Sivu 7/15

Re: Ajatuksia kinnerin valmistamisesta itse

Lähetetty: 11 Tammi 2015, 08:53
Kirjoittaja jviirret
E-Cruiser kirjoitti:

Jos jollain on idea miten kiinnittää tuulilasi konepeltiin nätisti noin 45-asteen kulmaan, niin otan vastaan.

Viistät rimasta yhden reunan haluaamasi kulmaan, kiinnität sen konepeltiin ja lasi tähän viistetyyn reunaan kiinni.
Oletan että "lasi" on muovia ja niin paksua ettei tarvitse erillisiä tukia.

Jukka


Re: Ajatuksia kinnerin valmistamisesta itse

Lähetetty: 11 Tammi 2015, 08:59
Kirjoittaja E-Cruiser


Re: Ajatuksia kinnerin valmistamisesta itse

Lähetetty: 11 Tammi 2015, 09:37
Kirjoittaja PW

Voisit kuvia laittaa kun siellä jotain valmista jo on :D vaikka yksityiskohtia jos koko kuvaa ei mahdu ottamaan.


Re: Ajatuksia kinnerin valmistamisesta itse

Lähetetty: 11 Tammi 2015, 09:40
Kirjoittaja jviirret
E-Cruiser kirjoitti:

Ehkä jonkinlainen kumilista, jos sopiva löytyy.

Tai monta ohutta vanerisuikaletta pinoon liimattuna ja muotoon taivutettuna?
Periaate tuolta mun chopperisivun lopusta: http://www.saunalahti.fi/jukkviir/chop.htm

Itse en kiinnittänyt tuulilasia konepeltiin ollenkaan vaan se oli vain sivuista kiinni puurimoissa jotka oli saranoitu takakulmista koriin. Näin lasista sai niin suuren että suojasi kunnolla sateelta, mutta taakse nostettuna ei vaikeuttanut kyytiin pääsemistä:

Kuva

Jukka


Re: Ajatuksia kinnerin valmistamisesta itse

Lähetetty: 11 Tammi 2015, 10:38
Kirjoittaja jooseha
jviirret kirjoitti:

Tai monta ohutta vanerisuikaletta pinoon liimattuna ja muotoon taivutettuna?

Tai tekee pätkistä.


Re: Ajatuksia kinnerin valmistamisesta itse

Lähetetty: 11 Tammi 2015, 16:23
Kirjoittaja E-Cruiser


Re: Ajatuksia kinnerin valmistamisesta itse

Lähetetty: 11 Tammi 2015, 17:14
Kirjoittaja irakas

Minä olen kiinnittänyt SH18:n 1 mm:n polykarbonaattisen tuulilasin korin kansiluukkuun värittömällä Araldit-kaksikompponenttiliimalla. Kiinnityksen olen vahvistanut pienillä n.10x20x1 mm:n polykarbonaattipaloilla.


Re: Ajatuksia kinnerin valmistamisesta itse

Lähetetty: 12 Tammi 2015, 11:36
Kirjoittaja jviirret
PW kirjoitti:

Voisit kuvia laittaa kun siellä jotain valmista jo on :D vaikka yksityiskohtia jos koko kuvaa ei mahdu ottamaan.

Tuolla Blogissa( http://e-cruiser.blogspot.fi/ ) näyttää yksi rakennusaikainen kuva olevan:

Kinneri 1 002.jpg
http://e-cruiser.blogspot.fi/ kirjoitti:

Toisaalta Mangon perusmalli painaa valmistajan ilmoituksen mukaan 32,5 kg. Sen alle luulen pääseväni, jopa kirkkaasti....
Luulisin pääseväni ,moottorin ja akkujen kanssa noin 35-38 kiloon

Todella kevyt pitkäakseliväliseksi puukinneriksi :shock:

Jukka


Re: Ajatuksia kinnerin valmistamisesta itse

Lähetetty: 12 Tammi 2015, 13:00
Kirjoittaja E-Cruiser


Re: Ajatuksia kinnerin valmistamisesta itse

Lähetetty: 12 Tammi 2015, 13:14
Kirjoittaja jviirret
E-Cruiser kirjoitti:

Jukka, olisit voinut antaa minun esitellä valmiin kinnerin.

Öh? Enhän minä ole sitä mitenkään estänyt :shock:

Jukka


Re: Ajatuksia kinnerin valmistamisesta itse

Lähetetty: 15 Tammi 2015, 20:00
Kirjoittaja E-Cruiser


Re: Ajatuksia kinnerin valmistamisesta itse

Lähetetty: 15 Tammi 2015, 20:14
Kirjoittaja jooseha

Vaatisi melkoista luonteen lujuutta siirtää ajokuntoisen pyörän koeajoa päivällä :)


Re: Ajatuksia kinnerin valmistamisesta itse

Lähetetty: 15 Tammi 2015, 20:34
Kirjoittaja jviirret
E-Cruiser kirjoitti:

Ne on nuo takavaihtajien rattaista tehdyt ketjunohjurit, eiväthän ne kunnolla toimi. Joten kuten, mutta pari kertaa ketju tipahti ohjureilta.

Joo, eivät tahdo toimia kun on niin lyhyet hampaat. Toimivat takahäkissä kun ketju kiertää puoli ratasta, mutta jos ketjun suuntaa muutetaan vain vähän niin pitää olla pidemmät piikit tai korkeat sivulevyt.
"Vetopuolella" ne ei taas kestä pitkään, kun ovat suunniteltu ns. "löysälle puolelle" jossa ei ketjuvoimia käytännössä ole.

Jukka


Re: Ajatuksia kinnerin valmistamisesta itse

Lähetetty: 15 Tammi 2015, 20:40
Kirjoittaja jviirret
E-Cruiser kirjoitti:

Käydessäni viime viikolla Suomen Plastic Oy:yssä, jossa olen käynyt vuosia, tuli mielenkiintoinen keskustelu omistajan kanssa, joka kertoi omasta kinneristään 40-luvun lopulta. Niitä oli kuulemma ollut pojilla kylillä paljon, painoivat keskimäärin 40kg.

On niitä ollut. Isäkin kertoi yhdestä Pyhäjoen Viirre-perältä, joka tosin ei kai koskaan ehtinyt saada kunnon koria päälleen. Maatalon nuoret tehneet, mutta sen aikaisilla maatalon työkaluilla ei oikein ollut puurakenteiset eturipustukset kestäneet soratiellä ajelua. Kallista filmiä ei oo "lasten leluihin" tuhlattu, joten kuvia ei ole :( Vaikka nykypolvia kiinnostaisi varmasti enemmän kuin hää- ja rippikuvat ;)

Jukka


Re: Ajatuksia kinnerin valmistamisesta itse

Lähetetty: 16 Tammi 2015, 15:28
Kirjoittaja E-Cruiser