Syvärillä halpaa auton pitoa. Laskin tuossa niiden kahden biimerin hinnan 7.5 vuoden yli ja tämän päivän bensan hinnoilla... ja ei 500 € kuussa riittäny lähellekään. Jenkistä on noin 1300 € per vuosi kiinteät kulut, loput on sitten polttoaineeseen joka tällä hetkellä maksaa noin 1.1 € litralta, E85:sta kun on. Meneehän sitä yli 20 l sataselle mutta vain ajon mukaan
.
Petrin kanssa samaa mieltä, mulle on vaiva ja investointi lähteä autolla liikenteeseen. Jopa täällä Oulussa on liikenneruuhkia (?) joissa jonotellaan ja ryömitään valoista pari kolme autoa kerrallaan. Lähtö lämpimästä tallista vielä menettelee mutta kun katiskaa seisottaa päivän pakkasessa niin aina saa palella melko tovin ennen kuin moottorin lämpöä saadaan sisään.
Sitten on se ongelma parkkipaikan löytämisessä jos maalikylille eksyy. Ja jos olis vielä uudenkarhea auto niin sellasessa paikassa jossa sitä ei heti naarmutella ja lommotella (no ei rehellisesti mulle ongelma mutta aika monelle on).
Ennen tätä syksyä en juurikaan olis nojapyörälläkään noita kauppa yms reissuja tehnyt, kun ovat maantie mallia joilla hitaasti ajo ruuhkaisella alueella ei ole niin hauskaa. Nyt kun tuli tehtyä off-roaderi niin sillä ihan ilokseen pujottelee kylillä ja lukkokin kulkee helpommin mukana. Ainoa pienehkö ongelma on tavaran kuljetus jos sitä on enemmän kuin mitä rinnuksilla olevaan reppuun mahtuu. Tai pitää ottaa koiruudet mukaan.
Näppärästi mukaan otettava bob-yak olis kätevä. Ja ehkä sen kanssa sähköapu jos on nahkea keli ja/tai enemmän tavaraa tarkoitus ottaa mukaan. Toisaalta jos olis tollanen koppero niin vaatetuksen suhteen olis helpompaa ja melkosen tavaramäärän sais mukaansa.
Ei kopperolla varmaan lenkkiä tulis tehtyä mutta kaupunkialueella pyörimistä ehkä jopa enemmän kuin nojarilla. Silti saattais olla enemmän vaimon ja tyttären mieleen. Ja onhan 3-pyöränen helpompi ja vakaampi ajella hiljaa ja kun pitää paljon pysähdellä, 2-pyöräsellä (nojakilla) on enemmän tekniikkalaji.