Sivu 7/7

Re: SH27

Lähetetty: 20 Joulu 2015, 18:31
Kirjoittaja irakas
kuparinen kirjoitti:
irakas kirjoitti:

Takapää on leikattu ja naputeltu muotoon ja kiinnitetty runkoon 5 mm pulteilla. Etupään kiinnityksessä on liitoskohdassa putkien sisässä sopivan paksuiseksi vuoltu n. 12 cm pituinen puutappi puuruuvikiinnityksellä.

Selkeän näköinen kiinnike ja helppo tehdä. Vähän hirvittää nuo runkoputkeen poratut reiät... eikös tuo sakaari samalla lukitse keskiön siirtomahdollisuudenkin, kun yhdistää kiinteästi keskiön ja runkoputken? Täytyypä katsella oman kaaren takapäätteeksi joku pakoputkiklemmarilla kiinnittyvä viritelmä... no, eihän sitä montaa kertaa siirrellä.

edit: tämän viestin kirjoittamisen aikana ehti tuohon väliin rojahtaa kymmenkunta kateellista viestiä moottoritehoista. Yhdyn kateuteen :cry: , ehdin juuri ennen lakimuutostiedon tuloa hommata "jo ennen lailliset" moottorivehkeet.

Eihän se mitään lukitse. Reikiä ja kierteitä tästä maailmasta löytyy uusiakin. Pakoputkiklemmarit tässä tapauksessa ovat ongelmallisia. Joutuisit taputtelemaan muotoon paljon pitemmältä matkalta sakaaria, ja arvelen, ettei pakoputkiklemmari ole hyvä ratkaisu ellei sitä saa tarpeeksi tiukaksi. Jos päärunkoputki on jotain liian ohutta materiaalia kierteitä varten, on hyvä läpipultata.


Re: SH27

Lähetetty: 20 Joulu 2015, 18:44
Kirjoittaja irakas
irakas kirjoitti:
jori kirjoitti:

Mahtavaa Sakari. Todellinen RollsRoyce tuosta tosiaan tuli, vaikka onkin Ferrarinpunainen. :D
Ei pilata Sakarin iloa märisemällä säännöistä niuhottamalla pilkuista. Näissä sähkövehkeissä on mainiota, että on melko helppo tehdä laite, jossa on voiman tuntua, mutta kyllä sillä silti pitää ajella melko maltillisesti, jos aikoo päästä perille. Hyötysuhde huononee, kun revitellään sutimakiihdytyksiä tai ajetaan tuhattajasataa. Järki voittaa paremmin kuin polttomoottorivehkeissä.
Upea laite joka tapauksessa tuli. Maltatko edes luopua. :)

Kiitos Jori! :mrgreen:

Onhan minun helppo tästä luopua, kun minulla on käytössä SH26, jossa on 1200 watin moottori ja kaksi 48V/10Ah LiFePO4 akkua. Sillä uskaltaa ajella paljon pitempiä lenkkejä, kun ei tartte pelätä akun lopahtamista. Toimii kuin Allegron vessa.

Kun olis vielä tuollainen kyytiläinen!


Re: SH27

Lähetetty: 20 Joulu 2015, 19:26
Kirjoittaja irakas
irakas kirjoitti:
irakas kirjoitti:
jori kirjoitti:

Mahtavaa Sakari. Todellinen RollsRoyce tuosta tosiaan tuli, vaikka onkin Ferrarinpunainen. :D
Ei pilata Sakarin iloa märisemällä säännöistä niuhottamalla pilkuista. Näissä sähkövehkeissä on mainiota, että on melko helppo tehdä laite, jossa on voiman tuntua, mutta kyllä sillä silti pitää ajella melko maltillisesti, jos aikoo päästä perille. Hyötysuhde huononee, kun revitellään sutimakiihdytyksiä tai ajetaan tuhattajasataa. Järki voittaa paremmin kuin polttomoottorivehkeissä.
Upea laite joka tapauksessa tuli. Maltatko edes luopua. :)

Kiitos Jori! :mrgreen:

Onhan minun helppo tästä luopua, kun minulla on käytössä SH26, jossa on 1200 watin moottori ja kaksi 48V/10Ah LiFePO4 akkua. Sillä uskaltaa ajella paljon pitempiä lenkkejä, kun ei tartte pelätä akun lopahtamista. Toimii kuin Allegron vessa.

Kun olis vielä tuollainen kyytiläinen!

Nyt kyllä kyytiläinen putosi kyydistä. Yritän uudestaan.


Re: SH27

Lähetetty: 20 Joulu 2015, 20:02
Kirjoittaja irakas
Pastori kirjoitti:

Ihan hitusen jäi täälläkin tuo kiinnitysmetodi häiritsemään - siis ruuvilla läpi puupalikkaan. Olisko joku kierteen omaavan palikan hitsaaminen ollut passeli vaihtoehto?

Tuntuu, että olen kovin väärinymmärretty ja viestejäni on nyt häippäissyt nettitaivaaseen. Mielestäni ei tarvita ylimääräistä kierteen omaavan palikan hitsaamista, kun asian voi tosiaan hoitaa yksinkertaisesti vain puisella pulikalla, jos asian ymmärtää. Pitäisikö siitä laittaa leikkauspiirustus? :roll:


Re: SH27

Lähetetty: 20 Joulu 2015, 20:34
Kirjoittaja Pastori
irakas kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Ihan hitusen jäi täälläkin tuo kiinnitysmetodi häiritsemään - siis ruuvilla läpi puupalikkaan. Olisko joku kierteen omaavan palikan hitsaaminen ollut passeli vaihtoehto?

Tuntuu, että olen kovin väärinymmärretty ja viestejäni on nyt häippäissyt nettitaivaaseen. Mielestäni ei tarvita ylimääräistä kierteen omaavan palikan hitsaamista, kun asian voi tosiaan hoitaa yksinkertaisesti vain puisella pulikalla, jos asian ymmärtää. Pitäisikö siitä laittaa leikkauspiirustus? :roll:

Laita.


Re: SH27

Lähetetty: 20 Joulu 2015, 20:48
Kirjoittaja irakas
Pastori kirjoitti:
irakas kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Ihan hitusen jäi täälläkin tuo kiinnitysmetodi häiritsemään - siis ruuvilla läpi puupalikkaan. Olisko joku kierteen omaavan palikan hitsaaminen ollut passeli vaihtoehto?

Tuntuu, että olen kovin väärinymmärretty ja viestejäni on nyt häippäissyt nettitaivaaseen. Mielestäni ei tarvita ylimääräistä kierteen omaavan palikan hitsaamista, kun asian voi tosiaan hoitaa yksinkertaisesti vain puisella pulikalla, jos asian ymmärtää. Pitäisikö siitä laittaa leikkauspiirustus? :roll:

Laita.

Joo, tässä tulee, vapaalla kädellä, B6:lla ja oksakin on mukana.


Re: SH27

Lähetetty: 20 Joulu 2015, 21:35
Kirjoittaja jori

Hitto, kun on hieno piirustus. Kiinnitysmetodi näyttää samalta, kuin harjanvarressa. Tuo kiinnitys sallii hieman virhettä taivutusten kulmissakin, toisin kuin satulaputken sisään työnnettävä ja etuvaihtajan klämpillä kiinni tiukattava malli. :?


Re: SH27

Lähetetty: 23 Joulu 2015, 09:14
Kirjoittaja irakas

SH27 lähti eilen Tuusulaan uudelle omistajalleen. Ennen lähtöä sen koeajoi Aleksanteri: https://www.youtube.com/watch?v=yL3qhqHm_f0