Taitaa mennä ulkomaankaupoolle, mutte trekking-kategorian alta löytyy 28" kiekkoja levyjarruilla. Tarpeeksi leveiden löytäminen onkin sitten... menee ehkä kuitenkin ite kasaamiseksi
29er kiekkoja löytyy pilvin pimein jos kaipaa 622 kiekkoa joka on leveä. Ongelma onkin se ettei saa mistään maantielevyisiä (<=15mm) kiekkoja joissa on valmiiksi levyjarrunapa
Jaajaa no sekasin tässä menee. Itelle kyllä 19mm kehät riittänyt hyvin
Kuinkas kapeita renkaita sä niillä ajat? Meinaa suositus on 28mm noihin 19 mm vanteisiin. Mulla tulee 24mm ja voisin mennä aina 19mm levyisiin jos haluan noilla kilpurikiekoilla.
Vanne: 2x 435 g
Pinnat ja nippelit: 64 kpl n. 315 g
Etunapa: 155 g
Takanapa: 265 g
Vannenauha: 2x 25 g
Jarrulevyt: 2x 96 g (sis. pultit)
Etukiekko: 868,5 g
Takakiekko: 978,5 g
Yhteensä: 1847 g
Sisäkumit: 2x 65 g
Renkaat: 2x 230 g
Etu: 1163,5 g
Taka: 1273,5 g
Yhteensä: 2437 g
Nykyiset mittasin henkilö vaa'alla joten tarkkuus on mitä on, mutta näytti molemmille 1,7 kg. Etukiekko tuntui hieman painavammalta johtuen napadynamosta.
Saan siis säästettyä melkein kilon kiekoista kuten olin laskekellut aikasemmin. Toinen kilo säästyy kun ottaa lokarit ja tarakan pois. Puolikkaan saan kun vaihdan hiilikuitupenkkiin kunhan se ilmestyy.
Nyt pitäis vaan mittaa paljonko koko pyörä painaa nykyisellään niin tietäis suunnilleen missä mennään.
Kuinkas kapeita renkaita sä niillä ajat? Meinaa suositus on 28mm noihin 19 mm vanteisiin. Mulla tulee 24mm ja voisin mennä aina 19mm levyisiin jos haluan noilla kilpurikiekoilla.
28mm. Menis tuohon kyllä 25mm melko varmasti. Sitä vaan että kun ei nämä tiet mitään sileimpiä ole niin contin 28mm graaand priixit on ainakin mulla ollu nopeat ja vielä mukavatkin.
Laitoit sitten WTB:n navat... nyt meitä on sitten ainakin kaksi
Se tarjous oli aika vastustamaton CRC:llä. Huomasin kyl että sitä olis ollu saatavilla vieläkin kevyempiä eikä ihan hirveesti kalliimmalla jos olis halunnu alkaa grammoja viilaa.
Kilpurikiekot on nyt puolattu, pitää vaan rahtaa ne sopivalle liikkeelle rihdattavaksi. Lähimmän liikkeenpitäjä on lomilla ja putiikkia hoitaa kesäapulainen joten sinne ei voi viedä kiekkoja tällä kertaa..
Kilpurikiekot on nyt puolattu, pitää vaan rahtaa ne sopivalle liikkeelle rihdattavaksi. Lähimmän liikkeenpitäjä on lomilla ja putiikkia hoitaa kesäapulainen joten sinne ei voi viedä kiekkoja tällä kertaa..
Et ajatellu ite rihtata ? Se on yllättävän helppoa... jos ei onnistu, löysää nipat jengoja myöten ja vie putiikkiin. Linkkasin tännekin joskus sen online-opuksen joka voisi olla hyvä lukasta alle.
Kilpurikiekot on nyt puolattu, pitää vaan rahtaa ne sopivalle liikkeelle rihdattavaksi. Lähimmän liikkeenpitäjä on lomilla ja putiikkia hoitaa kesäapulainen joten sinne ei voi viedä kiekkoja tällä kertaa..
Et ajatellu ite rihtata ? Se on yllättävän helppoa... jos ei onnistu, löysää nipat jengoja myöten ja vie putiikkiin. Linkkasin tännekin joskus sen online-opuksen joka voisi olla hyvä lukasta alle.
Harkitsin asiaa, mutta kunnon pukki olis kiva kun siihen alkaa. Ainoa pyörä jota voisin käyttää pukkina on vaimon ja se on päivittäin käytössä nyt kun oma hybridikin on lainassa.
Harkitsin asiaa, mutta kunnon pukki olis kiva kun siihen alkaa. Ainoa pyörä jota voisin käyttää pukkina on vaimon ja se on päivittäin käytössä nyt kun oma hybridikin on lainassa.
Ok. Itse olen kans käyttäny maasturin etuhaarukkaa pukkina ja takapyörille siihen etuveto-tarkoituksiin tehtyjä loitonnuslaippoja.
Tuon online-kirjan mukaan ajattelin jossakin välissä, ehkä tulevalla kesälomalla, tehdä MDF-levystä rihtaustelineen.
Sitähän oikeasti tarvitaan vasta pinnojen kiristyksen jälkeen suoristamisessa. Metaa vois keskirunko pukin alla käyttää hätätapauksessa siihenkin, tai jos olis oikeaoppinen pyöränkorjausteline.
Pistin kokeeksi penkin niin makaavaan asentoon, mitä sen saa. Kokemukset vasta lyhyeltä testiajolta, mutta olihan taas naama näkkärillä pitkästä aikaa Ei taida olla kaupunkiajossa erityisen toimiva asetus. Mutta pitää testata, ettei tarvitse sitten ihan kylmiltään Nokialla alkaa sitten ajamaan. Vauhtia tuntui löytyvän entistä paremmin.
Yllättävän paljon penkin laskeminen vaikutti vauhtiin. Eron huomasi selvästi. Yhden lenkin perusteella arvaisin, että keskinopeus nousi ehkä pari kilometriä tunnissa, kun maasto oli suhteellisen mäkinen, tasaisella luultavasti enemmän. Huippunopeuksissa myös sen verran selkeä ero, että ilman tieteellisiä mittauksiakin, voi väittää nopeuksien nousseen selvästi.
Yllättävän paljon penkin laskeminen vaikutti vauhtiin. Eron huomasi selvästi. Yhden lenkin perusteella arvaisin, että keskinopeus nousi ehkä pari kilometriä tunnissa, kun maasto oli suhteellisen mäkinen, tasaisella luultavasti enemmän. Huippunopeuksissa myös sen verran selkeä ero, että ilman tieteellisiä mittauksiakin, voi väittää nopeuksien nousseen selvästi.
Ohoh, tuo innostaa kokeilemaan.
Vielä pari vuotta sitten sain makuuajelusta närästysoireita, nyt voisi taas kokeilla kun olen niistä viljattoman ruokavalion ansiosta tervehtynyt.
Pyöräni teräsmiestanko haittaa näkyvyyttä, sen tolpan voisi kokeilla korvata kahdella erillään olevalla lattatangolla joiden välistä voisi kurkkia tien pintaa. Jonkinlainen niskatukea parempi ponnistustuki olisi myös tarpeen.
Tässä on kuvat siitä pullotelineenkiinnikkeestä jonka tein.
Pistin pari prikkaa ja mutterin telineen ja palan väliin lähinnä siks ettei ollu riittävän lyhyitä ruuveja tarjolla sillä hetkellä ja samalla sinne jäi sopiva rako nippusiteille.