Eri mäki. Tuusulantietä pohjoiseen alkaen Läntinen valkoisenlähteentien risteyksestä on peräkkäin useita mäkiä, joista pohjoisin on pahin. Yritin Googlen Street viewillä tunnistaa paikkaa ja varmaksi en mene sanomaan mikä, mutta lienee jossain Kylmäojan paikkeilla se pahin kohta. Eli lentokentän pohjoisen pään tasalla.
Pohjoisimmasta mäestä on GPS mittaus 3,5 km/h jäykät polven taittumista venyen vastustavat nynnyt jalassa viileällä säällä ja ihmeen suraan pystyin peräkkäiset mäet ajamaan. Mutta suoraan ajo vaati etureisien jännitystä yli pelkän mäen nousuun vaativan tehon. Hätäinen suoraohjaus. Jos olisi vähemmän vilkas eturengas ja parempi keskikropan kunt sekä tasapainoilutaito, ei jaloilta varmaan vadittaisi yhtä paljon jännittämistä tasapainon ylläpitämiseksi ja heilunnan välttämiseksi. Polkiessa keskivartalo liikkuu helposti, jos jalkoja ei jännitä ekstrana. Toisalta eipä ollut viileässä säässä jäykin vaattein yhtään ylimääräistä tehoa tarjolla jännitys+nousun vaatma teho, joten en osaa arvata yhtään, olsiko läähätys ja syke vähentyneet niin, että jaloista olisi saanut enemmän irti vauhdin kasvatukseksi, jos jalat olisivat olleet rentoja. En usko pääseväni noilla olosuhteilla niin suureen vauhtiin, että pyörä olisi muuttunut vakaammaksi, kun kumminkin kaikki oli pelissä, jotta ylös pääsin ja kiihdytys mäen huipun jälken oli olematonta koneen nikotellessa. Lihakset ovat toimineet paljon paremmin tuon reissun jälkeen. Mutta on olosuhteetkin muuttuneet löysien, lämpimämpien vaatteiden, viiman poistumisen ja ilman lämpenemisen suhteenkin, joten vaikeaa on arvata, mikä johtuu kunnon noususta ja mikä lihasten sekä verisounten sopeutumisesta nojailuun. Ja onko sydämellä ja keuhkoilla myös jotain sopeutumistarvetta muuttuneeseen jalkojen asentoon sekä verenpaineeseen jaloissa.
Liian monta muuttujaa arvioitavaksi, mutta tärkeintä on se, että homma etenee. Olkoon sitten vaikka pelkästään sään paranemisesta johtuen.