Muistaakseni Leitran suunnittelijakin on lentokonemiehiä
Petri
Muistaakseni Leitran suunnittelijakin on lentokonemiehiä
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
hannu619 kirjoitti:On niitä tosiaan vaikea löytää. Parasta, kun itse vaan lähtee piirteleen ja kokeileen. Tässä SH22:n ja SH23:n ohjaussysteemejä:
Kiitos Sakari. Sinulla on hienoja projekteja.
Hämmästyin tästä SH22 sillä se näyttää hyvin paljon sellaiselta, jonka olen visioinut mieleeni.
Kun olen saanut mallinnettua mieleeni sopivannäköisen laitteen, alan sen tuomaan julki - rakentamalla. Vain karkeita luonnoksia teen paperille.
Ohjausgeometriasi näyttävät hyvältä. Äkkiseltään katsoen tekisin toisin sen kohdan, joka tulee olkatapeilta kohti maata. Laittaisen sen tavoittamaan maata renkaan ulkosyrjän kohdalla - näin alustavasti.Olen tuumaillut, että etupyörien jousto saisi/pitäisi tapahtua rungon ja pyörien kiinnitysten välillä, vähän niin kuin esim. Cessna 172 on.
Etupyörät, mitä todennäkäisemmin jätän korin ulkopuolelle ja katan ne suojalla. Saan kääntyvyyttä lisää ja teen myös mahdollisimman lyhyen akselivälin.Onko tähän SH22 SH23 tarkoitus tehdä kate?
Hannu
Kiitos Hannu!
"Laittaisen sen tavoittamaan maata renkaan ulkosyrjän kohdalla - näin alustavasti."
Joo,juuri näin se onkin Jorin vinkistä. Piirustuksessahan se ei niin ole.
"Olen tuumaillut, että etupyörien jousto saisi/pitäisi tapahtua rungon ja pyörien kiinnitysten välillä, vähän niin kuin esim. Cessna 172 on.
Etupyörät, mitä todennäkäisemmin jätän korin ulkopuolelle ja katan ne suojalla."
Siis tähän tapaan: http://www.cessna.com/single-engine/skyhawk
Tulee helposti kovin leveä.
"Onko tähän SH22 SH23 tarkoitus tehdä kate?"
Joo, olen minä sitäkin kaavaillut, mutta toistaiseksi on jäänyt toteuttamatta.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
hannu619 kirjoitti:Etupyörät, mitä todennäkäisemmin jätän korin ulkopuolelle ja katan ne suojalla. Saan kääntyvyyttä lisää ja teen myös mahdollisimman lyhyen akselivälin.
irakas kirjoitti:Siis tähän tapaan: http://www.cessna.com/single-engine/skyhawk
Tulee helposti kovin leveä.
Tässä vähän enemmän aerodynaaminen malli Battle Mountain 2013 mainoksesta :
Jouston tai jousituksen teko tällaiseen on vähän isompi homma mutta ei mahdoton korin puolelle tehtynä.
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
Oo, tässähän on ideaa! Kun tuo etupyörät noin eteen, ei koko pelistä tule niin leveää!
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
Kyllä vaan siinä on ideaa.
Kävin vierailulla Ponkalan luona. Hyvät ideat on miehellä ja tietämys.
Jäi päähän soimaan hänen lauseensa, kahta jälkeä on helpompi katsoa ja ajaa kuin koko kaistaa.
Eli, mitä kokemusta teillä on kolmi- tai nelipyöräisestä?
Aloitan tästä myös uuden kyselyn.
terveisin Hannu
Performer Trike, SH-34, Terässiipi Nordic Master e-biket hihna- ja ketjuvedolla, Helkama CE10 e-bike, Cube SL4 29 er pystärit. Kaupunki- ja voimanharjoituspyöränä Helkama Aino 7 v ja modifioitu Crescent hybridi Alfine 11 kapalla.