Sivu 7/39

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Lähetetty: 28 Elo 2012, 01:12
Kirjoittaja rutunen

Mobilat ja kahteen asti nukkuminen ja sen jälkeen yhdeksältä uudelleen nukahtaminen aiheuttivat sen että kipu on poissa. Muahaha! Testailin jalan mittoja osoitteessa http://www.recumbents.com/wisil/misc/crank_angle.asp ja sain tulokseksi että minulle ideaalipituus olisi jotain 152mm. Tilailen varmaankin sitten Nazcalta ne 155mm kammet kun polkupyörätukusta sanottiin nytten että ne heidän 150mm kammet ovat pääasiassa lasten pyöriin ja ei tehty kovempaa ajoa varten.


Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Lähetetty: 28 Elo 2012, 02:21
Kirjoittaja jviirret
rutunen kirjoitti:

Tilailen varmaankin sitten Nazcalta ne 155mm kammet kun polkupyörätukusta sanottiin nytten että ne heidän 150mm kammet ovat pääasiassa lasten pyöriin ja ei tehty kovempaa ajoa varten.

Ei se mitään haittaa. Nuorten pyörien 155mm kammet mullakin oli lowlwb:ssä. Hyvin kestää. Polkimet tulevat vain vähän kapeammalle kuin aikuisten 175mm kammissa.

Jukka


Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Lähetetty: 30 Elo 2012, 23:27
Kirjoittaja rutunen

päivämäärä: 30.8.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 498

Ajoin noin 70 kadenssilla pikkulenkin. Ei kipuja. Lueskelen vielä uteliaisuudesta polkimien ideaalietäisyydestä. Nyt ne ovat sellaisella etäisyydellä että kun poljin on niin kaukana kuin mahdollista ja jalka lepää sillä niin polven kohdalla on todella lievä kulma. Samanlainen kuin kyynärpäässä jos lyö suoria lyöntejä ja käsi on ääriasennossa.

Edit: polkimien etäisyys säädetty niin että nilkka pääsee 90 asteen kulmaan kun jalka on polkimella ääriasennossa.


Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Lähetetty: 31 Elo 2012, 19:33
Kirjoittaja rutunen

päivämäärä: 31.8.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 515

500km rikki ja prätkä on taas kunnossa. Hyvää viikonloppua!


Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Lähetetty: 04 Syys 2012, 02:04
Kirjoittaja rutunen

päivämäärä: 3.9.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 519


Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Lähetetty: 05 Syys 2012, 12:43
Kirjoittaja rutunen

päivämäärä: 4.9.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 537

Huomasin että polkimien etäisyyttä ei voi säätää samalla kertaa sopivaksi lukkokengille ja tavan kengille. Polvet osuvat tankoon.


Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Lähetetty: 05 Syys 2012, 16:43
Kirjoittaja rutunen

päivämäärä: 5.9.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 561

Enpähän ole ennen kiinnittänyt siihenkään huomiota että noissa urheilusuojalaseissa sillä linssin värillä on väliä riippuen käyttöympäristöstä. Blizillä oli hirmu tarkka luokittelu värin ja olosuhteiden mukaan. Itse ostin keltaiset lasit (29,90€) jotka ovat sisätiloihin/hämärälle. Päiväsaikaankin tuntuivat toimivan.


Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Lähetetty: 05 Syys 2012, 18:00
Kirjoittaja Pastori
rutunen kirjoitti:

päivämäärä: 4.9.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 537

Huomasin että polkimien etäisyyttä ei voi säätää samalla kertaa sopivaksi lukkokengille ja tavan kengille. Polvet osuvat tankoon.

Voihan sitä hankkia pohjistaan samanpaksuiset taviskengät kuin on lukkiksissakin?


Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Lähetetty: 05 Syys 2012, 22:14
Kirjoittaja rutunen
Pastori kirjoitti:
rutunen kirjoitti:

päivämäärä: 4.9.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 537

Huomasin että polkimien etäisyyttä ei voi säätää samalla kertaa sopivaksi lukkokengille ja tavan kengille. Polvet osuvat tankoon.

Voihan sitä hankkia pohjistaan samanpaksuiset taviskengät kuin on lukkiksissakin?

Kyllä. Ongelma lähti pois tosin ihan etäisyyttä säätämällä.


Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Lähetetty: 06 Syys 2012, 10:57
Kirjoittaja jori
rutunen kirjoitti:

päivämäärä: 5.9.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 561

Enpähän ole ennen kiinnittänyt siihenkään huomiota että noissa urheilusuojalaseissa sillä linssin värillä on väliä riippuen käyttöympäristöstä. Blizillä oli hirmu tarkka luokittelu värin ja olosuhteiden mukaan. Itse ostin keltaiset lasit jotka ovat sisätiloihin/hämärälle. Päiväsaikaankin tuntuivat toimivan.

MInäkin pidän keltaisista ajolaseista. Koko ajan näyttää auringonpaisteiselta keliltä ja ajelee hyvillä mielin, vaikka sataisi. :D


Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Lähetetty: 06 Syys 2012, 23:55
Kirjoittaja rutunen

Otan lähestyvän perjantain merkeissä sivuprojektiksi "Spagaatti kuukauden venyttelyllä, 28min per päivä" kun netistä siihen löytyi ohjeet. Lisäksi löysin toisen artikkelin jossa Thomas Kurtz toteaa seuraavaa:

Here are some of these misconceptions.

That most people can't do splits because of structure of their joints and length of their ligaments

That it takes long time to achieve great flexibility

That strength training limits flexibility and speed

That static stretches, such as attempts at doing splits, are to be done during a warm-up to improve range of motion and prevent injuries

That stretching prevents injuries

(lähde: http://www.fightingarts.com/reading/article.php?id=12)


Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Lähetetty: 10 Syys 2012, 17:04
Kirjoittaja rutunen

päivämäärä: 10.9.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 565 (+7km pystypyörällä)


Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Lähetetty: 11 Syys 2012, 17:41
Kirjoittaja rutunen

päivämäärä: 11.9.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 575

Nyt jaksoin jo tasaisella kiihdyttää 40km nopeuteen.


Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Lähetetty: 11 Syys 2012, 19:26
Kirjoittaja jori
rutunen kirjoitti:

päivämäärä: 11.9.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 575

Nyt jaksoin jo tasaisella kiihdyttää 40km nopeuteen.

Kehitys kehittyy. Tuo lienee jo enemmän, kuin pystypyörällä saavuttaisit samassa paikassa samoissa olosuhteissa. Jos ei ole, niin viimeistään tuhannen kilometrin rajapyykin nojapyörällä saavutettuasi pääset nojapyörällä kovemmin kuin pystypyörällä -ainakin mukavammin.


Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Lähetetty: 11 Syys 2012, 21:49
Kirjoittaja rutunen
jori kirjoitti:
rutunen kirjoitti:

päivämäärä: 11.9.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 575

Nyt jaksoin jo tasaisella kiihdyttää 40km nopeuteen.

Kehitys kehittyy. Tuo lienee jo enemmän, kuin pystypyörällä saavuttaisit samassa paikassa samoissa olosuhteissa. Jos ei ole, niin viimeistään tuhannen kilometrin rajapyykin nojapyörällä saavutettuasi pääset nojapyörällä kovemmin kuin pystypyörällä -ainakin mukavammin.

Tossakin meni itsellä 2 yritystä joista toka onnistui kun käytin isointa vaihdetta. Nyt tuntuu vielä älyttömämmältä kilpapyöräilyn katsominen telkkarista kun ne vetää tuolla vauhdilla 2-3 tuntia (tasaisilla osuuksilla) ja itse jaksoin sitä nippa nappa pari sekuntia. Tietysti jos alla olisi 6800g pyörä ja elopainoa se 63 kg niin voisi jaksaa kauemmin. Silti ne vipeltää ihan älytöntä vauhtia Tour de Francessa. Yllätyin ihan kun huomasin että joku oli ollut siellä (vain) viiden tonnin pyörällä (cervelo soloist carbon).