Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Sauman vieressä kiehuva maali tuottaa tämmöisen pinnan.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Sauman vieressä kiehuva maali tuottaa tämmöisen pinnan.
Pastori kirjoitti:Kannatti maalata
Hiukan kivestää kun dropoutit olivat hitsatessa tukematta sisäsuuntaan. Kirraantuivat hiukan sisään.
Tokalla yrityksellä tein asemoinnin ja sisäänpäinkääntyneisyyden (tunnettu hurmosliike) estämiseksi kaksi työkalua.
Ensin tommoisesta neliöputkesta ja akselinkorvikkeesta vehkeen jolla sain droputit suoraan ja samalla se esti sisäänpäin kiksahtamista. Josta ei tosin tässä vaiheessa ollut niin suurta riskiä, koska tuo palikka esti sisäsauman hitsaamisen.
Sitten hitsasin sen sisäsauman niin että tein akselinkorvikkeen johon leikkasin putkiholkin joka on pari milliä leveämpi kuin tuo yllä oleva neliöputki. Kirrasin sen paikalleen ja hitsasin sisäkurvin kiinni.
Kuvassa molemmat työkalut päältäpäin.
M10 kierretanko olisi kai ajanut muutaman mutterin kanssa saman asian, kuin tuo työkalusi.
jori kirjoitti:M10 kierretanko olisi kai ajanut muutaman mutterin kanssa saman asian, kuin tuo työkalusi.
Tieteskin.
Mutta ei mulla ollut m10 kierretankoa - mutta tota muuta kamaa oli
Edit.
Neliöputkella oli toki kätsy säätää reikien etäisyys haarukkaputkesta kohilleen.
Mitenkäs olet ajatellut ketjun kiristyksen toteuttaa, vai oliko tarkoitus käyttää ainoastaan ketjuvaihteellista kiekkoa, vai olikos sinulla siirrettävä kampikeskiö.
Pystysuorat dropoutit eivät mahdollista kiekon sivusuunnan säätöä, joten ehkä kuitenkin paras hitsausjigi olisi ollut juuri tuohon paikkaan tuleva kiekko, jolloin puristimin kiinnitettyjä dropoutteja naputtelemalla kiekon saa ensin suroraan ja sitten se on helppo hitsata kiinni. Mitta ainakin on kohdallaan. Toivottavasti istuu kiekko suorassa.
EDIT:
Napavaihteellista kiekkoa tarkoittaa hän? Ja oikeassa on. Nexus tähän nyt on ekaksi tyrkyllä kun sattuu olemaan "vanhaa varastoa". Tuntuu vaan olevan Nexus aiheisia ongelmia.
Kirosinkin illalla että miksköhän jätin pois sen kiristimen paikan, laiskuuttani vissiin. Mulka olis ollut semmoinen jemmassakin, siis sinkulakiristin. Katotaas nyt miten oikean mittaisen ketjun saa tuon laitettua ja itken tätäkin vasta sitten.
Joo. Kun laittaa pyörään NExuksen - niin siihenhän tulee ne navan liikkeen stoppaavat "washerit" ei mennyt toi perintöosa kiinni akseliin ja heppasin sen kiinni metallisoiroon ja silmukkaan. Tuntuis toimivan.
Hommahan rupeaa olemaan pulkassa pikkuhiljaa. Tässä hanskojen status työskentelyn jälkeen.
Eka kuva pyörästä ulkona testiajon päätteeksi.
Pastori kirjoitti:Eka kuva pyörästä ulkona testiajon päätteeksi.
Täh? Meinaatko että lähdit tosta noin vaan polkeen, vai oletko harjoitellut jo jollakin muulla pythonilla?
Jukka
Kiitos koeajosta ! Itsetunto kohosi kummasti ja uskon ett jos rakennan samanlaisen opin sillä myös ajamaan Pastorin pyörä oli mielestäni miulle hiukan korkea koska en saanut sormia kunnolla maahan ja olettamus olis ett pitäs itelle tehdä joku sentti matalampi.
Tuosta nexuksen navan vaijerin suunnasta kun oli puhe,niin mie ratkasin sen niin ett laitoin ne ulommaiset prikat väärinpäin jolloin ilmeisesti sen vaihtaja osan voi kääntää mihin tahansa suuntaan. En tosin tiedä tuleeko ongelmia, särkyykö joku kohta tai..
Petri
Uteliaisuus iski jotta kuinka paljon tämmöinen keksintö painaa? aika herttaisen näköinen
terppa kirjoitti:Uteliaisuus iski jotta kuinka paljon tämmöinen keksintö painaa? aika herttaisen näköinen
Tämän tarkkaa painoa en tiedä, mutta muut 20" vakio renkaiset tais olla jotain 14kg kieppeillä. 16" renkailla teräsputkirungolla ja metallilokasuojilla päästy jopa 11kg:n http://www.olafjohansson.com/monty/montypage.html
Jukka
terppa kirjoitti:Uteliaisuus iski jotta kuinka paljon tämmöinen keksintö painaa? aika herttaisen näköinen
En tiedä mutt heitän arvauksen 13 kg , muutama tunti sitt nostelin ja kokeilin kevyeltä tuntu. Tuossakin tuo nexus-8 napa on aika painava, kait yli 2 kg pelkkä napa.
Petri
jviirret kirjoitti:Pastori kirjoitti:Eka kuva pyörästä ulkona testiajon päätteeksi.
Täh? Meinaatko että lähdit tosta noin vaan polkeen, vai oletko harjoitellut jo jollakin muulla pythonilla?
Jukka
Harjoittelin pari vuotta sitten sillä sun vanhalla. Silloin edistyin sinne kolmeensataan metriin. Nyt meni sadan metrin pätkissä. Pääsin siis liikkeelle ja ohjaaminenkin onnistui. Tällä on jotenkin helpompaa kuin silloin taannoin, mutta toki ne treenit auttaa. Senverran siis onnistui että uskon ajamisen olevan mahdollista.
PW kirjoitti:terppa kirjoitti:Uteliaisuus iski jotta kuinka paljon tämmöinen keksintö painaa? aika herttaisen näköinen
En tiedä
mutt heitän arvauksen 13 kg , muutama tunti sitt nostelin ja kokeilin kevyeltä tuntu. Tuossakin tuo nexus-8 napa on aika painava, kait yli 2 kg pelkkä napa.
Petri
En ole punninnut kun ei ole vaakaa kotona - mutta teen sen pikimmiten. Aika lailla paino on sama kuin Azubissa. Aamulla kun kannoin tuon ulos niin ei kovin pahalta tuntunut toi paino.
Joo. Toi napa painaa ihan perkeleesti ja muutenkin vituttaa. Päätin hankkia kevyen kolmivaihteisen ja laittaa siihen laittomasti ne ohuemmat öljyt jne. Tarkoitus on myös Nokiaa varten suhmuroida kevyemmät gummit ja kaikkea muuta huuhaata joka nostaa itsetuntoa. Saatan jopa pumpata kumeihin ilmaan.
Pastori kirjoitti:Tällä on jotenkin helpompaa kuin silloin taannoin
Saman suuntaisia kokemuksia luin aikoinaan python-listalta, 20" on helpompi oppia ajamaan kuin 24 tai 26". Ilmeisesti pienempi jättö auttaa.
Pastori kirjoitti:Saatan jopa pumpata kumeihin ilmaan.
Opetellessa oli helpompaa kun kumit oli hieman tussut, mun mielestä. Käytös jotenkin rauhallisempaa, joustaa töyssyissä ja kun joutuu vähän polkemaan pelkän rullaamisen sijaan niin tasapainoilu oli helpompaa.
Jukka
jviirret kirjoitti:Opetellessa oli helpompaa kun kumit oli hieman tussut, mun mielestä. Käytös jotenkin rauhallisempaa, joustaa töyssyissä ja kun joutuu vähän polkemaan pelkän rullaamisen sijaan niin tasapainoilu oli helpompaa.
Jukka
Juu. Nyt on tarkoituksella vähän paksummat ja tussummat kumit. Jos omakin käytös rauhoittuisi kun on enemmän fylliä koneen ja radan välissä.