ovat ja samalla paljonko pinnit tulevat läpi. Kyseiset mitat ovat ketjurattaiden hampaita varten. Näin 10-vaihteisen ketju käy kaikille 5-10 lehtisille kasettivaihteille ja etulehdille. Sheldon Brown sanoo että "parempaa" ketjua voi käyttää "köyhemmän" pakan kanssa mutta vaihdot ei ehkä suju yhtä hyvin kuin oikealla ketjulla.
Näin varmaan on, 8-vaihteisen ketjun sivut laahaa jo vierekkäisiä lehtiä 9-lehtisellä pakalla, voi silti toimia nippa-nappa kun kitkavivuilla käyttelee ja pitää korvat auki.

Kun osat ohenee, vähenee paino ja hinta nousee. 8-vaihteisen ketju maksaa 15 €, 10-vaihteisen jo 40 € (Bike24).

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Kilpuria hommaamassa

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Tuommonen halpa 7-vaihteisen ketju painoi noi 300g/paketti. Sitä meni mun highraceriin tasan 2,5pakettia ja lowraceriin 20cm vajaa kolme pakettia. Vähän outoa jos kapeampi ketju painaa enempi.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Kilpuria hommaamassa

Viesti Kirjoittaja mhelander »

jviirret kirjoitti:

Tuommonen halpa 7-vaihteisen ketju painoi noi 300g/paketti. Sitä meni mun highraceriin tasan 2,5pakettia ja lowraceriin 20cm vajaa kolme pakettia. Vähän outoa jos kapeampi ketju painaa enempi.

Jukka

Kaikki mun painot on 114-lenkkisille ketjuille ja kauppiaiden/valmistajan mukaan. Punnitsen sitten ylimääräiset osat jos kehtaan kuten katkaisemattomien painon.

Ei kapeampi paina enempää, miten se voisi kun sivulevyt on ohuempaa materiaalia ja tuohon hintaan jo tapitkin on onttoja.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Kilpuria hommaamassa

Viesti Kirjoittaja terppa »

mhelander kirjoitti:

Kun osat ohenee, vähenee paino ja hinta nousee. 8-vaihteisen ketju maksaa 15 €, 10-vaihteisen jo 40 € (Bike24).

10-vaihteisen kulutusosissa vissiin ennakointi kannattaa eli tarjousaikaan kannattaa tilata, hintaerot on ihan paperirahaa. Chainreactionilla halvin kymppiketju on 21.21€/kpl kun tilaa vähintään kolmepakettia (116 linkkinen 280g) nyt ois vielä 27. päivään saakka ilmainen rahti. Maallikolle ei vaan ole ihan avautunut mitä laatu/ominaisuuseroja numerosarjojen taakse kätkeytyy.

Keveä pyörä on sinulle tulossa :wink:

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Kilpuria hommaamassa

Viesti Kirjoittaja mhelander »

terppa kirjoitti:

10-vaihteisen kulutusosissa vissiin ennakointi kannattaa eli tarjousaikaan kannattaa tilata, hintaerot on ihan paperirahaa. Chainreactionilla halvin kymppiketju on 21.21€/kpl kun tilaa vähintään kolmepakettia (116 linkkinen 280g) nyt ois vielä 27. päivään saakka ilmainen rahti. Maallikolle ei vaan ole ihan avautunut mitä laatu/ominaisuuseroja numerosarjojen taakse kätkeytyy.

Keveä pyörä on sinulle tulossa :wink:

Ihan totta :)

Toisaalta, onko sillä eroa maksaako ketju 15 € vai 30 € kappale jos oletettu käyttöikä on 2-3 v ? Ehdin KMC:n ketjulla tonnin ajeleen ja siinä ei ole mitään kulumaa/venymää. SRAM PC-971 ketjulla on nyt ajettu yli 3500 km ja sama juttu. Sama pätee takapakkoihin; jos on jonkun kympin kalliimpi mutta painossa säästää niin ei ehkä kannata säästellä. Jos siis kilpuria rakentelee...

Jos ajattelee normaalilla kuluvien osien kuoletusajoilla niin kalliiksi ei tule ajaminen kummallakaan vaihtoehdolla. Kun vaan voisi vastustaa kiusausta päivitellä silloin tällöin jotakin muuta kivaa (ja kallista) osaa...

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
optimistx
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 675
Liittynyt: 26 Marras 2006, 18:49
Paikkakunta: Espoo

Re: Kilpuria hommaamassa

Viesti Kirjoittaja optimistx »

mhelander kirjoitti:

...

Jos ajattelee normaalilla kuluvien osien kuoletusajoilla niin kalliiksi ei tule ajaminen kummallakaan vaihtoehdolla. Kun vaan voisi vastustaa kiusausta päivitellä silloin tällöin jotakin muuta kivaa (ja kallista) osaa...

Lienee varmaa, että kaikkien muiden asioiden pysyessä muuttumattomina, kevyemmällä pyörällä pääsee kilpailussa nopeammin, jos maali on samalla korkeudella kuin lähtö.
(alamäkiajossa painavammalla on etunsa).
Tässä mielessä painon intohimoinen optimointi ei varmaan haittaa muuta kuin mahdollisesti rahapussia.

Tuli tässä mieleen aivan toinen tilanne. Kun optimoidaan hevosella ratsastamisen nopeutta kilpailussa, niin jostain syystä näyttää valikoituneen ratsastajiksi todella hinteliä ja kevyitä ihmisiä. ("jockey"). Hevonen hoitaa energiantuoton ja ratsastaja on turha painolasti. Ei olisi varmaan viisasta valita hintelää hevosta ja sinne selkään paksua ukkoa.

Onko sitten nojapyörällä pärjääminen sitä, että pyörästä on hyvä ottaa pois viimeinenkin gramma, mutta kuski pitäköön kaikki kilonsa hetkeäkään niitä ajattelematta ...? 100 grammaa pois ajokista on tärkeämpää kuin kilo kuskista? Tai ainakin mukavampaa ;).

Jos 100 kg:n systeemistä poistetaan 1kg massaa, niin se hyödyttää noin prosentin verran riippumatta siitä, oliko ko. massa ajokissa, varusteissa, kuskin rasvakerroiksissa. 100 grammaa pois taas hyödyttää kymmenesosan siitä, riippumatta, missä se oli.

Hieman emmin, pitääkö tuo väitteeni paikkansa kampien suhteen. Kun piirtelee polkiessa vaikuttavia voimia ja hitausmomentteja, niin täytyy ihastella, kuinka fiksusti oikea jalka täydentää vasenta ja päinvastoin, pitäen pyörivän massan kiihdytykset ja hidastukset pieninä tasaisella vauhdilla polkiessa. Tosin polkemisen aloittaminen ja lopettaminen tuhlaa pyörimisliikkeeseen sidottua energiaa, minkä huomaa varsinkin silloin, jos muutaman harvan sekunnin välein polkee ja pysäyttää polkemisen. On aika rasittavaa liikkua siten. Polkeminen siten, että jalkaterät liikkuvat suoraviivaisesti edestakaisin, onkin tässä suhteessa paljon huonompi vaihtoehto.

Elliptisillä polkemisratkaisuilla saatetaan lähestyä hieman suoraviivaisen liikkeen ominaisuuksia? Jos keksisi sellaisen yksinkertaisen mekaanisen ratkaisun, että polvien edestainen liike kompensoituisi jollain pyörimiseksi muuttajalla ... (Anteeksi kirjoittaminen ennen aivotoiminnan käynnistämistä, mutta tämä on taas yksi sellaisista päivistä).

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Kilpuria hommaamassa

Viesti Kirjoittaja terppa »

optimistx kirjoitti:
mhelander kirjoitti:

...

Jos ajattelee normaalilla kuluvien osien kuoletusajoilla niin kalliiksi ei tule ajaminen kummallakaan vaihtoehdolla. Kun vaan voisi vastustaa kiusausta päivitellä silloin tällöin jotakin muuta kivaa (ja kallista) osaa...

Lienee varmaa, että kaikkien muiden asioiden pysyessä muuttumattomina, kevyemmällä pyörällä pääsee kilpailussa nopeammin, jos maali on samalla korkeudella kuin lähtö.
(alamäkiajossa painavammalla on etunsa).
Tässä mielessä painon intohimoinen optimointi ei varmaan haittaa muuta kuin mahdollisesti rahapussia.

Tuli tässä mieleen aivan toinen tilanne. Kun optimoidaan hevosella ratsastamisen nopeutta kilpailussa, niin jostain syystä näyttää valikoituneen ratsastajiksi todella hinteliä ja kevyitä ihmisiä. ("jockey"). Hevonen hoitaa energiantuoton ja ratsastaja on turha painolasti. Ei olisi varmaan viisasta valita hintelää hevosta ja sinne selkään paksua ukkoa.

Onko sitten nojapyörällä pärjääminen sitä, että pyörästä on hyvä ottaa pois viimeinenkin gramma, mutta kuski pitäköön kaikki kilonsa hetkeäkään niitä ajattelematta ...? 100 grammaa pois ajokista on tärkeämpää kuin kilo kuskista? Tai ainakin mukavampaa ;).

Jos 100 kg:n systeemistä poistetaan 1kg massaa, niin se hyödyttää noin prosentin verran riippumatta siitä, oliko ko. massa ajokissa, varusteissa, kuskin rasvakerroiksissa. 100 grammaa pois taas hyödyttää kymmenesosan siitä, riippumatta, missä se oli.

Mielenkiintoisia näkökohtia... semmoista olen pohtinut, että jos on kaksi kuskia vaikkapa Kake 65 kg ja Pera 85 kg, kummankin painoindeksi (vai mikä se nyt oli) on sama niin eikö Peran lihaksisto ole elämän varrella kehittynyt vahvemmaksi kun joutuu liikuttamaan aina 20 kg enemmän massaa? eli mun mielestä Kake ei saa kovin paljon ansiotonta hyötyä keveämmästä kokonaispainosta.

Mä kyllä väittäisin, että on merkitystä mistä kohden kevennystä tapahtuu eli jos laitan tuplapainoiset renkaat pyörääni niin vaikutus kiihtyvyyteen ja sitäkautta ylämäkiajoon on suurempi kuin jos herkutteleisin saman grammamäärän vyötärölle. Toinen mitä kuvittelen niin kevennetyllä pyörällä jaksaa puskea mäkeä isommalla vaihteella eli vaihdot vähenee mikä taas pienentää nopeudenlaskua mäessä. Mitä mäkisemmässä maastossa ajaa sitä enemmän saa iloa kevyestä kulkineesta ja mitä enemmän siitä kulkineesta saa iloa sitä useammin sitä ulkoiluttaa mikä taas auttaa mahdollisessa moottorin kevennyshankkeessa :D

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17868
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Kilpuria hommaamassa

Viesti Kirjoittaja PW »

Miekin oon antanut itseni lukea tältä foorumilta ett pyörivistä osista "laihduttamisen" huomaa vauhdissa. Ehkäpä Optimistix todistaa tämän matemaattisesti oikeaksi tai vääräksi :D Se tietysti myös on totta ett ainakin miun kropasta on helpompi tai ainakin mahdollista poistaa 10kg rasvaa kun taas pyörästä ei oikeen millään saa 10kg pois :D Missähän suhteessa nää paino jakaumat on jos pyörivistä osista ottaa 100g , mitä se vastaa esim kuskista otettavaksi ?

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
optimistx
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 675
Liittynyt: 26 Marras 2006, 18:49
Paikkakunta: Espoo

Re: Kilpuria hommaamassa

Viesti Kirjoittaja optimistx »

PW kirjoitti:

Miekin oon antanut itseni lukea tältä foorumilta ett pyörivistä osista "laihduttamisen" huomaa vauhdissa. Ehkäpä Optimistix todistaa tämän matemaattisesti oikeaksi tai vääräksi :D Se tietysti myös on totta ett ainakin miun kropasta on helpompi tai ainakin mahdollista poistaa 10kg rasvaa kun taas pyörästä ei oikeen millään saa 10kg pois :D Missähän suhteessa nää paino jakaumat on jos pyörivistä osista ottaa 100g , mitä se vastaa esim kuskista otettavaksi ?

Petri

Joo, unohdin pyörivien osien merkityksen.
Pyörivistä osista massanvähennys vastaa enintään kaksinkertaista ei-pyörivän vähennystä, jos mittaillaan kiihdyttämiseen tarvittavaa energiaa. Toisaalta pyörivä massa antaa sen enintään tuplaenergiansa myös kokonaan takaisin.
Jos vanteet vaihtaa yhteensä 100 g kevyempiin, niin kuski kiihtyy silloin samanverran paremmin kuin olisi noin 150-200 grammaa laihempi. Tai jos olisi jättänyt noin 150 -200 gramman työkalun kotiin.

Tästä fysikaalisen todistuksen saa varmaan lukion fysiikan oppikirjasta, jos siellä on yhä esimerkki onton sylinterin pyörittämisestä alas kaltevaa tasoa. Sen suoraviivaisen liikkeen energia alapäähän tullessa on puolet samanpainoisen liukkaan saippuanpalan energiasta. Energia kaltevan tason yläpäässä = massa * g * h , jossa g = 9.81 m/s2 ja h on tason yläpään pystysuora korkeus. Se energia muuttuu saippuanpalalla liike-energiaksi massa * vauhti2 /2. Ontolla sylinterilla saatu energia jakautuu puoliksi suoraviivaiseksi liikkeeksi ja puoliksi pyöriväksi liikkeeksi (koska sen ulkopinta kulkee liukumatta). Onton sylinterin nopeus on noin 71.4 % saippuanpalan nopeudesta. Tulos tulee yhtälöistä
m * v2 /2 = m '* g h (saippuanpala)
ja
m
v2 /2 = (1/2) * m * g * h ( ontto sylinteri)

Seikka, että polkupyörässä kuskin ei tarvitse olla aivan 200 g laihempi (vaan esim. 150 g riittää), johtuu siitä, että kiekon vanne on hieman sisempänä kuin tiehen sattuva renkaan ulkopinta. Jos 100g massa vuoltaisiin pois renkaan ulkopinnasta pienentämättä kuitenkaan kiekon sädettä, niin silloin olisi vastaava laihdutustarve aika tarkoin 200 g.

Kuskissa on myös pyöriviä osia, jalkaterät esim. Jos on kevyemmät kengät, niin polkemisen pyörintäenergiaan uppoaa vähempi. Sukista voisi myös nipistää.Housunlahkeet pois painamasta. Tai housut pois. (ja naisväki pyytelee kyytiin ;) )

Kiitos hyvästä kysymyksestä. Taisin innostua niin vastaamaan, että tuli turhan monisanainen löpinä. Google antaa hyviä esimerkkejä.

terppa kirjoitti:

...jos on kaksi kuskia vaikkapa Kake 65 kg ja Pera 85 kg, kummankin painoindeksi (vai mikä se nyt oli) on sama niin eikö Peran lihaksisto ole elämän varrella kehittynyt vahvemmaksi kun joutuu liikuttamaan aina 20 kg enemmän massaa? eli mun mielestä Kake ei saa kovin paljon ansiotonta hyötyä keveämmästä kokonaispainosta.
...

Huippuunsa trimmatulla urheilijalla ei varmaan ole rasvaa laihdutettavaksi asti, mutta aika monella muulla olisi. Oma jojo-painoni on välillä +5 kg ylös, välillä 5 kg alas, ja sen huomaa kyllä. Kuin ämpärillinen vettä muovipusseissa vartaloon sidottuina... kyllä se tuntuu suorituksissa, kun painoahan se on, fysiikan lakien mukaan :) . Porrasjuoksussa pistin reppuuni muutamien kilojen painoja ja tuntui, että niiden alle kuolee. Onko se rasva niin sopivasti sijoitettu, että pitää aivan mitata energiantuottoja, että eron huomaisi?

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Kilpuria hommaamassa

Viesti Kirjoittaja mhelander »

No pikkusen meinaa meillä keulia mopo näissä painoasioissa :P mutta hyvä niistä on puhua.

Itse suunnittelen treenit niin että harjoitukset ovat riittävän tiukkoja jotta rasvan poltto saadaan käyntiin. Nyt km-tehtailussa on tullut reippaassa kuukaudessa ajettua tonni ja siitä suurin osa lenkeistä on 66-105 km kerrallaan, keskisyke noin 140 ja keskinopeudella 30-32 km/h.

Nyt huomaa ylämäissä että kyllä nousee ! Syynä varmasti vuoden takaisesta 5kg:n painon lasku, jopa kesän alusta 2.5 kg on lähtenyt. Kun mittaa on 180 cm niin 68 kg alkaa olla jo siinä rajoilla että alle ei tarvi laskea. Toisaalta rasvaprosentti alkaa nyt olla kohtuullisella tasolla (omasta mielestä).

Nuo pyörivät massat on ne joihin kannattaa satsata, jos on pakko alkaa keventämään. Tämän takia en heitä lowracerista Campyn kampia veks; pitää nimittäin ostaa aika kalliit kammet jos meinaa keveämmiksi saada. Samoin Rovalin rattaat on kierrätetty takaisin käyttöön kun niitä kevyempien teko kouraisee kukkaroa aika rajusti.

Siksi mietin kaksikin kertaa keväällä lähdenkö rakentamaan sitä hiilarikiekkoa... kun tuo Arc en Ciel onnistui jo syksyllä niin hyvin. Rattaalle kun tuli hintaa muutama saturainen eli kallein osa nojakkuharrastukseen runkokitin jälkeen.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
optimistx
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 675
Liittynyt: 26 Marras 2006, 18:49
Paikkakunta: Espoo

Re: Kilpuria hommaamassa

Viesti Kirjoittaja optimistx »

mhelander kirjoitti:

...

Nyt huomaa ylämäissä että kyllä nousee ! Syynä varmasti vuoden takaisesta 5kg:n painon lasku, jopa kesän alusta 2.5 kg on lähtenyt. Kun mittaa on 180 cm niin 68 kg alkaa olla jo siinä rajoilla että alle ei tarvi laskea. Toisaalta rasvaprosentti alkaa nyt olla kohtuullisella tasolla (omasta mielestä).
...

Painoindeksisi 68/1.82 = 21, on jo niin pieni, että eipä rasvanpoistovouhkaamiseni sinuun sovi. Enempi omia rasvojani aattelen :). Todella esimerkillisessä järjestyksessä olet painoasioita optimoimassa, mielestäni.
Esim. kuvitteellinen keskustelu vaimoni kanssa:
"Vaihtelin tässä päivänä muutamana nojapyörääni kevyempia osia. Säästyi 724 grammaa ja meni saman verran euroja. "
"Entäs sinun oma painosi, miten se?"
"Oli tullut puolitoista kiloa lisää"
"Ai onko se sitten eri juttu?"
" ..."
(mopo keulii niin uljaasti yhä ;) )

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Kilpuria hommaamassa

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Jaa, no taas olin komeasti väärässä tällä kertaa ketjuista. No ei siinä..

Mitenkäs sitten kun olen painoindeksiltäni lievästi alipainoinen ja ajelen yhdellä foorumin raskaimmista 2-pyöräisistä ja alimitoitetulla puomilla :D Ei malta odottaa paljoko tulee nopeuteen lisäystä kun nytki mennään tarpeeksi lujaa :wink:

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Kilpuria hommaamassa

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Syväri kirjoitti:

Aa okei. Hajottaa ihan hyvin tämä odottelu.. ei oo jaksanu ees takakatetta tehdä vanhaan pyörään :(

Sanos muuta. Kaupan teosta on nyt kuukausi kulunut ja loppuviikosta tilauksen vahvistamisesta. Ens viikolla pitää alkaa kyseleen jo perään, tehtaalta ensin vai kauppiaalta ?

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Kilpuria hommaamassa

Viesti Kirjoittaja Syväri »

mhelander kirjoitti:
Syväri kirjoitti:

Aa okei. Hajottaa ihan hyvin tämä odottelu.. ei oo jaksanu ees takakatetta tehdä vanhaan pyörään :(

Sanos muuta. Kaupan teosta on nyt kuukausi kulunut ja loppuviikosta tilauksen vahvistamisesta. Ens viikolla pitää alkaa kyseleen jo perään, tehtaalta ensin vai kauppiaalta ?

Ehkä jo voisi kysellä.. Sama kai se on kummalta. Mulla lupas alunperin kuukaudessa saada valmiiksi mutta oli tuo maksuhässäkkä, taisivat lykätä projektia vähän. Odottelenpa siis vielä viikon kaks.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Kilpuria hommaamassa

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Syväri kirjoitti:

Jaa, no taas olin komeasti väärässä tällä kertaa ketjuista. No ei siinä..

Mitenkäs sitten kun olen painoindeksiltäni lievästi alipainoinen ja ajelen yhdellä foorumin raskaimmista 2-pyöräisistä ja alimitoitetulla puomilla :D Ei malta odottaa paljoko tulee nopeuteen lisäystä kun nytki mennään tarpeeksi lujaa :wink:

No kohta, jos tuuri ei käänny, ollaan keveimpien vempeleiden omistajia :shock: ja tuo painoindeksitouhu... on taas sitä perinteistä :lol:.

Omasta mielestä rasvan määrä on about sopiva, lihaksia on jaloissa jo tarpeeksi mutta yläkroppaa ja selkää pitää vahvistaa kohta alkavalla peruskuntokaudella. Jos ottais tavoiteeksi suoriutua ens kesänä jostakin Tri-kisasta... tai ottaa osaa Oulun hyvän kunnon kierrokseen (hiihto, uinti, soutu, pyöräily, juoksu, luistelu) mutta kun yhden lajin saa jättää väliin niin huonoselkäisenä se on ilman muuta matkaluistelu.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Vastaa Viestiin